Oorontsteking, allergisch voor ab

Hier ook weer gelazer met der kiezen. Ze zat vanmorgen op de bank en toen ze der brood zag wilde ze het absoluut niet hebben, ik heb haar wat van mijn pap gegeven en dat ging wel. Maar op een gegeven moment ik zat achter de pc even morgan keek tv hoor ik zo zielig snikken achter me. Dus ik draai me meteen om zit ze ze met grote tranen zachtjes te huilen, gevraagd wat er was. Ze had auw en met der handje in der mond. Morgan kan pijn heel goed aangeven dus dan weet ik wel hoe laat het is. Dus even geknuffeld toen ging het wel weer, maar ze voelde wel wat warm aan. Ben eerst even gaan douchen en zo met haar, daarna wilde ze een appel, maar die heeft ze ook niet opgegeten. Ze wilde dat ik hem op at want zelf vond ze het niks en ze is gek op appel. Brood net was ook niks. Ze heeft 3 stukjes op. Ze is ook dood en doodmoe. Maar goed ik wilde toch even temperaturen want ze voelde nog warm. Ze werd hysterisch toen ze de thermometer zag. Echt hartverschurend huilen. Het is me wel gelukt. 38.8 dus een pcm gegeven en lekker op bed gelegd. Ik denk dat het slechte slapen met die warmte en nu der kiezen aan het opbreken zijn. Ik ga zo wel even voor een oorthermometer kijken want temperaturen in der bips dat doe ik niet meer. Ik krijg er met pijn en moeite een zetpil in maar een thermometer doe ik er echt niet meer aan.

Maar goed morgen doen we ook lekker niks en nu slaapt ze gelukkig ook. Hopelijk trekt ze snel weer bij want dit is niks voor haar en voor mamma ook niet.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 25 Jul 2010 17:39:42

Gewijzigd door - Michèle op 26 Jul 2010 09:40:16

Gewijzigd door - Michèle op 28 Jul 2010 12:10:32

Ach goss het arme schaap.
Bij Dylano is de laatste ook bezig, die heeft een humeur om op te schieten, zal ook wel in samenwerking zijn met de pp maar pffff wat word je daar moe van

Hoop dat ze bij alletwee snel door komen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

nee morgan is op zich wel heel lief, ze zoekt alleen de hele dag troost bij je. Ik heb haar al een paar keer tranen weg zien vegen dus ik hoop echt dat het ze doorzetten. En dan maari n een keer alle 4 tegelijk want ik mocht van de week kijken en voelen zonder gebeten te worden en er zat nog niks. Maar ja ze doet alles per vier geloof ik. Zijn we er wel meteen vanaf. Maar ja de pcm maar weer even in de aanslag houden. En ik had het kunnen weten ze wilde gister ook geen patatjes en daar eet ze zo twee bakjes van en ze was wel zo vertrokken maar steeds huilen in der slaap gedurende de nacht.

Groetjes,

Michèle

Wij moeten er nog 1, maar van de laatste die doorgekomen is, is er nog maar 1 puntje. Dylano doet het normal ook met 4 tegelik maar er zit nu al 3 weken tussen. Onder is hij klaar nu.

Zielig hoor dat ze zo’n pijn heeft, dat valt bij Dylano wel mee geloof ik maar die laat dat ook totaal niet merken.

Liefs Michelle

Wat zielig voor Morgan én jou. En Dylano ook al. Zouden ze elkaar gebeld hebben ofzo? Erik heeft er ook last van en is in een pesthumeur. En ik dus ook. BLEGH! Niets is goed, maar wel vervelend doen omdat 'ie zich verveelt. De ene driftbui na de andere. En papa is nu heilig en mama is volledig uit de gratie. Om moedeloos van te worden, die kleintjes…

Sterkte met Morgan!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

wat vervelend michele!
voordat ik vergeet iets te vragen over je thermometer; wat voor 1 heb je?
Ik had er eerst 1 met harde kop en duurde een minuut ofzo voordat de temp er stond.
Rico was toen ook elke keer aan het brullen zo gauw hij dat ding zag.
nu heb ik een “hooguit” 10 seconden thermometer met een beweegbare kop.
nu heeft hij er geen moeite meer mee en roept precies 10 seconde later: klaar!
hihi.

Wat naar verder dat ze zich zo beroerd voelt.
weet je om hoeveel kiezen het nog gaat?
heb je iets van dentinox of gebruik je dat niet meer? ik snap dat je er niet met je vinger in kan komen maar met een wattenstaafje moet het misschien via de zijkanten wel lukken?
ik hoop echt dat ze snel opknapt. de arme schat!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wat een feest, hier nog 1!
Maar dan met zijn hoektanden. Ze zitten al een tijdje te klooien, maar nu was het echt feest, hij wilde zelfs geen aardbeien:O
hij ligt nu ook lekker te slapen, en ik hoop dat die krengen bij iedereen snel doorkomen!

Liefs, Anne

@ Inge ik heb beide zowel met een flexibele als met een harde. Ze kruipt helemaal in de bank zowat en begint hartverscheurend te huilen en nee mamma nee nee te roepen. En die flexible is ook makkelijker maar het lijkt wel of er iets gebeurd is waardoor zeer nu heel bang voor is. Ik weet dat een oorthermometer niet exact is. Mijn ha raadde ook aan om er minimaal een halve graad bij te tellen, en ik hou die andere ook voor nood en zo, maar dit gaat zo niet meer. Misschien is het een fase maar ik ben niet van plan om haar in deze fase een een trauma te bezorgen.

En we moeten ze alle 4 nog en dentinox is hier nooit een succes geweest. Ik geef haar vanavond ook een pcm voor het slapen en ik heb er nu een gegeven zodat ze even rustig kan slapen. Gewoonlijk krijgt ze op de dag niet, maar ze moest nu echt even goed slapen want dat speelt nu ook mee. En misschien eet ze zo wel wat dan.

Groetjes,

Michèle

Zou het in het weer zitten, dat ze bij allemaal tegelijk doorkomen

Sorry Mriek ben blij dat Erik ook een pesthumeur heeft, voel ik me niet zo alleen Alleen ik ben goed maardat is ook niet lollig hoor
Overal om huilen pffff. Hier al 3 dagen pesthumeur trouwens bah bah en nog eens bah.

Liefs Michelle

Bo heeft er ook gigantisch last van!! Heel veel kwijlen, echt binnen 10 minuten zijn halve truitje zeik en zeik nat. Veel met de vingers in de mond, en hele dagen roept hij auw!! Maar goed, dat is ook zijn nieuwe woordje, dus ik kan er niet op vertrouwen dat die auw ook echt auw is. Vooral aangezien hij dat te pas en onpas zegt, en vrolijk doorspeelt, en met een glimlach zegt!! hahahahaahaha
Maar goed, het is wel ontzettend vervelend!! Bo heeft gelukig geen koorts meer, maar het eten is echt bagger slecht!! Geen brood krijg ik er in ja wacht vanmiddag wel 3/4e boterham, sinds dagen, fruit (wat hij heerlijk vind) nee hoor, toch maar niet. Avond eten? wie heeft dat uitgevonde, moet ik echt niet hoor!!! grrrr… ach ja, maar als je hem een bakje chips geeft, dan kan hij opeens wel eten. Dus we hebben sinds vadnaag de regel, niet eten?? mooi, dan ook geen snoep of koekjes. Pas als Bo weer goed eet (met 1 boterham ben ik al blij) dan mag hij weer snoepje of een koekje, eerder niet. Misschien streng, maar ik heb bij hem het gevoel dat het niet alleen kiezen zijn, maar dat hij ons nu ook een beetje bespeelt… en ziek is hij echt niet meer!!

@Mriek, jij ook al uit de gratie? Ik ook al, bo zat vanmorgen op de schommel, en wilde eruit, maar mama mocht hem niet helpen hoor, nee papa moest dat doen!! pffff… Maar zodra hij iets wil , komt hij wel bij mama, dus weet niet of dat wat zegt??? hahahahahaha koek , koek roept hij dan…pffff…

liefs woezel

Hier helaas ook… de 4e kies voordat de hoektanden doorkomen, komt door… koorts, snottebellen, kapotte billen, niks is leuk, lekker bij mama hangen en tv kijken en idd veel moe en slapen! Pfff hopen dat ze/we er snel vanaf zijn dames!

@Anne, als Seth geen aardbeien hoeft is het wel erg met hem gesteld

@Michelle, geeft niets hoor. Gedeelde smart … ik ben er na 1 dag al chagrijnig van, laat staan hoe jij je moet voelen na 3 dagen. Ik denk aan je hoor!

@Woezel, yep ik ben uit de gratie. Zelfs voor troost e.d. wil hij nu papa. Je kan het zo gek niet bedenken of papa moet het doen. Aangezien papa volgende week een paar dagen naar een kameraad gaat (ik zeg niet wanneer, slim hè?!), zie ik de bui al hangen. Dan mag ik het allemaal alleen doen

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Gelukkig wat lotgenoten

Meiden allemaal sterkte!

Pffff dit is al de derde avond dat Bo blijft huilen wanneer hij net in bed ligt. HEt is af en toe wel stil, en gaat van zielig jammeren, naar krijzen. Echt niet leuk gewoon. Dit heeft hij nog nooit gehad, ook niet in de tijden dat hij oorontsteking had, en nog geen buisjes had. Hij heeft geen koorts meer sinds gisteren (2 dagen dus al niet meer) en tussen de middag slaapt hij zonder problemen (misschien 1,5 minuut wat jammeren en dan slaapt hij) maar nu al vanaf 1930 aan de gang, en gisteren ook en eer gisteren ook. Dat duurt dan tot een uur of 2200. Elke keer ga ik er na 30 minuten er heen, en zodra ik hem oppak is het goed, maar in bed? zelfde drama weer.
Tot ik denk , zal hij dan honger hebben? (hij eet niet gek veel nu) en dus met een pap beker (gewone drink beker) aankom zetten, en daarna slaapt hij, tot de volgende morgen.
Vanavond dus tegen 2015, ik met de pap beker (ga toch niet tot 2200 wachten als dit zou helpen) er heen , ondanks dat hij vanavond heel goed had gegeten. 170 cc opgedronken, maar wilde niet slapen. UIteindelijk net er uit gehaald om even naar beneden te gaan, en een pcm te geven (had het vermoeden dat hij pijn had van de doorkomende kiezen). MEneer vliegt naar buiten en gaat op de glijbaan, pakt zijn wandelwagentje (voor kinderen ) en loopt daar de hele tuin mee rond en de woonkamer pakt hij ook mee. Ik voelde mij dus behoorlijk bedonderd door meneer!!
Ik kreeg dus niet echt de indruk dat er wat was ofzo. Dus weer naar bed, en daar ligt hij nu weer, huilend, en af en toe een paar minuten tussendoor stil.
Pffff… herkent iemand dit? enw at kan ik er aan doen? aan de ene kant vind ik het sneu voor hem als er wat zou zijn, maar zover ik kan zien, is er niks, op kiezen na dan.

liefs woezel

Hier ligt er ook 1 huilend in bed Was en tijjd stil toen begon het.Er even uit gehaald werkt bij Dylano meestal het beste. Toen was hij stil natuurlijk maar toen ik opstond om hem in bed te leggen begon hij weer bah.

Liefs Michelle

vind je het heel erg michelle, als ik het wel fijn vind dat ik een medestander heb hierin??

Ik vind huilen zo naar he, op zich kan ik er wel tegen, maar wordt dan orustig van binnen, omdat ik huilen eigenlijk associeer met het feit dat er dan iets niet goed is, dat hij pijn heeft ofzo, en dan vind ik dat heel zielig, en wou ik dat ik er wat aan kon doen en wistwat het dan is. Mijn rationele verstand wat zegt, hij probeert je uit, en het lukthem, dringt dan niet door…
TOt nu toe eigenlijk nog nooit gehad dat Bo zo tekeer ging. Op een aantal keren na, ging eigenlijk altjd meteen slapen, en nu al 3 avonden achter elkaar dit…

Hij is nu stil en in slaapt trouwens. Heb hem namelijk maar gewoon gelaten in bed, want er uit is geen optie, want dan gaat hij leuk spelen, en ja, ik vermoed dat het uitptoberen is. Hij is uds nu eindelijk in slaap gevallen (wel een uur eerder dan gisteren) en een hele zielige na snif… echt heel zielig
das er nu overigens al wel vanaf, die na snif, maar jemig zeg, als dit door kiezen komt, laat het dan heel snel over zijn, want maandag is de vakantie over, en dan moet bo weer naar het kdv, en komt dan giga slaap te kort!!

liefs woezel

Fijn dat Bo slaapt. Hier is het nog steeds huilen (af en toe krijsen) Net er weer even uit en wat laten drinken. Schone luier. Ik geloof niet dat hij pijn heeft want hij is vrolijk als hij er uit is dus geen paracetamol. Mag toch hopen dat hij snel in slaap valt.

Liefs Michelle

Ik kom ook even hier kijken op verzoek van Woezel.

Woezel, hij is je gewoon aan het uitproberen en lacht zich suf als het hem lukt om uit bed gehaald te worden.

Toverwoord: negeren!

Ook al is het nog zo moeilijk om te negeren, toch doen! Kan heel zielig zijn als je kindje zo huilt, maar je hebt al ondervonden dat-ie je gewoon voor het lapje houdt. Niet intrappen!

Zodra hij gaat huilen als hij in bed ligt even gaan kijken voor de zekerheid (want er kan natuurlijk echt iets aan de hand zijn). Niks aan de hand? Weer onderstoppen, kus, lekker slapen en de kamer uit. Klaar ermee.

Klinkt hard, maar zo werkt het wel met kindjes van die leeftijd. Kost je wat avonden en mogelijk nachten, maar dan heeft-ie door dat er met papa en mama niet te sollen is en kiest eieren voor zijn geld.

Echt meissie, zit niks anders op dan stug volhouden.

En “ze huilen niet voor niks, ze huilen omdat er iets niet goed is” dat gaat op bij baby’s, niet bij kindjes van 1,5. Kindjes van 1,5 weten heeeeeeeeeeeel dondersgoed hoe ze papa en mama met huilen voor hun karretje kunnen spannen.

Alle succes en sterkte met de kleine man.

Groetekes, Sje

@Sje, dank je wel!!
Weet je, ik had dat gevoel zelf ook al, maar twijfelde nog te erg, maar nu weet ik het dus zeker. Hij bedonderd me waar ik bij sta, en het bewijs is idd wanneer hij uit bed wordt gehaald, en leuk gaat spelen, alsof zijn leven er af hangt…
Als hij huilt, ga ik altijd na 10 minuutjes even kijken, idd om te zorgen dat er niks aan de hand is, maar uiteindelijk bleef ik wel af en aan gaan, maar vanaf nu, als er dan niks aan de hand is, dan is het laten huilen, hoe zielig ook.
Maar wil ook geen kind die elke avond tot ik weet niet hoe laat op is, omdat ik hem dat nu aanwen, door elke keer er naar toe te gaan, dan er uit halen etc.

Ik denk ook nog te vaak in baby termen bij hem. Niet dat ik hem behandel als een baby, maar idd bv dat huilen, dan heb ik eigenlijk nog wat op gaat voor een baby in mijn hoofd, en idd niet wat op gaat voor een peuter.

Super bedankt voor je advies Sje, hoop wel dat Bo het morgen avond al door heeft, anders zit papa er mee maandag avond, heb dan late dienst!!

@Mriek, tis nog wel als bo getroost moet worden, dat mama het moet doen, dus zover ben ik nog niet uit de gratie, maar als bo wil spelen, gaat hij rechtstreeks naar papa, voel me soms best wel een beetje gepasserd!!
En mama is wat strenger dan papa, of liever gezegd, als bo iets doet wat niet mag, is mama meestal degene die zegt dat hij dat niet mag doen , en hem dan weg haalt, en bij ander speelgoed neer zet. Of ik ben degene die zegt dat hij geen koekje mag hebben omdat hij er net 1 heeft gehad, of zijn eten weg haalt als hij er mee gaat spelen. Papa doet dat eigenlijk alleen wanneer ik het hem of vraag, of als ik aan het werk ben, en bo gaat klooien met het eten.
Met adnere woorden, mama is hier de boeman, en dat is niet altijd even leuk en eerlijk!! op zich valt het wel mee hoor, tis niet dat hij nisk van mij moet hebben ofzo, maar aan de voorgaand genoemde dingen , kan ik het merken.
Heel slim trouwens dat je niet zegt wanneer je man een paar daagjes weg is!!
Kan mij voorstellen dat je er tegen op ziet, maar uit ervaring (papa’s ervaring eigenlijk) is het zo dat als er 1 ouder weg is, je opeens wel goed genoeg bent om het maar even zo bot te zeggen. Door mijn werk ben ik er wel eens in de avond niet, en dan is mama er niet om bo te troosten, dus dan doet papa het. Als mama er wel is, dan moet ie niks van papa hebben dan, is mama er niet, dan is papa ook goed. Raar he??

liefs woezel

Gewijzigd door - woezel op 24 Jul 2010 22:12:47

Hier intussen stil pff

Woezel als ik er Dylano uithaal mag hij dus niet lopen hè dan blijft hij op schoo bij me zitten. Liggen eigenlijk Met zijn koppie op me schouder. Dylano laten liggen heeft hier geen zin want dan valt hij niet meer in slaap zo overstuur word hij dan. Nu was hij de tweede keer dat ik hem eruit haalde na 5 minuten huilen stil.

Is trouwens de eerste keer dat het na 1 keer eruit halen niet werkte

Liefs Michelle