Oogmeting iemand ervaring?

Hallo allemaal,

Ik ben gisteren met Rens op het cb geweest. Bij de vorige afspraak maakte de arts al een opmerking over zijn ogen. Toen was hij niet helemaal lekker dus werd besloten om er bij de volgende afspraak nog eens naar te kijken.
Gister heeft ze zijn ogen onderzocht.
Hij ziet en volgt wel maar hij focust niet goed.
Zij zicht kun je vergelijken met je eigen zicht als je in de trein naar buiten kijkt.
Zijn ogen blijven heen en weer bewegen.
Nu moet hij 24 november naar de oogarts voor een oogmeting.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En weet er misschien iemand wat er hier aan gedaan kan worden?
Ik vind een bril geen Ramp maar bij een kind van 9 maanden heb ik zoiets nog nooit gezien.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hallo,

ik hb zelf een bril gehad van kleins af aan (vanaf 2jaar) tot 13 jaar, toen kreeg ik lenzen.

Maar ik kreeg altijd een vloeistof in mijn ogen waardoor ik heel wazig zag, (alsof je heel veel water in je ogen heb dan zie je ook hel slecht,) je ziet dan heel slecht omdat je pupillen heel groot worden, dat duurde meestal 3/4 uur. ik vond het nooit erg want hoefde dan niet naar school daarna gingen ze me ogen meten. Ook kreeg ik een rare bril op war ik doorhen moest kijken en dat paar meter verder stond een bord met rondjes van groot naar klein en moest ik zeggen aan welke kant het rondje open was, boven onder rechts of links. zo konden ze mijn afstandkijken bepalen. pijn deed het niet.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Shirley

Dat bord met rondjes zal niet veel resultaat geven bij een kind van 9 maanden.

Ook ik heb vroeger van die druppels gehad voor dergelijke onderzoeken.
Dat niet naar school hoeven was ook echt het enige voordeel…

Volgens mij zijn de technieken tegenwoordig wel een stuk verbeterd,
en kan tegenwoordig gewoon met zo’n apparaat als bij de opticien al goed gemeten worden hoe het met de ogen gaat.

M.

Ik moet naar het ziekenhuis met hem en dan word het met een apparaat opgemeten.
Onderzoek duurt 1,5 uur. Vind ik best wel wat voor zo’n kleintje.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik kan me niet bedenken waarom een meting anderhalf uur moet duren,
dus ik vermoed dat er in dat anderhalf uur verschillende tests enzo gedaan worden, en er misschien ook wat pauzes meegerekend zijn.

M.