Ooronstekingen en slecht horen

Onze zoon (nu 3 jaar)heeft al vanaf kleins af aan problemen met zijn oortjes. De gehoortest als baby was 3x niet goed en de 4de keer wel ,maar nog niet voldoende.
Hij heeft heel erg veel ooronstekingen gehad en begon heel erg laat met praten.
Toen hij 1,5 was heeft hij buisjes gekregen en zijn de neusamandelen verwijderd. Het leek toen beter te gaan! Hij ging ook ineens praten.
Nu 1,5 jaar later en veel onstekingen, looporen, vocht achter de trommelvliezen en oorpijn later maak ik me zorgen om zijn gehoor.
Ik kom er achter dat hij erg slecht hoort. De kno-arts zegt dat dit idd zo als als hij weer troep, vocht of een onsteking aan zijn oortjes heeft.
Maar naar mijn idee hoord hij meest van de tijd niet goed.
Hij klaagt elke dag over pijn aan zijn oren, kan niet tegen bepaalde tonen, praat altijd heel luid en slaapt weer heel slecht.
Ze hebben geprobeerd zijn gehoor te testen maar daar was hij te klein voor.
Ik maak me erg e zorgen en vraag me af of er moeders zijn met ervaring hierover.
maandag moeten we weer naar de dokter omdat hij weer oorpijn heeft.
Groetjes Janneke

Ik heb er geen ervaring mee. Maar als ik jou was zou ik maandag vragen om je weer door te sturen naar de KNO Arts. Misschien zijn zijn buisjes wel verstopt. Of misschien zijn ze er wel uit gevallen. Want dat kan ook gebeuren!

Persoonlijk zou ik er niet te lang mee omlopen, ook omdat je het idee hebt dat je zoon minder goed hoord.
Heb je ook al met je C.buro gebeld?? Misschien kunnen ze daar een gehoortest doen?

Sterkte ermee

Lilypie First Birthday tickers

Bedankt voor je reactie!
Het consultatieburo doet ook pas een gehoortest als ze groter zijn.
Ik moet over 2 weken daar heen dus ben benieuwd wat ze zeggen en misschien willen ze hem inderdaad wel proberen te testen.
Ik snap ook niet dat ze baby’s wel kunnen testen met speciale apparatuur en hem niet. Maar de kno arts maakte zich geen zorgen omdat hij heel erg goed praat.
Vandaar misschien geen test.
Ik zelf vind het erg vervelend ook voor hem. Als ik hem roep hoord hij niks, moet hem dan eerst aantikken en aankijken dan heeft hij door dat er gepraat word.
Dan verstaat hij wel goed wat je zegt.
Maandag weer naar de dokter,
Groetjes

Jeetje verelend zeg. Je zou eventueel ook naar een ander kno arts kunnen vragen. Je kunt zo niet blijven lopen.

Als ze buisjes hebben zou je geen klachten meer mog verwachten zover ik weet.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers