Oorontsteking door menc prik?

Hallo,

Tom heeft vorige week de menc en bmr prik gehad. Daarvoor was hij een goede week ziek, door verkoudheid, hoesten en koorts. Toen hij de prikken kreeg was hij net 3dagen koorts vrij. Ik heb dit ook gemeld bij het bureau, en Tom kon de prikken gewoon krijgen. De dag na de prikken had Tom koorts, 39,5 en dit heeft zeker tot maandag aangehouden. Dinsdag was het nog maar 38,6 en gisteren 38,4 aan het einde van de dag. Vandaag tot nu toe geen koorts. Hij heeft echter sinds vandaag wel een loop oor. Tom heeft buisjes in zijn oren, en dit is de eerste keer dat hij en loop oor heeft. De pus komt er uitstromen.
Na overleg met de KNO arts, besloten nog even afwachten tot morgen, is het nog zo, of hij heeft er weer koorts bij, dan krijgt Tom een antibiotica kuur. Is het midner, dan zal het vanzelf overgaan.

Nu is mijn vraag, kan dit door de menc prik komen? Is misschien wel een domme vraag, maar de menc prik bestaat uit bacterien die niet alleen hersenvlies ontsteking veroorzaken, maar ook oorontsteking. Vandaar dat ik die link nu even leg. Misschien weten jullie hier het antwoord op.

liefs woezel

Ik denk niet dat het van de prik komt, ik denk dat hij gewoon zoiezo al een lage weerstand heeft nu,
en wat je zegt; hij is al verkouden enzo geweest (en nog wel wat)
en dat is vaak de basis voor oorontstekingen.
gewoon zn neusje goed blijven druppelen
zo kunnen zn oren ook minder goed dicht gaan zitten.
ik heb zelf niet veel verstand van oor ontstekingen, rico heeft het serieus nog nooit in zn leventje gehad
beterschap hee want het is zeker rot ook met die buisjes.
Ik snap de link naar de inenting wel, maar denk niet dat het dat is.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hallo,

Even een update, Tom was vrijdag koorts vrij en zijn loop oor was zo goed als weg. Helaas begon het zaterdag weer, en ook weer met 39,5 koorts. Dus de post gebeld, uitgelegd wat de kno heeft gezegd, en toen moesten we langskomen. Tom heeft nu een kuur gekregen, maar de huisarts gaf aan dat de afgelopen weken, al dat geknoei met koorts, allemaal terug te leiden is naar de oorontsteking. Zelfde verhaal dus eigenlijk als rond zijn verjaardag. Toen was Tom ook al 3 weken aan het kwakkelen, en bleek dat hij dus een oor ontsteking had. Nu het zelfde verhaal dus.
Hij is gisteren met zijn kuur begonnen, maar hij stond vanmorgen al op met 39,6, dus dat bloofd wat vandaag.

liefs woezel

Wat sneu. Hopelijk voelt Tom zich snel beter!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat naar zeg! Heel veel beterschap voor Tom en knuffel voor mama

Wij weten inmiddels ook hoe naar het is. Dus heel veel beterschap voor je kleine vent.
Het wordt tijd dat de lente aanbreekt.

Groetjes Bianca