Oorontsteking

zoals ik eerder op het forum al aangaf had Rens 3 weken terug oorontsteking. Vorige week ben ik nog even naar de ha geweest met hem omdat ik twijfelde of de oorontsteking wel helemaal over was. Was inderdaad niet het geval maar de ha vond het meevallen en zei dat het vanzelf moest overgaan.(3 weken terug wel ab gehad)
Nu was Rens zaterdagavond al niet helemaal fit, zondag echt de hele dag jengelig.
Gisteravond heeft hij tot zeker 22.00 behoorlijk gehuild. Echt ontroostbaar. Vervolgens geslapen tot 5.30(normaal 7.30) en weer helemaal overstuur.
Vandaag is hij bij de gastouder geweest en dat ging op zich wel, wel een beetje aan het jengelen geweest.
Hij lag om 19.00 uur op bed en sindsdien huilt hij bijna onophoudelijk, ook door ons laat hij zich niet troosten(is dus niet uitproberen want dan is ie direct stil als wij komen)
Nu zitten er ook 2 kiezen door te komen dus daar zal hij ook best pijn van kunnen hebben. Hij krijgt daarvoor van ons paracetamol en dat verdovende spul voor tandjes(kan niet meer op de naam komen)
Als ik zijn oren aanraak dan brult hij. hij heeft verder geen koorts, dat had hij drie weken terug ook niet met dubbele oorontsteking.
Ik denk dus zelf dat hij toch echt wel last van z’n oortjes heeft, of zouden het toch die kiezen zijn? Twijfel of ik morgen naar de HA ga met hem. mijn gevoel zegt van wel, maar ik denk ook ergens wel dat de HA me aan ziet komen weer met die oorontsteking. Ben woensdag nog geweest.
Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes Ramona

Denk als het om de gezondheid van je kindje gaat nooit na over wat de huisarts ervan denkt dat je weer op de stoep staat. Jouw kindje is het belangrijkst en de reactie van de huisarts op je komst moet je schijt aan hebben.

Een moeder is de beste huisarts voor haar kind, dus als jouw gevoel zegt dat je naar de dokter moet met je kleine man, dan moet je dat doen.

Groetekes, Sje

Als je gaat, zorg dan dat je een urinemonster van de kleine man bij je hebt. Mogelijk heeft-ie een urineweg-infectie. Dat wordt nogal eens over het hoofd gezien bij die kleintjes. Dan zijn ze ook lang onverklaarbaar niet fit.

Voor het opvangen van urine zijn speciale plaszakjes voor in de luier.

Groetekes, Sje

Gewoon bellen, en gaan naar de HA!!
Boeiend, dat hij je dan weer aan ziet komen, daar is hij voor!

En dan weet jij tenminste zeker of dit het is of niet.
Anders zit je constant met een kind wat pijn heeft, dat kan toch ook niet?!

Succes vanacht!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Als ik het zo lees dan heeft hij idd nog flink last van zijn oren. Ook al ben je woensdag geweest, ik zou toch weer gaan. Het is toch sneu als hij pijn heeft en er geen actie ondernomen wordt. Gewoon weer naar de huisarts gaan en uitleggen wat je hier ook gedaan hebt.

Sterkte en beterschap voor Rens!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Als ik het zo lees dan heeft hij idd nog flink last van zijn oren. Ook al ben je woensdag geweest, ik zou toch weer gaan. Het is toch sneu als hij pijn heeft en er geen actie ondernomen wordt. Gewoon weer naar de huisarts gaan en uitleggen wat je hier ook gedaan hebt.

Sterkte en beterschap voor Rens!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik sluit me aan bij m’n voorgangers. Gaan naar die huisarts, dit lijkt mij geen tandjespijn. Beterschap!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

hoi Ramona,
ik lees je verhaal net, maar vraag me af of je nog naar de huisarts geweest bent? Ik heb vroeger ook eel veel oorontsteking gehad en dat is gewoon niet leuk en dat moet zo gauw mogelijk over zijn, dus lekker boeien wat de huisarts denkt als je weer voor hem staat.
Hoe gaat het nu met Rens ondertussen?
Lfs

Ik ben inderdaad met Rens naar de huisarts geweest. Ik heb oordruppels gekregen en die lijken aan te slaan. OOk heb ik een neusspray gekregen voor hem. Vorige keer had ik een vervanger en toen kreeg hij alleen een ab kuur. Wist niet dat je bij oorontsteking ook een neusspray moest gebruiken. Ben er gisteren mee begonnen en vanmiddag leek hij al wat op te knappen. Hij heeft iig weer wat gegeten en huilt niet meer zo heel veel.
De huisarts gaf ook aan dat ik als hij weer last krijgt gelijk weer moet terugkomen gezien het feit dat hij er zoveel last van heeft dat hij er totaal onhandelbaar van word en dus ook echt veel pijn ervan heeft. Als dit terug blijft komen dan moet hij buisjes. ben in ieder geval blij dat ik geweest ben, het maakte me behoorlijk radeloos om hem zo te zien lijden.

groetjes Ramona

gelukkig dat Rens zich weer beter voelt, scheelt toch een stuk hoor.
Zo zie je maar, je moet gewoon gaan en de huisarts is ook niet de vervelendste persoon en de volgende keer, meteen bellen he!
Lfs

Oorontsteking kun je inderdaad vaak voorkomen door bij verkoudheid neusspray te gebruiken. Dan krijgt de buis van Eustachius kans om leeg te lopen. Dat is de verbinding tussen neusholte en binnenoor. Als die buis verstopt zit, kan er geen vuil uit het binnenoor weg en dat gaat daar ophopen en vervelend doen met een oorontsteking als gevolg.

Dus bij vermoeden van een beginnende oorontsteking neusspray gebruiken.

Wat je in elk geval nooit moet doen, want dat is een achterhaald middeltje uit grootmoederstijd, is druppeltjes lauwe olie in het oor druppelen. Zo’n ontsteking zit aan de andere kant van het trommelvlies dus die oliedruppeltjes slaan nergens op en ze doen meer kwaad dan goed. Dus niet zelf gaan klussen met slaolie of wat voor olie dan ook.

Groetekes, Sje

bedankt allemaal voor de reacties. Rens is inmiddels weer helemaal het mannetje en nu hoop ik dat die oorontsteking wegblijft.

groetjes Ramona

Het is weer bal hier hoor. De oordruppels zijn inmiddels op en Rens heeft weer oorpijn.Heb best wel met hem te doen, hij loopt nu al vanaf half januari te tobben met z’n oren. Morgen maar weer naar de huisarts dan. Ben benieuwd wat hij er van zegt. Hij heeft nu al een ab kuur gehad en oordruppels en nog is het niet over.
De vorige keer begon de huisarts over buisjes als hij bleef tobben met z,n oren. Ergens hoop ik daar nu wel op, word het onderhand zat en al die antibiotica zit me eigenlijk ook niet lekker. hoop iig dat hij snel weer opknapt.

groetjes Ramona

Wat vervelend dat je zo blijft tobben met zijn oren.
Ik hoop dat de huisarts een goede oplossing heeft!

Laat je het weten?
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wat zielig. En inderdaad, te vaak antibiotica is natuurlijk niet goed en zal je arts ook niet voorschrijven, denk ik. Hopelijk wordt het in ieder geval voor Rens snel beter, desnoods met buisjes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Heel herkenbaar dit hadden/hebben we met Marijn ook.
Op een gegeven moment krijgt je geen ab meer omdat ze er resistent van kunnen worden. Marijn zijn lichaam geeft niet eens altijd koorts aan als er weer een ontsteking zit. Als ik jou was zou ik een verwijzing naar de KNO arts vragen en kijken wat hij voor je kan doen.
Ik voelde me ook vaak rot als ik weer bij de ha kwam, dacht van daar zijn we weer maar ja je doet het voor je kind en zij kunnen nog niet aangeven wat er aan de hand is.
Beterschap.

@pranger7
Rens heeft inderdaad nog nooit koorts gehad van de oorontsteking. Bij hem merk ik het bij het naar bed brengen 's avonds. Dan is hij helemaal over z’n toeren, terwijl hij normaal altijd goed slaapt. Hoop inderdaad een verwijzing te krijgen voor de kno want dit is ook niets.

Groetjes Ramona

Hier is het vanaf vanacht ook weer mis. Nu wel koorts maar zakt sinds vanmorgen ook weer gelukkig. Marijn werd vanacht een paar keer wakker ws van de pijn na de derde keer hebben we hem lekker (nou ja lekker) bij ons in bed genomen hij sliep een kwartier/half uur en werd dan weer huilend wakker. Grijpt weer naar zijn oor, snurkt en er zit geen leven in ligt al de hele dag op de bank voor zichuit te staren of te slapen. Dit heeft hij nog nooit zo gehad, later op de dag of na een zetpil kwam er weer leven in maar nu is het echt hopeloos. Drinkt weinig en eet niet, voor het niet willen drinken is voor Marijn een teken dat hij niet fit is.
Maar het goede nieuws…ziekenhuis belde vanmorgen of we een weer eerder wilden voor de operatie…tuurlijk hoe eerder hoe beter.