Oorontsteking

Mijn arme kleine meid heeft een dubbele oorontsteking.
Aan 1 oor is het gisteren doorgebroken, met een lading pus tot gevolg.

Nu mag je er natuurlijk niet met water in zitten maar hoe haal ik de gedroogde korsten nou weg?

Groetjes van Sascha en Senne

Die gedroogde korstjes desnoods met een vochtig watje weg proberen te halen. In elk geval niet in de gehoorgang gaan peuteren om meer korstjes weg te halen want dan kun je ze terugduwen. Hoe smerig het er ook uitziet, gewoon lekker zelf er verder uit laten komen.

Met “niet met water erin zitten” bedoelen ze eigenlijk dat je er geen water in mag laten lopen. Dus bijv. niet gaan zwemmen en ook uitkijken met haren wassen. Oortje afgedekt houden als ze in bad of in de douche gaat.

En over 2 weken even langs de huisarts om te laten checken of het trommelvliesje weer dicht is he?!

Groetekes, Sje

Dank je wel! Ik heb al een afspraak staan voor eind volgende week om te controleren.

Het haartjes wassen wordt nog een hele onderneming want het zijn 2 oortjes waar er nu 1 van doorgebroken is… zo vies worden de haartjes niet (als ze er tenminste niet met koek in gaat zitten of zo )

Ik ga zo even met een vettig watje de korstjes aan de buitenkant van het oor weg proberen te halen. De binnenkant vind ik niet zo’n probleem maar aan de buitenkant droogt het zo hard op en dat kan gaan trekken op je huid…

Ja da’s niet tof dat trekkerige gevoel op de huid.

Nu alleen hopen dat die pus niet in haar haartjes gaat zitten. Dat had onze oudste elke keer. Konden we elke ochtend haar haren wassen aan de kant waar het oortje doorgebroken was. Plakkerig spul is dat, wat er uit zo’n oortje komt. Bjek!

Voordeel van zo’n doorgebroken oor is wel dat de druk eraf is dus dat bij het betreffende oor de pijn ook weg is.

Groetekes, Sje

Neeltje had ook een ooronsteking ( had 14 dagen een loopoortje wat we eerst moetsen aankijken, maar ze moest toch medicijnen uiteindelijk omdat het een beetje bleef lopen ) en heeft vandaag voor het laatst antibiotica. Zielig voor ze he. Neel had er gelukkig niet echt last van, geen koorts en vrolijk, at alleen wat minder ( slikken zal wel pijn doen dan denk ik…) . Ik maakte inderdaad haar oorschelpje elke dag schoon met afgekoeld gekookte water en een wattenschijfje.
Om een volgende ooronsteking te voorkomen, tipte de ha me om als ze verkouden zijn ( dit is Neeltje ongeveer non-stop…) regelmatig neusjes te druppelen want dit houdt ook de buis van eustacius ( of hoe het ook heet ) open.

Lilypie First Birthday tickers

Eustachius. Bijna goed!

Klopt, neusspray helpt bij oorontsteking! Nooit oordruppeltjes ofzo gebruiken want de ontsteking zit aan de andere kant van het trommelvlies.

Groetekes, Sje

Ow…oke… dank je voor de tip!!

Senne was opvallend snel van d’r verkoudheid af vorige week dus ik denk dat het vocht daar is blijven zitten… Senne moest zoveel huilen en had echt behoorlijke koorts, zo sneu!!

Nou hoop ik maar dat de druk in dat andere oortje niet zo groot is dat ie ook nog openbreekt…

Ook Nick heeft vreselijke oorontstekingen gehad aan beide oortjes tegelijk. Daarom doe ik bij voorbaat al neusspray toedienen als hij snotterig is. Het snot kan nog niet goed weg en zorgt voor de bacterieen. Dat heeft ook bij ons de huisarts gezegd. Tot nu toe heeft het goed geholpen, ik zorg dus ook dat ik altijd neusspray in huis heb! Zoiezo alles voor verkoudheid. Luuf, euclyptus voor baby’s voor in bad.

Groetjes Bianca

quote:
Ook Nick heeft vreselijke oorontstekingen gehad aan beide oortjes tegelijk. Daarom doe ik bij voorbaat al neusspray toedienen als hij snotterig is. Het snot kan nog niet goed weg en zorgt voor de bacterieen. Dat heeft ook bij ons de huisarts gezegd. Tot nu toe heeft het goed geholpen, ik zorg dus ook dat ik altijd neusspray in huis heb! Zoiezo alles voor verkoudheid. Luuf, euclyptus voor baby's voor in bad.

Groetjes Bianca

Maar bedoel je gewone zoutoplossing dan neem ik aan? Luuf kan ik niet bij Senne smeren, krijgt ze heel veel uitslag van…

ja wij gebruiken altijd de otrivin baby. Is gewoon zoutoplossing.
Luuf hoef je niet perse te smeren. Je kunt ook een bakje met gekookt water naast het bedje zetten met daarin een theelepeltje luuf…

Groetjes Bianca

quote:
ja wij gebruiken altijd de otrivin baby. Is gewoon zoutoplossing. Luuf hoef je niet perse te smeren. Je kunt ook een bakje met gekookt water naast het bedje zetten met daarin een theelepeltje luuf...

Groetjes Bianca

ja, dat doe ik dan ook wel… en ik spuit iedere keer als ze verkouden is met Otrivin.
maar je kan het ook niet altijd voor blijven denk ik…

Je kunt de verkoudheid niet voorblijven nee, maar het kan wel voorkomen dat er weer een oorontsteking de kop opsteekt!

In ieder geval beterschap voor je meisje!

Groetjes Bianca

Och die arme meid. Wat sneu. Wel fijn dat ze er nu geen pijn meer aan heeft zoals ik hier las. Omdat het nu open is gebroken.

Die otrivin baby is dat echt een spray? Wij hebben een zoutoplossing thuis maar die moet ik er in druppelen wat heel lastig gaat als er een hoofdje steeds heen en weer gaat.

quote:
Och die arme meid. Wat sneu. Wel fijn dat ze er nu geen pijn meer aan heeft zoals ik hier las. Omdat het nu open is gebroken.

Die otrivin baby is dat echt een spray? Wij hebben een zoutoplossing thuis maar die moet ik er in druppelen wat heel lastig gaat als er een hoofdje steeds heen en weer gaat.

Die otrivin is echt een spray ja, die druppels moet ik echt niet aan denken! Senne is zo’n bewegelijke tante