Oorbelletjes!


#1

Ze is zo trots op zichzelf (en ik ook!!!)

Al een tijdje probeert ze steeds oorbellen in dr oortjes te stoppen… “KROOKRA!” Roept ze dan. Dat betekend dus oorbel.
Steeds maar brullen als het niet mag…

Eigenlijk vind ik haar nog wel wat klein… Maar ze wilde het dus echt, dus vandaag de knoop doorgehakt en oorbelletjes laten schieten

Heeft nog geen 5 tellen gehuild na de eerste, en toen ik vroeg of ze er nog 1tje wilde een volmondig JA!
Toen we de winkel uitliepen riep ze nog tegen de verkoopster: “Krookra, OOI!” (oorbel mooi!). En natuurlijk trots aan iedereen laten zien. Hihi ze is er echt blij mee!


#2

Ik vind het echt heel stoer van je kleine meid! Dat ze dit nu al durfde zeg! Echt heel dapper! En het staat haar zeker mooi

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#3

Hihi, denk dat dat juist het voordeel is van deze leeftijd, dan beseffen ze het nog niet zo dat het ook eng zou kunnen zijn.

Mijn nichtje kreeg oorbellen toen ze 4 was, wilde ze ook heel graag, maar nadat de eerste was gezet durfde ze niet meer… die was er dus echt bang van en is met 1 oorbel de winkel uit gegaan.

Tegen oma vertelde ze wel hoor, oorbel au, mooi! Hihi. Stoere meid!
Maar ze is er maar wat blij mee.
Alleen toen ik haar net in bed legde vond ze het raar, ketting en armbandje doen we altijd uit… en de oorbellen moesten blijven zitten.


#4

Mooi hoor!!!
Maarre… dat dat al mag waar jij het hebt laten doen, meestal is het pas vanaf 4 jaar!


#5

Is dat zo? Heb ik echt nog nooit gehoord!
Waarom is dat?

Hier doen ze het zelfs bij heel kleine babytjes… Ik vind het echt super schattig! Maar vond wel dat ze er zelf voor moest kiezen.
Ze roept al een tijdje om oorbellen, maar ze was nu zó duidelijk dat ze het echt wil hihi tja net als mama en oma (en opa, ooms en neefje trouwens ook )


#6

Sterker nog, veel juweliers prikken niet voordat kindjes 6 jaar zijn.

Groetekes, Sje


#7

Ik meende eerst ook 6, maar twijfelde…!
Het zal dus inderdaad 6 jaar zijn, daarom verbaasde het me ook!
Maar vind het prachtig hoor, mijn dochter zou het ook zo van me mogen, maar helaas, die keuze maak ik niet alleen he?


#8

Haha ik vind het bij jongens ook super leuk!
Wij lopen regelmatig in de zeeuwse klederdracht (s’zomers elke dinsdag omdat we dan met de sieraden op een historische markt staan, dan moeten alle standhouders in historische kleding of klederdracht.) En daar hoort het eigenlijk gewoon bij. Vroeger hadden de vissers hier 1 oorbel, en de boeren 2!
Mijn vader en broer hebben er dan ook 2, neefje heeft er 1 omdat anders grote kans is dat er gepest gaat worden later natuurlijk. Zelf zou hij er wel 2 willen.

Maar zoonlief durft het niet aan


#9

Leuk dat ze oorbelletjes heeft, staat haar goed. En wat ziet ze er alweer oud uit op deze foto, echt lief!

Geen idee op welke leeftijd er bij ons gaatjes geprikt worden. Mijn buurmeisje is vorige week 5 jaar geworden en die heeft toen gaatjes laten prikken. Bij de juwelier waar ze het heeft laten doen, prikken ze beide gaatjes tegelijk. Dit om te voorkomen dat een kind na 1 gaatje niet meer durft. 2 is toch mooier

Groetjes,
Sandra


#10

Ja leuk! Ik wou dat ik het ook bij Jada had laten doen, nu spijt van dat ik het niet wat eerder heb laten doen! Ik denk idd dat ik een kind heb dat na 1 niet meer wil. Misschien als we de volgende keer in NL zijn! Mooi hoor!


#11

Ik vind het echt heel erg schattig staan!

Maar bij jongetjes vind ik het inderdaad ook niets, hoor.
Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers


#12

leuk hoor
hier ook pas vanaf 6 jaar.

Groetjes Gytha


#13

Wat mooi! En wat een dapper stoer meissie…
Jasper had gisteren de nep-oorbellen van oma te pakken en wilde ze wel even op z’n oren klippen. Hihi, de wijsneus. Maar ik weet het nog niet hoor, voor een jongetje… Ik sluit het niet uit dat ie er ooit eentje krijgt, maar waarschijnlijk als ie zelf de puberleeftijd heeft bereikt en stiekem zonder mama’s medeweten eentje laat zetten!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#14

stoer wijfie! idd als ze het zelf persee wil… ben ik er wel voor maar ik zou het niet doen alleen omdat ik het zelf leuk vind.
hier prikken ze niet onder de 6 jaar gaatjes. tenminste niet bij de juwelier hier in de buurt. ik zie soms ook baby’s van nog geen half jaar met al oorbellen dat vind ik dan weer zielig
maar hee wat staan ze haar goed suzsje! echt een knap dametje!