Ooooo dat gegil

Ik zal vast niet de enigste zijn maar ons dochtertje van 2.5 jaar gilt echt alles bij elkaar als ze haar zin niet krijgt. Alles is ook op het moment NEE!!! We worden er echt niet goed van.
Als ik het echt goed zat word dan zet ik haar voor de kast en daar moet ze dan blijven zitten tot ze ophoud. Vaak gaat het dan even goed maar na een uur begint ze weer. Met eten is het ook hetzelfde liedje. Omi heeft geen zin zegt ze dan!! Ze zijn ook zo bij de hand. Maar goed hoe bij de hand ze ook zijn ze krijgt me jammer genoeg wel op de kast soms weet ik me gewoon geen raad meer en omdat ze dan schrikt krijgt ze een tik op haar billen. En dan houdt ze op, maar ik wil eigenlijk helemaal geen tik geven, wil het gewoon aan haar uitleggen dat het zo niet kan maar ja het is natuurlijk geen volwassene. Wie heeft er een goede tip voor ons. Om in ieder geval het gegil minder te krijgen!
Ze kan zomaar in één keer heel erg hard beginnen te gillen en als we er dan iets van zeggen dan gaat ze het alleen maar harder doen. Gaat dit uberhaupt wel over???

Ik ga zo ie zo nog even verder lezen op het forum.
Nou alvast bedankt

Groetjes Carolien

ik ken het ook maar ht bestye is negeren en ja straffen ze is 2.5 nooit langer bij de kast zetten dan 2.5 minuut.
een tik voor haaar billen alleen als het echt nodig is

het is een fase het gat we een keer over hoor tis ook een vorm van uittesten tot hoe ver kan ik gaan

Hoi,

Hier ook een met een zeer pittige dochter die een heel sterke eigen mening heeft. Onze dochter is altijd al een behoorlijke drukke pittige tante geweest en nog dus. Ook hier veel gegil als madame iets niet wil. Nee is heel duidelijk het voorkeurs woordje. Ik kan het meestal weerstaan en negeren. Ik ga gewoon door en als ze echt iets moet doen bijvoorbeeld aankleden en ze weigerd het echt dan gaat ze gewoon in pyjama mee. Eet d’r bord pap niet op dan blijft ze netzo lang zitten tot dat die op is ( ze moet van mij ontbijten ook ivm medicijnen) en als daar de tijd niet voor is. Dan dwing ik er. Maar bij lunch en avondeten niet. Dan heeft ze maar honger. Ze krijgt ook niets meer tussendoor dan normaal een fruitbakje en een koekje. En niet gevaarlijk gedrag niet straffen met een tik voor de billen. Ook al heb je die neiging ik ook wel hoor. Ook proberen haar niet negatief te benaderen. Dat is erg moeilijk hoor merk ik aan mijn zelf. Ben nu niet zo best kwa gezondheid en vaak moe. En dan merk je dat bijv. wat harder zegt dan de bedoeling Doe nou eens wat mama vraagt aub. Of dreigt met een strafmoment die heel erg is voor haar bijv. dan maar naar bed als je niet ophoudt of meewerkt. Onze dochter klimt nog niet uit bed.

ik probeer me altijd aan een paar regels te houden voor mij zelf;

• niet gevaarlijk gedrag en wanneer het kan negeren negeren nergeren. Loopt desnoods even de kamer uit en tel tot 10 of 20.
  • gevaarlijk gedrag bestraffen door in de strafhoek met hele duidelijk uitleg dat het heel gevaarlijk is. Staftijd gaat pas in als ze rustig is eerder niet.
  • Moet ze echt iets doen omdat je echt weg moet 3 keer waarschuwen en geduldig blijven vragen tussen die drie waarschuwingen om dat gene te doen wat je verwacht geen reactie mee zonder schoenen en jas of in de strafhoek.
  • willen ze niet eten dan pech hun lichaam zegt wel wanneer ze wel moeten eten. Ga niet extra’s tussendoor geven. geef ze ook niets anders tenzij ze het echt vies vinden en dat zie je wel aan hun gezicht. zolang ze maar drinken.
  • positief gedrag altijd belonen met een compliment zo van dat vind mama fijn. maar doe het niet tijdens het positieve gedrag maar erna soms hebben ze de neiging om dan het positieve in negatief om te zetten.

En het gillen verbieden als het echt te hard gaat desnoods met straf en anders negeren.

Onze dochter zit soms wel tot vier keer op de stoel en soms dagen week achtereen niet.

Ze zijn op een leeftijd dat ze door hebben dat ze situatie’s naar hun eigen hand kunnen zetten als ze bepaald gedrag vertonen. Maar ze ontdekken ook nog meer dat ze een individu zijn dus ook dingen zelf kunnen beslissen.

Het is moeilijk en ik heb ook regelmatig AAAAAAARRRRRGGGGHHHHHH momenten maar probeer altijd fair te blijven en positief en rustig te zijn/ blijven.

groetjes

lon106

lon dat heb je prima verwqoord

Bedankt voor jullie reactie!!
Ik heb al best veel geprobeerd.
Weg lopen, straffen door 2.5 minuut in hoek te zetten, op de trap zetten, naar bed doen als ze dan dus echt niet luisteren.
Omdat ik dus al best veel heb geprobeerd is het dus moeilijk om me te beheersen… ik bedoel hiermee een tikje te geven. Ze huilt om niks, ze wil alles zelf doen en als het dan niet lukt, nou dan gilt ze maar weer. Naomi is een hele slimme meid, ik kreeg al vroeg op het consultatieburo te horen dat ze voor loopt op de andere kinderen van haar leeftijd en dat werd op het kinderdagverblijf ook al snel duidelijk. Nu zit ze sinds kort op een peuterspeelzaal en daar begonnen ze ook al na 2 keer daar geweest te zijn, Goh Naomi is wel heel bij de tijd voor haar leeftijd. Ze legt al puzzels voor kinderen van 5 jaar. Ik denk ook doordat ze zo slim is weet ze dus donders goed wat ze moet doen om maar aandacht te krijgen (denk ik niet alleen maar weet ik ook wel zeker) Ze doet het op een manier dat ik (en niet alleen ik maar ook andere mensen) denken van hoe bedenkt ze het!
Ze bemoeit zich met gesprekken en zegt tegen mensen dat het hun niks aangaat! En dat ze er niets van weten! En dat op momenten dat je dus ook weer denkt van… hoe krijgt ze het weer voor elkaar.
Haar motoriek is ook heel erg goed waardoor soms dingen niet lukken en ze dus heel kwaad word. En dus niet op een normale manier gaat praten maar zeg maar gillen!! Als ze iets doet wat dus echt niet door de beugel kan dan gaat ze echt zeker voor de kast en vertel ik haar goed op ooghoogte waarom ze daar zit en dat ze dat niet meer mag doen! Elke avond moeten wij dus vier a vijf keer naar boven want ze blijft gillen en raar doen en dan op een gegeven moment is dus de maat vol en dan na 4 keer naar boven gelopen te zijn krijgt ze dus een tik op haar billen. En dan voel ik me hartstikke schuldig zeg, pff.
Ik heb nu vanavond geprobeerd om haar te negeren en ook om ergens anders over te beginnen want ze wilde weer niet naar bed. Dat negeren werkt echt niet maar toen ik ergens anders over begon toen ging ze netjes mee naar boven. Maar eenmaal boven tijdens het verschonen ging ze weer heel hard gillen en kon ik doen wat ik wilde maar ze stopte niet, toen een paar keer gezegd dat als ze nu niet stopte dat we dan geen boekje gingen lezen (daar is ze dol op en doen we elke avond voor het naar bed gaan) stopte ze nog niet dus toen uiteindelijk zonder boekje lezen naar bed maar deze reis ging ze wel gelijk slapen. Ik vind het zo ontzettend moeilijk. lastig hoor.

Ik ga zo ie zo morgen eens op mijn gemakje Lon haar verhaal lezen en dan reageer ik daar nog wel op.

In ieder geval bedankt voor het luchten van mijn verhaal als het vervelend word dan zeggen jullie het maar.

Slaap lekker allemaal!!!

Groetjes Carolien

Gewijzigd door - carolien82 op 11 Jun 2008 22:34:49

Zo herkenbaar, zo gaat het hier sinds een week,
het lijkt wel of hij 180 graden is omgedraait.

en steeds dat zinnetje IK WIL en IK MOET, en het standaart woordje NEE
zo vermoeiend zeker eind van de dag als je zelf ook moe bent, met eten een drama.
wij eten ons bord leeg met een huilend kind aan tafel, ik nergeer hem dan voorledig en probeer een gesprek aan te gaan met mijn man niet makelijk maar na een kwartier negeren begint hij langzaam te eten,
zoms zit ik hem op de gang dan kan hij even afkoelen, maar als hij echt driftig is begint hij toch tegen de deur te schoppen, (daar zit nu een gat in inmiddels)
dus de deur maar open laten dat gaat iets beter, en dan op bed standaart een uur tot 2 uur gillen en wij maar heen en weer lopen en proberen rustig te blijven.

heb de laatse week echt het idee dat ik weer een baby in huis heb, maar ook dit zal wel weer een periode zijn waar ze doorheen moeten

Groetjes Marianne mama van Ruben

Zie mijn topic “ik word soms helemaal gek van hem”… luca is op dit moment ook echt een draakje thuis. Vandaag was het ook alleen maar gillen, zeuren, huilen en mopperen. En aangezien ik gister met mijn werk een uitje had en na heel wat wijntjes mn bed in rolde… om met hetzelfde gevoel een paar uur later weer eruit te rollen, was dat geen goede combinatie. Ik heb het nog netjes gehouden, maar het jeukte wel!! Voelen ze ook aan he, als je even niet goed in je vel zit, dan reageert iedereen nog heftiger! De dames hebben al super veel tips gegeven, en ik sluit me er helemaal bij aan!!

Hoi,

Het is ook een kwestie van je bij een serie maatregelen te houden dus krijgt voor iets straf in de strafhoek dan geld dat de volgende keer ook. en straftijd kan pas ingaan op het moment dat ze het beseffen dus niet als ze huilen omdat je haar daar neerzet en ze uit d’r gedrag wordt gehaald. Ook heeft het pas na ( uit ervaring) drie keer de regel teopassen effect voor langere tijd.
In het begin zat onze dovhter soms wel 10 minuten op de straf stoel. Ze huilde dan 7 tot 8 minuten ervan. de tweede keer huilde ze 5 minuten voordat d’r daadwerkelijke straftijd in ging en nu is het vaak een minuut of 2. ze beseft nu dat het geen zin heeft langer te huilen want de wekker gaat pas lopen om moment dat ze stopt met huilen en dus rustiger kan nadenken voor zover ze dat doen.
Ik heb onze dochter ook duidelijk gemaakt waarvoor ze straf krijgt heb het opgeschreven ook een beetje voor me zelf en opgehangen bij de kalender in de keuken. Dus ze weet in welke situatie’s ze straf krijgt. zeg maar.

En die dochter van mij wordt ook vaak veel ouder geschat dan dat ze is. O.a. door haar gedrag manier van doen haar praten en ook haar lengte.

Nou lees alles nog maar eens rustig door en weet je bent niet de enigste en je kan en mag hier gewoon je gal even spuien als het je te hoog zit.
Toch andere dames en echt het lucht een beetje op.

Groetjes

lon106

Hallo,
Nee je bent zeker niet de enigste…
Ook ik heb een zeer pittige tante van nu anderhalf rondlopen. Ook zij probeert regelmatig door gillen haar zin te krijgen. En dan ineens is er een periode waarin ze dat niet doet. Ik hoop dat als ze gaat praten (want dat doet ze mondjesmaat) ze misschien wat meer duidelijk kan maken. Het is bij haar ook een frustratie. Maar goed…ondertussen zit je er wel mee. Om af en toe echt niet lekker van te worden.
Negeren helpt bij mij het beste. Niet dat ze dan direct ophoudt hoor. Maar het geeft mezelf wel rust. Ik weet dat ze dit doet om aandacht te krijgen. Pas op het moment dat ze even niet gilt loop ik naar haar toe en geef haar aandacht. Zo beloon je gewenst gedrag. Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. En dan ben je 's avonds ook blij dat het bedtijd is…hahahhaha.
Groetjes Nicole

[img]http://b2.lilypie.com/VAefp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />