Oorontsteking vraagje

Jullie hebben helemaal gelijk gehad. Nick is zo goed als de oude. Vanmorgen nog een beetje ziekjes. Zo ben je hem nog aan het troosten en sussen en lig je lekker met hem op de bank. Vanmiddag was de ommekeer. Vanaf toen kwamen de 17 maanden sprong/ppt kuren weer om de hoek kijken }
Weg knus op de bank, welkom peuter aan je been…

Maar ik ben blij dat meneer weer beter is. Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

Groetjes Bianca

Fijn dat nick weer aan de beterende hand is. Rens is ook zo goe als beter. Hij hoest nog een beetje als hij zich erg druk maakt en is nog wel wat sneller moe als anders maar heeft gelukkig geen last meer van zijn oortjes. Maar het is inderdaad wel onwijs zielig om je kind zo te zien pijn lijden.

groetjes Ramona

Fijn dat Nick en Rens zich beter voelen! Als de streken terug komen, dan zijn ze officieel weer zo goed als gezond…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Ramona. Fijn dat Rens weer beter is!

Nick heeft naar mijn mening nog wel last van zijn oortjes. Hij grijpt er af en toe nog naar. Soms denk ik ook wel eens dat hij hoofdpijn heeft.

Ik vind ook dat hij regelmatig valt. Dat hij niet stabiel op zijn beentjes staat. Goed het heeft natuurlijk alles met het evenwicht te maken die oortjes maar ik vraag me af of dit erbij hoort/normaal is… Ik kijk het even aan en anders informeer ik bij de ha.

Streken zijn er helaas weer genoeg

Groetjes Bianca

Ik zou eerst naar de HA gaan om even naar zijn oortjes te laten kijken en als ze weer helemaal goed zijn lekker zwemmen gaan. En als de HA zegt dat het niet kan zal hij het vast wel zeggen.
Zolang je kindje geen koorts heeft heb je geen beperking met zwemmen en naar buiten gaan. Als je naar buiten gaat zou je altijd nog een watje in z’n oren kunnen doen voor de tocht.

Marijn heeft ook al heel vaak ooronsteking gehad en wordt in februari geholpen aan zijn amandelen en zijn oortjes worden doorgeprikt. Marijn loopt ook altijd aan zijn oren te trekken.
Benick:
Ook Marijn valt ook heel vaak dit kan heel goed hier van komen volgens de KNO arts. We zullen zien of dit straks ook beter gaat.

Gewijzigd door - pranger7 op 25 Jan 2010 20:52:33

@Benick: na afloop van de AB-kuur zat Erik ook nog regelmatig aan z’n oortjes, al was 'ie er niet meer ziek van. Ik heb de HA gebeld en de assistente gaf aan dat er best nog een restje kon zitten en dat het lichaam dat zelf moest wegwerken. Was het een week later nog het geval (dat Erik aan z’n oortjes zat) dan moesten we er even naar laten kijken. Nu is het over.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Pranger, ik hoop toch niet dat Nick weer naar het ziekenhuis moet hiervoor. Hij raakte zaterdag helemaal in paniek toen hij de dokters zag… het is nog zo kort geleden dat hij geopereerd is. Maar mij vertelde ze dat ze pas buisjes plaatsen als er vaker middenoorontsteking is…

@Mriek. Dank je voor je info. Ik ga zoiezo even naar de huisarts als de kuur afgelopen is om te kijken of het beter is. Verder hou ik hem goed in de gaten zolang hij nog naar zn oortjes grijpt en erg wankel op zn beentjes is…

Groetjes Bianca

Je hebt gelijk. Sterkte en ik hoop dat Nick snel weer helemaal oké is.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Benick, wij zijn vorig voorjaar voor het eerst naar de KNO-arts geweest omdat hij vanaf december toen al 5 keer ooronsteking had gehad. Toen vond de arts hem te jong om te opereren. Hij zei we kijken het aan en ws zal hij in het voorjaar/zomer geen ooronsteking krijgen qua weer en dat was ook het geval tot november. Marijn heeft tot nu toe 3 keer een lekkend oor gehad dus ook een oorontsteking. Dus nu vond de KNO-arts het tijd om de amandelen eruit te halen. De assistente vertelde me dat amandelen tot 2 jaar nut hebben en daarna geen functie meer hebben. Vanaf begin december is hij niet zichzelf, moe, jengelig, vervelend van moe zijn ed. Zijn eetlust is wel goed en drinken doet hij in overvloed terwijl hij ook weleens last van zijn keel heeft. Marijn is echt hard voor zichzelf en geeft eigenlijk nooit op, vanavond lag hij op de bank te slapen dat zegt voor ons al heeeeeeeeeel veel dat hij echt niet goed in zijn vel zit. Ik heb het idee dat zijn lichaam zelfs niet eens meer koorts aangeeft wanneer er weer een onsteking zit. Wij zijn opzich niet blij met de operatie maar hopelijk wel met het resultaat.
Ik kan me voorstellen dat als je zoontje net geopereerd is er zeker niet op zit te wachten maar een niet fit kind dat zichzelf in de weg loopt is natuurlijk ook niets.

@Pranger. Ik ga het gewoon heel goed in de gaten houden. Zijn keel is ook al eens flink ontstoken geweest. Maar ja, als ze zo verkouden zijn dan ademen ze ook veel door de mond he. Ik ga eens bij de huisarts informeren. In februari moeten we op controle bij de kinderarts nog vanwege zijn operatie. En dan ga ik ook nog eens uitgebreid vragen over oorontstekingen en amandelen. Wat nodig is is nodig dat ben ik met je eens. Maar hij heeft nu in zijn eerste jaar al zoveel dingen achter elkaar gehad dat ik het nu voor hem toch ook wel prettig zou vinden als hij eens een rustige periode krijgt…

Misschien kun je jullie ervaring met de operatie ook op ikkeben zetten?!

Groetjes Bianca

@ Benick.
Ja, je hebt helemaal gelijk dat je kindje ook een tijdje rust nodig heeft ze “moeten” al zoveel en klein zijn heeft veel voordelen maar ook nadelen. Wij kunnen alles relativeren maar die kleintjes kunnen dat nog niet. Konden we maar eens in die koppies kijken.

Ik zet zeker hier onze ervaringen en die van Marijn op Ikkeben. Waarschijnlijk 18 februari. Woensdag moeten we naar de anesthesist toe.