Ooronsteking

hallo allemaal

ik wou even vragen of er nog mensen zijn die tips hebben voor mij lieve schat ze heeft namelijk dubbele pech ze heeft dubbele ooronsteking en krijgt 2 kiezen of hoek tander erdoor
we zijn vanochtend wel bij een huisarts geweest maar helaas niet ons eigen want die was op vakantie
we hebben wel druppels en neusspray meegekregen maar hij heeft verder niks gezegd wat wel of niet mag
dom natuurlijk dat ik dat ben vergeten te vragen maarja het liep daar allemaal zo uit dat mij docher niet langer kon wachten om wat te eten en slapen dus zijn we snel naar huis gegaan
over dag is er niks met haar aan de hand maar vanaf 11uur begint het drama dan is ze wakker tot een uur of 5
vind het zo zielig want volgens mij heeft mams haar aangestoken want die heeft het namelijk ook terwijl ik het haast noooooooit heb heel apart dat we het nou allebei hebben
maar hebben jullie nog tips of dingen waar ik rekening mee moet houden behalve dan dat ze niet onder de douche mag en als het snacht s echt niet wil eventjes lekker bij mama in bed liggen
oja hoeveel zetpillen mag ze maximaal hebben is dat gewoon 2 zoals op doze staat of is het erg als je afentoe 1 meer doet

ik hoor het graag van jullie

Gewijzigd door - linda24 op 05 Aug 2009 20:50:57

Wat vervelend dat ze een oorontsteking heeft. Tim heeft toen hij 6 maanden was een middenoorontsteking gehad en daar heeft hij toen een anti biotica kuur voor gekregen. Tja in principe zijn er verder geen bepaalde dingen die ze wel of niet mogen. Goed naar de signalen van je dochter luisteren. Wellicht dat ze moeier is door de pijn, dus dan wat vaker op bed leggen. Niet moeilijk gaan doen als ze niet wil eten, want dat kan allemaal met haar ontsteking te maken hebben. Kleinere beetjes aanbieden. Datzelfde geld ook voor drinken. Als ze niet goed wil drinken gewoon wat kleinere beetjes aanbieden.

Sterkte en beterschap voor je dochter!

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Zorg dat je haar hoofdeind ietsje hoger maakt. Door bijv. een opgevouwen badlaken onder het matras te leggen (zodat ze tussen de 5 en 10 cm hoger ligt met haar hoofdje). Dan is de druk op de oortjes minder.

Je mag om de 6-7 uur een nieuwe zetpil geven.

Het kan zijn dat de druk op de trommelvliesjes zo hoog wordt dat ze doorbreken. Dan komt er een hoop vocht uit de oortjes. Daar hoef je niet van te schrikken, want dat is een heel natuurlijke reactie van het lichaam op zo’n ontsteking.

Je zult meteen merken dat ze geen pijn meer heeft.

Wat je vanaf dat moment moet doen is:

• zorg dat er geen water in de oortjes komt (dus uitkijken met haren wassen en zeker niet gaan zwemmen!). Ik weet niet wie je verteld heeft dat ze niet onder de douche mag maar zolang de trommelvliesjes niet doorgebroken zijn mag ze gewoon onder de douche!
  • als er na een week nog steeds vocht uit de oortjes komt, naar de huisarts
  • als er binnen een week geen vocht meer uitkomt, moet je 2 weken na de doorbraak naar de huisarts om te laten checken of de gaatjes in de trommelvliesjes dicht zijn. Zoniet, dan moet je weer 2 weken later laten controleren.

Trommelvliesjes genezen over het algemeen vrij snel. Vergelijk het met het genezen van een lip als je kindje een tand door de lip is gevallen.

Mocht er niks doorbreken, blijft ze ontzettend veel pijn houden en krijgt ze er koorts bij, dan weer contact opnemen met de huisarts want dan moet ze een antibioticakuur krijgen.

Alle beterschap met de kleine meid.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Aug 2009 21:04:13

Hi,
Ik ben toevallig met mijn zoontje naar de huisarts geweest afgelopen dinsdag. Hij heeft last van zn rechteroor. Hij trekt eraan en slaapt en eet slecht. Het was niet ontstoken maar wel geirriteerd en rood. Er zat vocht achter. Voor twee maanden geleden had hij dat al en als het nog zo was moesten we terugkomen.

Nu hebben wij een doorverwijs naar de K&O gekregen, Dat is volgende week woensdag al. Dus ik ben heel benieuwd wat ze er aan gaan doen. Ik had vroeger ook altijd zoon last van mn oren. Elke keer werd er van binnen in gesneden en mocht ik idd niet zwemmen. of met mn hoofd onder de kraan. Ik had altijd oorontsteking… Ik hoop zo dat die van jou er snel vanaf is! en dat mijn kereltje niet op zn moeder lijkt met dit soort dingen want het beperkt in zoveel dingen!
Ik heb bijvoorbeeld mn zwemdiploma laat gehaald… ik hou totaal niet van zwemmen durf niet te duiken etc…

tip: Ja ik heb ook begrepen dat als je het matrasje iets hoger ligt dat de druk iets minder wordt. Als mijn zoon echt krijst van de pijn neem ik hem mee in bed en dan slaap ik half zittend zodat hij ook half ligt, dan is de druk ook iets minder. Heel veel succes

De laatste keer kreeg Morgan ook niks, behalve pcm inderdaad. Dit verlicht de pijn en dsan slapen en eten ze wel. Mijn ervaring is dat ze er met 3 dagen vanaf zijn. Blijft koorts 3 dagen aan houden dan terug naar de ha gaan want dan krijgt ze waarschijnlijk een kuurtje.

Groetjes,

Michèle

allemaal heel erg bedankt voor de tips
het was afgelopen wel iets minder nadat ik had gelezen dat ik haar hoofdeinde iets hoger moest doen dat hielp meteen
ik hoop ook dat het snel weer over gaat vooral met dit mooie weer want ze is een echte waterrat
mij vraag is alleen nog als het is geknapt hoelang duurt het dan nog voordat ze weer lekker in bad kan en dat ik haar haren weer goed kan wassen

Als het trommelvliesje doorgebroken is geweest mag ze pas weer met haar oortjes in het water als het vliesje weer dicht is. En daarom moet je dus 2 weken na de doorbraak naar de huisarts om te laten checken.

Overigens, haren wassen lukt gewoon wel hoor ook met doorgebroken trommelvliesjes. Gewoon een kwestie van voorzichtig wassen.

Onze oudste heeft tig oorontstekingen gehad met in het laatste jaar voordat ze buisjes kreeg 5x een doorbraak en we hebben gewoon altijd haren gewassen. Het moet alleen wat voorzichtiger.

Groetekes, Sje