Ook een beetje een genante vraag

Naar aanleiding van het lezen van Mellanies topic gooi ik er dan ook maar een vraagje tegen aan. Heb het eerder eigenlijk nooit durven vragen, maar ik ben natuurlijk bevallen (ook bijna 2 jaar geleden nu) en heb wat hechtingen gehad. Niets overdreven, was eigenlijk een hele makkelijke bevalling. Nu dus bijna 2 jaar later heb ik alleen aan 1 kant van binnen nog steeds zo’n pijn soms. Seks is pijnlijk in het begin. Bij het inbrengen van tampons ga ik ook door de grond. Het is slechts aan 1 kant en het voelt alsof iemand met iets heel scherps naar binnen gaat. Een scheermesje ofzo, echt heel gemeen. Zou dit nog van het littekenweefsel kunnen zijn van de hechtingen? Herkent iemand dit? gaat dit over of moet ik hier verdere stappen mee ondernemen?

mama1980

Hoi wijffie, nou ik moet zeggen dat ik na mijn bevalling ook niet meer fan ben van tampons (ik had overigens 1 hechtingkje, zo’n draadje weet nie of dat hetzelfde is ) … moet zeggen dat ik daar tijdens de sex geen last van heb, maar als ik jou was en ik had daar na 2 jaar nog last van, zou ik toch ff naar de dokter gaan, ja nie een heel lekkere plek om mee naar de dokter te gaan maar ja , misschien ist normaal heb het langer nodig,… je weet het niet he ! misschien ist zo verholpen… want ja daar pijn hebben en echt zeg maar ’ scheermessies’ gevoel lijkt mij geen pretje voor jezelf !

Pippy is geboren 17.07.2009

ik herken die pijn niet maar wel dat een tampon totaal niet fijn meer zit na de bevalling. ik heb nu van OB tampons met vleugels (hahahha) die gebruik ik als het echt moet, die zitten een stuk fijner dan andere /normalere tampons. maar als jij denkt dat er iets niet goed zit zou ik wel even naar de HA gaan voor de zekerheid. want die felle pijn heb ik dan niet.

Helemaal niet genant! Waarom? Ik heb zelf 40 hechtingen gehad in totaal. Heb een knip en een scheur (in 2 richtingen) gehad. Ik moet zeggen dat ik met tampons niet zoveel moeite heb, maar bepaalt ondergoed (strings) kan ik niet meer aan. Het is daarvoor nog steeds te gevoelig. S*x, tja is niet altijd fijn, komt en gaat met fase, maar ik zou het gewoon eens bij je HA neerleggen en vragen of je mag worden doorverwezen naar de Gyn, ze kunnen een operatie doen om het te repareren (ik heb nog steeds een soort van “deuk” daar, dat kan geopereerd worden als ik ook geen kindjes meer zou willen krijgen, anders heeft het geen nut natuurlijk) maar dat is niet iets wat ze bij iedereen doen en zomaar kan. Ik zou gewoon even met de HA praten!

ja ik had ook een knip, vandaar die hechtingen dus ik dacht eerst ook dat het daarvan moest zijn. Maar nu bijna 2 jaar later heb ik er nogsteeds heel veel last van. Moet in november toch naar de gyn voor een uitstrijkje (dat doen ze hier in be bij de gyn als je daar eenmaal een keer geweest bent) dus ga ik het daar gelijk eens vragen. En idd malawimamajada, niet echt genant, maar toch niet iets waar je dagelijks op een forum over praat, of is dat typisch nederlands

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 23 Sep 2011 15:13:16

hoi Melanie,

hoor meerdere vrouwen die dit hebben, heb wel eens gehoord, dat ze het waarschijnlijk te strak gehecht hebben.

IIG goed van je dit na te vragen, het hoort gewoon niet , hopelijk komt het allemaal goed!
succes!!

Oh, wat herken ik dit! Ik ben ingeknipt en een steekje te strak gehecht door een Zuid-Afrikaanse gyneacoloog die hier een buitenland stage deed. Na drie dagen kon ik niet eens meer ademen zonder pijn en heb ik de VK ernaar laten kijken.
Die schrok zich wezenloos, heeft gelijk de hechtingen eruit gehaald.

Maar het blijft pijnlijk, vooral met sex. Mijn vriend is nogal groot en dat is dus niet fijn. Wij hebben echt bijna geen sex meer daardoor. Ik moet er ook mee naar de huisarts maar ja, wat kan die eraan doen?

Ik lees hier even mee…

Groetjes van ons

Het is voor mij wat korter geleden nog dan jullie allemaal maar ook ik heb nog steeds last van de hechtingen. Het doet vooral pijn als ik ongesteld word/ben, tijdens menstruatie met fietsen en met sex. Mijn vriend zegt ook steeds zou je niet eens de huisarts bellen maar ik heb zoiets van 9 mnd zwanger, 9 mnd ontzwangeren. Tenminste dat begreep ik altijd dus dan denk ik ik wacht nog maar even met bellen. Maar het is best irritant elke keer!!

Groetjes Daniëlle

Lilypie First Birthday tickers