Ook vraagje loopfiets

Nog een topic over een loopfiets. Wij willen er eentje aanschaffen voor onze dochter, maar vroegen ons af of zij hier niet te jong voor is. Veel van deze fietsen geven aan dat ze geschikt zijn voor kinderen vanaf 2 jaar. Maar anderen ook pas weer vanaf 3 jaar en aangezien er nog een topic hierover is en hier de leeftijd duidelijk hoger ligt, twijfel ik. Wij hebben de jungle uitvoering van Dora in gedachten.

Misschien zijn er personen die wat adviezen of ervaringen kunnen geven?

Groetjes Jeuly

[img]http://lb2f.lilypie.com/Suckp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Erik kreeg er eentje toen hij ongeveer 2,5 jaar was. Lengte speelt ook een grote rol bij de aanschaf van zo’n fietsje; een kleiner dan gemiddeld kindje zal er misschien nog niet op kunnen, maar een gemiddeld of iets groter kindje wel.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Noa kreeg er eentje voor 5 december vorig jaar van haar peter. Ze was toen bijna twee jaar. Ze wordt er binnen een paar maand drie en kan er nog steeds niet mee spelen, omdat haar voeten niet aan de grond kunnen… Dus ik denkt dat de lengte van je kindje het belangrijkste is bij de aankoop.

Dion kan er al 2 maand voor zijn tweede verjaardag mee overweg. Zijn evenwicht kan hij goed bewaren en hij balanceert zelfs met de voeten van de grond. Hij ligt qua lengte onder het gemiddelde dus het model is belangrijk. Koop geen houten want daar kan het stuur niet volledig meedraaien waardoor ze geen krappe bochten kunnen maken. Dit fietsje hebben wij
http://www.loopfiets-online.nl/a-20119459/9830-loopfiets-mini-viper/hi-ten-blauw-art-68037
We hebben het zadel helemaal naar beneden staan. Het zwarte dopje wat onderaan de stang zit hebben we eruit gehaald zodat de zadel nog een klein stukje lager kan.
Ik denk dat het per kind verschillend is of ze het beheersen en leuk vinden.

Ik heb er inderdaad nog niets eens bij stil gestaan, om een houten of ander soort aan te schaffen. Nog meer voors en tegens?

Groetjes Jeuly

[img]http://lb2f.lilypie.com/Suckp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Ons dochtertje is 3 jaar en heeft er helemaal niets mee … ook niet toen ze kleiner was. Ondanks verwoede pogingen haar zover te krijgen.

Ik denk ook dat het echt per kind verschillend is of ze dit wel leuk vinden …

@Jeuly
onze loopfiets heeft een plankje waar ze hun voeten op kunnen zetten en deze gebruiken ze heel veel. Handrem is niet nodig ze kunnen er meestal toch niet bij. Je kunt deze afstellen dat ze niet meer werken. En als je kind kleiner is kijk naar de zadel hoogte. Marijn past trouwens met gemak nog op het fietsje.

De onze staat op MP!

Nog geen 500 meter op gereden, hij vind het niks!

Nu fietst ie gewoon op een fiets met zijwieltjes.

Gr, Danielle

Ik denk dat idd de lengte van je kindje erg meespeelt. Dat andere topic was van mij. Rens heeft met z’n 2e verjaardag een gewone fiets gehad, we zagen destijds het nut van een loopfietsje niet zo in. Maar ja deze hebben we 2e hands gekregen en nu blijkt het wel degelijk handig te zijn. Rens is vrij groot en word eiegenlijk al best groot voor z’n fiets met zijwielen. Wij willen hem dus nu zo snel mogelijk leren zonder zijwielen te fietsen zodat hij van de zomer op een grotere fiets kan.
Rens zou rond z’n 2e verjaardag al best op zo’n ding gekund hebben. Heb je niet iemand in de familie/vriendenkring die er eentje heeft? Dan zou je misschien ff een testritje kunnen maken.
Maar goed Rens kreeg zijn gewone fiets met z’n 2e verjaardag en toen pastte hij er ook nog niet helemaal goed op. Die hebben we dus een maandje op 4 op zolder gezet. ze krijgen toch zoveel met de verjaardag dat het echt niet uitmaakt als er wat bij is wat een beetje op de groei is.

Groetjes Ramona

Bij de eerste loopfiets van Hylke heb ik in eerste instantie
het achterwiel op een andere plek gemonteerd,
zodat het geheel wat lager werd.
Vervolgens op de groei mee verplaatst zeg maar.

M.

Hier wel een houten loopfiets en het voordeel hiervan vond ik dat het stuur niet zo ver door kon draaien Hierdoor lag hij echt minder snel op de grond als hij hard en scheef door een bocht ging. En voor het evenwicht maakt het niet uit of het nu een houten of metalen is. De onze fietste na het krijgen van zijn loopfiets binnen 4 mnd zonder zijwielen :smiley:

Uh… ja, de lengte is heel belangrijk.
Seth is niet zo groot en kan daardoor nog steeds niet op zijn loopfiets en hij wordt bijna 3 jaar.
Je hebt van die metalen, waarbij het frma wat kleiner is, volgens mij van puky. Helaas hebben wij zie niet.

Liefs, Anne

Wij hebben een hele lage loopfiets, hij kon erop toen hij 2 jaar en 2 maanden was. Volgens mij valt ook voor de kleinere kindjes wel een fiets te vinden. Mijn zoon is heel gemiddeld. Het is net met alle speelgoed, je weet niet altijd of ze het leuk vinden. Hier vind hij het geweldig

Dank jullie wel voor de tips. Wellicht dus gewoon op zoek naar een goede maat. En dan het verschil nog tussen de houten en metalen. Enige ervaringen?

Groetjes Jeuly

Je moet de binnenbeenlengte van je kindje opmeten. Meestal staat er wel bij wat de zadelhoogte is. Dan kun je een goede loopfiets uitzoeken.

Wij hebben een metalen en een houten gehad, Beide perfect.
Mijn dochter fietste binnen een dag zonder wieltjes. Maar is ook een echte streber. Mijn zoontje raced op z’n loopfiets en is er zo handig mee.

Groetjes

Ik denk dat je over de lengte niet druk hoeft te maken want Dion zit onder het gemiddelde qua lengte en hij is met zijn 22 maand vroeg voor een loopfiets. Dus voor elke kind is er een passend fietsje te vinden. Zie mijn linkje in het vorig berichtje.