Oogontsteking; zielig!

Moet even spuien meiden: zijn we net van de antibiotica af en was Erik weer beter, heeft 'ie sinds dinsdag oogontsteking! Eerst z’n linker en sinds gisteren ook z’n rechter. Heel veel gele pus en z’n oogwit is rood. Het wordt nog niet beter, maar wel gisteren van de huisarts een ooggel gekregen. Moeten we driemaal daags een druppeltje van in z’n ogen doen. En dat is dus echt hartverscheurend! Ten eerste het schoonmaken van de oogjes: papa en mama Erik in de houdgreep en met afgekoeld gekookt water en een watje al die troep eruit. Dat is natuurlijk al reden voor de kleine om moord en brand te schreeuwen en te huilen. Echt, ik voelde me zo verschrikkelijk. En die ooggel was daarna helemaal op goed geluk: het bleef op de wimpertjes hangen, kreeg z’n oogjes niet eens open zo kneep 'ie ze dicht. Zucht. En daarna met Erik op de arm heeft mama even heel hard meegebruld: “Sorry kleintje, ik wil je geen pijn doen…”. Haha. Kan daar nu wel om lachen, maar op het moment zelf…

Vanmorgen bij het wakker worden zaten z’n oogjes voor het eerst helemaal dichtgeplakt, dus dat schoonmaken was helemaal een nog groter drama. Gelukkig ging de ooggel beter: gewoon vanaf een afstandje in het open oogje laten vallen. We hopen dat het heel snel werkt en dat hij er snel vanaf is.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh zielig!!! Je kan hem natuurlijk ook niet goed uitleggen wat je gaat doen en dat het daarvan alleen maar beter wordt.
Hopelijk werkt het snel!!!

Oh gossie arm schaapje. Ja lijkt me ook niks hoor om te moeten doen, hier is het al brullen als ik een pulk uit haar neusje halen wil maar dat lijkt me helemaal een ramp en je kan ook niet te hard beetpakken natuurlijk. Hopelijk is ie er snel vanaf weer.

Groetjes,

Michèle

ach… arm kereltje…

Nadeel dat we dan geen bv meer geven he… dat hielp hier nl erg goed. 1 druppel in het oogje en… volgende dag al stuk beterder … (ff zoeken in de stad naar bv gevende moeder hahaha)…

beterschap met de kleine…

Werkt dat echt?? Hmm nou ja denk niet dat de bv mamma’s het erg succesvol vinden als ik een druppeltje kom vragen

Groetjes,

Michèle

miniboy heb je dat echt gedaan ?

Die tip ken ik ja…maar of ik het lef heb om dat aan een bv-mama te vragen…

Groetjes!

Ja lieke … die tip kreeg ik van kraamverzorgster, maar dan van mijn eigen bv die ik de eerste 2 weken heb gegeven hoor! Ben niet bij een moeder gaan bedelen… NEE DAT DOE IK ECHT NIET!.. hahaha

Het werkt wel echt…! Jurian heeft het na zijn geboorte paar keer gehad … en met bv druppel was het zo verdwenen…

Nooit geweten joh

Jeetje wat vervelend. Kan me voorstellen dat het niet leuk is om je kleine zo te zien.

Heel veel beterschap en ik hoop dat hij er snel vanaf is.

Groetjes,
Sandra

Hoest met zijn oogies Mriek??

Groetjes,

Michèle

Arme Erik!
Net beter en nu weer in de lappenmand. Hoop dat hij snel opknapt! Geef hem een knuffel!

Groetjes van Christa

Lief Christa! Zal ik doen!

Met de oogjes gaat het beter, maar het is nog niet over. Die ooggel is echt op goed geluk, daardoor gaat de genezing natuurlijk minder snel dan als het wél elke keer in de oogjes zou belanden…

We geven het nog een weekje en anders maar weer even overleggen met de ha.

Groetjes!

Moeilijk he met die ukken, je kan ze ook nog niks uitleggen helaas. Hopelijk is ie wel weer opgeknapt over een week.

Groetjes,

Michèle

Hoop het ook! Kreeg net nog een tip van een vriendin om die korstjes eerst met vaseline in te smeren, zodat het wat losweekt en je het makkelijker tussen de wimpertjes vandaan krijgt. Dus morgen maar even proberen, het zit 's ochtends toch wel behoorlijk ‘aangekoekt’ nog…

Groetjes!

Hoe gaat het nu met de oogontsteking van Erik?

Groetjes,
Sandra

Sinds dit weekend is het praktisch over, nog een ietsiepietsie pus in de oogjes maar dat mag geen naam hebben. Afgelopen vrijdag zat één van de oogjes 's ochtends nog helemaal dichtgeplakt, dus toen dachten we nog: na het weekend de huisarts nog maar even bellen. Maar goed, het is nu over dus de ha bellen hoeft niet meer.

Groetjes!

Fijn om te horen dat het zo goed als over is.

Groetjes,
Sandra

Zeker!

Groetjes!

whahaha bij de dieren en de kids, doe ik oog-gel van bovenaf erin. Zo voor de kids, aankleedkussen op tafel, pappa lekker tuttie tuttie doen en ik stond aan de kant van het hoofdje en deed er van bovenaf gauw gel in. Maaaaaaar wat hier het beste werkte, was de oculoheel druppeltjes. Dit is homeopatisch, per druppeltjes verpakt en waterdun, dus je kan het letterlijk in het oogje laten vallen ( doe en deed ik ook van bovenaf ). Super spul, wat hier dus het snelste het probleem verhielp toen ze klein waren.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!