Hoi Dames,
Mijn zoon heeft een ooginfectie. Op vrijdag ochtends heeft hij peuterspeelzaal, moet hij thuisblijven?
Bedankt
thuisblijfmoeder van F(4) en R(3)
Hoi Dames,
Mijn zoon heeft een ooginfectie. Op vrijdag ochtends heeft hij peuterspeelzaal, moet hij thuisblijven?
Bedankt
Oeps…ik heb de verkeerde forum… dit vraag is voor de peuter1-4 forum…sorry hoor!
@ Sje - Zijn oog was de hele dag rood, vanavond is er een klein beetje groene pus, weet je wat ik moet doen?
Wat je in elk geval kunt doen is een wattenschijfje dopen in afgekoeld gekookt water. Daarmee het oog schoonwrijven. Dit doe je door naar de neus toe te wrijven. Niet de andere kant op want dan wrijf je de viezigheid juist weer het oog in.
Dus zeg maar van oorkant naar neuskant.
Ik moet zeggen dat dat bij onze meiden nooit goed geholpen heeft, maar als je niks anders in huis hebt is het te proberen.
Verder kun je bij de drogist Oculoheel oogdruppels halen. Dat zijn homeopathische oogdruppeltjes. Mag je gewoon gebruiken.
Als het goed is wordt het daar beter van. Helpt dat ook niet, dan even de huisarts bellen of hij Fucithalmic voorschrijft. Dat is een oogzalfje en daarmee gaat zo’n oog-ontsteking razendsnel over.
Is-ie ook verkouden? Dus verstopte neus? Dan kan het zijn dat daardoor het oog ontstoken is om dat het oog vuil niet goed af kan voeren. Dan zou ik ook neusspray gaan gebruiken de komende dagen.
Beterschap voor de kleine man!
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 03 Feb 2011 21:39:11
schoonmaken met afgekoeld gekookt water, en dan gewoon lekker laten gaan
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!
“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
Bedankt dames! Ja hij is ook verkouden, Ik zal morgen gaan naar de drogist en de Oculoheel oogdruppels halen!
Ik heb het schoongemaakt met afgekoold water (vroeger had ik altijd met mamamelk gedaan…maar dat heb ik nu niet)
Denk jij dat hij moet morgen thuisblijven?
Geen idee of hij beter thuis kan blijven. Normaal niks aan de hand, maar als hij in zijn oogjes wrijft en daarna aan speelgoed zit, dan kunnen de bacteriën die de ooginfectie veroorzaken ook bij andere kindjes komen.
Je zou evt. morgenochtend eerst de peuterspeelzaal kunnen bellen hoe hun beleid is wat betreft oog-ontstekingen.
Groetekes, Sje
Alle tips zijn al gegeven, dat scheelt Bij ons op het kinderdagverblijf willen ze eigenlijk niet dat een kindje komt met oogontsteking, omdat het behoorlijk besmettelijk is. Maar dat hangt ook wel af van hoe erg het is; Erik had het laatst een heel klein beetje en kon wel komen. Kan je morgenochtend niet even bellen om te overleggen? Of anders gewoon heengaan en dan merk je het snel genoeg. Hopelijk is het snel over, het is niet prettig!
Groetjes,
M
Ok ik zal morgen de PZS bellen!
Super tips, bedankt x