Oor-thermometer of de oudewetse?

Hoii Dames…

Ik zit al een tijd te tobben tussen de oor-thermometer en de oudewetse (die o.a in je bibs kan).

Noah vindt het absoluut geen pretje dat ding in zn bibs, en ik moest na de bevalling van hem ook dat onding in de bibs.
Ik vind het zelf zo`n vies en raar idee.

Nou waren we dus afgelopen woensdag in het ziekenhuis voor Noahs pielie, en daar gebruiken ze gewoon de oor-thermometer en ik dacht "Hee… dan hoeven we die elendige rot dingen ook niet in de bibs straks…maar koop ik gewoon een oor-thermo…
Maaaaaaaaaaarr nu lees ik een aantal negatieve reacties op de oor-thermo.

Wat is nu verstandig??
Een oor-thermo of een ouderwetse?

Liefs, Melanie

Ja ik heb zelf ook zo`n ding wat echt wel een minuut moet blijven zitten… vreselijk dinge dus…
Ik zag inderdaad op internet ook een flexibele…lijkt me ook wel makkelijk hahaha…

maar zag er ook 1 van Avent met speen eraan… een speen thermo… nou dat lijkt me eerlijk gezegt helemaal niet betrouwbaar…

wat betreft de oor thermo… `t ziekenhuis zal hem (denk ik) niet voor niets ook gebruiken…

Liefs, Melanie

Tot een kindje 2 jaar is moet je in elk geval de ambachtelijke thermometer gebruiken anders kan het binnenoor beschadigen. Dus voor de baby moet je straks een gewone thermometer hebben.

Vanaf 2 jaar mag een oorthermometer gebruikt worden. Wij gebruiken niet anders bij onze meiden (als het al nodig is).

Groetekes, Sje

Okeee Thnxx Sje!

Liefs, Melanie

Ik ben net voor morgan der 2e over gegaan op de oor thermometer. Mijn ha gebruikt hem ook en zie me 0.5 graden erbij te tellen. En ik moet zeggen ik ben er heel erg tevreden over. Morgan is namelijk op der oude kdv zo vaak getemperatuurd dat ze compleet getraumatiseerd was geworden ze werd hysterisch als ze er alleen al 1 zag liggen. Met de oor thermometer heb ik haar ook eerst laten spelen en mijn laten temperaturen en dat gaat goed.

Groetjes,

Michèle

hier de gewone omdat de oortermo het heeft begeven maar vond de oortermo echt veel makkelijker in gebruik dus ga hem wel weer aanschaffen denk ik

maar je kan ook die termo nemen die je op het voorhoofd plakt , weet niet hoe het heet maar ik hoop adt je begrijpt wat ik bedoel

before you judge me, try hard to love me

Ja die op het voorhoofd ken ik ook inderdaad… je hebt ze nu 2 in 1, Oor en Hoofd-thermos.. die lijken me ook wel erg handig.. denk dat ik vrijdag zon ding wel ophaal…

Liefs, Melanie

In het ziekenhuis gebruiken ze van die profi-oorthermometers. Niet te betalen dus.

De gewone thermometer is toch het nauwkeurigste. Hier gebruiken wij alleen de gewone.

De oorthermometers zijn mijnsinziens niet nauwkeurig genoeg. En ook nog eens veel duurder. Een normale thermometer heb je al voor een paar euro en z’n oorthermometer (niet die profi dus) toch al gauw 50 euri.

Mamma van:

Anna geboren op 2 juli 2007

Nora geboren op 4 juni 2009

Wij gebruiken ook de gewone thermometer. Zo vaak is het niet nodig, dus als hij het niet leuk vind. Jammer dan het duurt gelukkig maar eventjes.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

ook hier wordt een ouderwetse thermo voor in de bibs gebruikt hoor. Lindsey vind t niet prettig natuurlijk maar een drama is het gelukkig niet anders zou ik er ook wel anders over denken en een oorthermo aanschaffen. manlief is al helemaal nooit ziek en ik zelden dus daar hoef ik te ook niet voor te doen.
heb overigens wel zo eentje die in 10 sec. klaar is hoor, een minuut is wel weer erg lang wachten.

liefs,
Rinske

Nou net wat bakmama zegt ik vindt het zelf behoorlijk genant om in mn klote bibs voor een vreemde hulp te liggen die mn temp. meet na de bevalling.
Mede daarom ook een oorthermometer.
Of dan toch maar 1 die binnen 10 sec. klaar is…

Liefs, Melanie

wij gebruiken ook de ouderwetse maar mijn kraamhulp deed hem bij mij onder mijn oksel en bij damian inderdaad wel in de bibs. wij hebben ook een flexibele en het was eerst drama met damian maar mijn kraamhulp adviseerde mij om hem op zijn zei te leggen dan kan hij ook minder makkelijk tegen spurtellen. moet alleen wel zeggen dat hij 5 maanden was toen we hem voor het laatst gebruikten :s

Hier ook tijdens de kraam onder de oksel gemeten en dan moet je er nog wat bijtellen om het juiste te weten. Mocht het erg afwijken dan de andere oksel ook… Dus niks genant

Verder gebruik ik die van de kruidvat en die is oh zo snel…!! Duurt echt maar heel even vergeleken die bij het kraampakket zat.

Oooohhhh zit gelijk te denken dat ik jou nog wat schuldig ben Melanie… oh wat erg. Heb je nog interesse? Dan stuur ik hem deze week op!

@ Mini-Boy… Ik heb zeker nog interesse…
Ik had je al een mail gestuurt… maar weet niet of hij is aangekomen haha…

Misschien kun je mij even je gegevens mailen, dan maak ik het vanavond nog over…

Liefs, Melanie

maar even weer ON-Topic

Het verschilt dus nogal bij de kraamhulp??
Ik had bij Noah een jonge vrouw… en een stagaire… In de 40 (jaar)… en die deden altijd in de bibs…
Maar ik zal wel even een flexibele kopen die sneller klaar is… Zelf meet ik bijmezelf altijd in de mond… en vaak klopt het ook wel.

Bij Noah doe ik wel altijd in de bibs…hihi

Liefs, Melanie

@ Judith zowel ik als mijn ha hebben er een van bosch en die zijn 30 euro bij de BCC en hij werkt perfect vind ik.

Groetjes,

Michèle

Ik heb zelf in gebruik de Mat Care Fertility thermometer gekocht ,maar deze meter meet binnen 10 sec. Hij geeft ook aan met 2 cijfer achter de komma. Is super snel! Ik vindt zelf dat Rectaal de nauwkeurigste meting is!

Ow ja rectaal meten is niet ouderwetst Overigens worden kinderen in ziekenhuizen gewoon met een oor thermometer gemeten. Tenzij ze het niet vertrouwen rectaal.

Greetzz Cora