Het kan inderdaad cultuurgebonden zijn en het is in Malawi dus de gewoonste zaak van de wereld. Dan ligt dat toch wel anders…Hier in NL vind ik, net wat Sje ook zegt, dat het heel goedkoop staat als die kleine kindjes al oorbellen hebben. Sorry, wat ik nu zeg is helemaal NIET aardig, maar ik zie heel vaak van die ordi moeders en dan kindjes van 2 maanden met oorbellen in. Het staat goedkoop vind ik. Ik vind het bij jongens überhaupt nooit mooi, is mijn smaak niet. Eva heeft van haar tante met haar geboorte een armbandje met haar naam gehad en dat vond ik wel schattig, maar oorbellen…echt niet! Zelf had ik ze op de kleuterschool, kleine ringetjes en ik wilde dat zelf graag. Mijn zus ook. Toen we 14 waren ofzo, liet ik een tweede gaatje schieten, dat was toen hip. Dat is allang weer dichtgegroeid. Nu draag ik gewoon ringen.
Ik vind ook dat Eva zelf moet besluiten dat ze oorbelletjes wil. En dat mag zeker niet voor haar 5. Dat vind ik zelf al vroeg, liever op haar 8 ofzo…Wat ik dan wel weer ga doen als ze kleuter is, als ze dat zelf wil, in de zomer gelakte teentjes! Af en toe dan. Dat vind ik dan wel weer leuk en dat is volwassen genoeg!
Groetjes Rainbow, trotse mama