Moet even spuien meiden: zijn we net van de antibiotica af en was Erik weer beter, heeft 'ie sinds dinsdag oogontsteking! Eerst z’n linker en sinds gisteren ook z’n rechter. Heel veel gele pus en z’n oogwit is rood. Het wordt nog niet beter, maar wel gisteren van de huisarts een ooggel gekregen. Moeten we driemaal daags een druppeltje van in z’n ogen doen. En dat is dus echt hartverscheurend! Ten eerste het schoonmaken van de oogjes: papa en mama Erik in de houdgreep en met afgekoeld gekookt water en een watje al die troep eruit. Dat is natuurlijk al reden voor de kleine om moord en brand te schreeuwen en te huilen. Echt, ik voelde me zo verschrikkelijk. En die ooggel was daarna helemaal op goed geluk: het bleef op de wimpertjes hangen, kreeg z’n oogjes niet eens open zo kneep 'ie ze dicht. Zucht. En daarna met Erik op de arm heeft mama even heel hard meegebruld: “Sorry kleintje, ik wil je geen pijn doen…”. Haha. Kan daar nu wel om lachen, maar op het moment zelf…
Vanmorgen bij het wakker worden zaten z’n oogjes voor het eerst helemaal dichtgeplakt, dus dat schoonmaken was helemaal een nog groter drama. Gelukkig ging de ooggel beter: gewoon vanaf een afstandje in het open oogje laten vallen. We hopen dat het heel snel werkt en dat hij er snel vanaf is.
Groetjes!