Onzin over Bisfenol A in flesjes

Ik heb 'm door (duurde even, ben dan ook blonT):

We moeten gewoon niet meer reageren, dan is de lol eraf.

Slimpie ben ik!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
Beste mensen,

Ik maak mij ook zorgen om dit soort dingen en ja…, dit is de eerste keer dat ik gereageerd heb in een forum.
Het viel mij op dat men meer reageert met emoties en op taalgebruik dan op inhoud. veel tere zieltjes dus.

Sorry voor eventuele beledigingen, maar mijn berichtjes waren met opzet een beetje prikkelend dat werkt vaak.

In het ziekenhuis zijn bijvoorbeeld ook richtlijnen voor smaakversterkers en zoetstoffen, niet voor niets. Alle producenten gaan over op bisfenol vrije flessen, de ene wat neller dan de andere. Natuurlijk alleen maar om economische redenen haha! Dat is nou precies waarom wij elkaar moeten informeren en dat spul niet moeten kopen.

Tot slot: ik heb hard moeten lachen om jullie reacties en er veel plezier van gehad. Ga ik vaker doen.

jullie weten in iedergeval hoe ik er uitzie, de hartelijke groeten,
Marsman

Maar meneer de marsman ???? Je kan dan wel vaker komen reageren ( wel leuk een man erbij ) maarrrruhm heb je zelf kinderen dan ? Ik zei het al eerder he, wellicht wel leuk om je even voor te stellen dan.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ja marsman
ik moet zeggen dat mijn zieltje erg teer is, de jouwe blijkbaar ook anders zou je je niet zo druk maken.
beter dan een hard hoofd overal in hebben vind je niet?
en wat ik al eerder zei, ik heb de bfree fles die is al vrij van bisfenol A.
heb ik die al niet heb ik een glazen fles.
ben je misschien blij met dit antwoord?
heb ik je ego nu kunnen strelen? ik hoop het

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Toch leuk een man op Ikkeben

Maar erg leuk als je je wilt voorstellen, er komen wel vaker mensen “even” langs
Dus marsman stel je even voor we zien je foto maar ben geen jomanda

Gr Tries

Natuurlijk is het een zinvolle topic, anders was hij wellicht al dicht geweest. Een man erbij op dit forum, tja net zo gezellie hoor, maar niet iets waar ik wanhopig op zat te wachten. Maar zoals je wellicht uit mijn reacties kunt opmerken nodigde ik meneer marsman uit om zich voor te stellen en te reageren op mijn vraag of hij zelf wel kinderen heeft. Aangezien hij dit alsnog niet gedaan heeft zie ik de reacties als “lekker even stoken” en niet als een intentie om mee te denken zoals iedereen hier doet en waar het forum ook voor bedoeld is. Laten we maar gewoon weer de draad oppakken van het onderwerp op zich ipv marsmannen.

Gewijzigd door - Asje op 24 May 2009 10:32:57

Een eerdere bijdrage vermeldde:

quote:
Ok, heb het niet helemaal begrepen, maar ik lees in ieder geval niet iets over de avent, en dan boeit het mij ook niet in ieder geval
Echter, er zijn ook flessen van Avent die zijn gemaakt van polycarbonaat (PC), de stof die Bisfenol-A (BPA) kan bevatten. Zie de plaatjes bovenaan op: [url]http://www.consumer.philips.com/consumer/nl/nl/consumer/cc/ _categoryid_MCC_BOTTLE_FEEDING_CA_NL_CONSUMER/[/url]

Van Avent begreep ik dat de BPA-vrije flessen van Avent nieuw zijn, nog niet overal in de winkel staan, en dat het gaat om zuigflessen van 260 ml met een groene sticker “BPA-vrij”.

Wat je op de site van Avent ook leest over de BPA-vrije flessen is dat ze zijn gemaakt van polyether-sulfon (PES). Over deze stof vermeldt Bibi in zijn brochure onder andere: “bevat bisfenol-S. Deze stof lijkt op bisfenol-A, maar is minder getest”. Zie:
http://www.bibi.nl/docs/folderBIBIflessen.pdf

Op een andere site las ik over dat bisfenol-S: “Bovendien heeft de studie geleid om te geloven dat de blootstelling aan bisfenol-s kunnen veroorzaken gedragsproblemen en neurologische symptomen in latere jaren.” (uit het Spaans vertaald door Google). De tekst van de url (ik kreeg 'm niet goed aanklikbaar hier):
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=es&u=
http://www.planetamama.com.ar/view_nota.php%3Fid_nota%3D13582&ei=
2vscSvToHZav-AaLwa3nBw&sa=X&oi=translate&resnum=2&ct=result&prev=/
search%3Fq%3D%2522bisfenol-s%2522%2Bavent%26hl%3Dnl%26sa%3DG

Ik weet er verder het fijne niet van, want ik heb de studie niet gelezen, maar het leek me in ieder geval het signaleren waard. Zelf heb ik het uitgezocht omdat ik net weer een kleintje heb en nog oude Avent-flessen had. Ik hoop dat je wat aan de info hebt.

Gewijzigd door - Bauke2 op 27 May 2009 12:07:29

Ik blijf het een hoop gezeur vinden. Madelon is 18 jaar en zo gezond als een vis al ze echt niet veilig waren lagen ze niet in de winkel

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Nou echt onzin vind ik het niet zulke topics, want zo zie je maar mensen gaan toch op zoek naar infomatie, regelmatig worden er nieuwe onderzoeken gedaan en ook komen onderzoekers soms achter nieuwe feiten… dus onzin vind ik het zeker niet…

Ik vind het wel jammer dat de heer zich niet even voorstelt en dat hij om ons moet lachen tjaa een dag niet gelachen )))))))

Gr Tries

Ach dat hij om ons lacht maak ik me ook niet druk over als hij daar lol in heeft moet hij dat lekker doen
En dat ze het onderzoeken is ook goed, maar vindt niet dat je mensen bang moet maken
Ik ben niet zo snel onder de indruk van zoiets maar er zullen genoeg moeders zijn die zich rotschrikken en denken dat ze hun baby aan het vergiftigen zijn

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Michelle, dat heb je wel op het internet dat is gewoon zo, bang makerij heb je overal… Met alles, het is maar net wat je er zelf mee doet…

Ik vind wel ook door de ervaring die ik nu met mijn kids heb, is dat ik krities ben en dat soort dingen zelf ook wil beoordelen, want sommige dingen zijn echt niet uit de lucht gegrepen en toch worden ontkent…

Ik vind deze discussie’s dus best zinvol, en tja dan heb je van die mensen die niet normaal kunnen reageren, daar probeer ik dan maar over heen te lezen

(tot op zerkere hoogte dan!)

Met onze derde op komst waarschuwde mijn vader voor bisfenol-A n.a.v. een uitzending van een consumentenprogramma. Zie video (Duitstalig):
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/content/738602?inPopup=true
en tekst (ook Duitstalig, eventueel door bijvoorbeeld Google laten vertalen):
http://wiso.zdf.de/ZDFde/inhalt/15/0,1872,7555727,00.html
Voor mij reden genoeg om het serieus te nemen.

Ik ben toen op zoek gegaan naar info en las vervolgens ook over bisfenol-S (zie mijn eerdere reactie). Daarop ben ik gaan zoeken naar flessen van polyamide (PA), een stof die vrij zou moeten zijn van bisfenol-A en bisfenol-S (net als glas overigens). Ik heb tot nu toe twee merken gevonden die flessen van polyamide in het assortiment hebben: “Bibi” en “Bfree”, mogelijk zijn er meer. Zie voor Bibi:
en voor BFree: zoek op Google op “Bfree” en “polyamid”

Let wel, het lijkt erop dat Bfree eerder ook flessen van polysulfon heeft geleverd (polysulfon is alleen bisfenol-A vrij): zoek op Google op “Bfree” en “polyethersulfone”. Het transparante deel van flessen van polysulfon kan een wat gelige kleur hebben.

Gewijzigd door - Bauke2 op 28 May 2009 10:29:14

quote:
Met onze derde op komst waarschuwde mijn vader voor bisfenol-A n.a.v. een uitzending van een consumentenprogramma. Zie video (Duitstalig): [url]http://www.zdf.de/ZDFmediathek/content/738602?inPopup=true[/url] en tekst (ook Duitstalig, eventueel door bijvoorbeeld Google laten vertalen): [url]http://wiso.zdf.de/ZDFde/inhalt/15/0,1872,7555727,00.html[/url] Voor mij reden genoeg om het serieus te nemen.

Ik ben toen op zoek gegaan naar info en las vervolgens ook over bisfenol-S (zie mijn eerdere reactie). Daarop ben ik gaan zoeken naar flessen van polyamide (PA), een stof die vrij zou moeten zijn van bisfenol-A en bisfenol-S (net als glas overigens). Ik heb tot nu toe twee merken gevonden die flessen van polyamide in het assortiment hebben: “Bibi” en “Bfree”, mogelijk zijn er meer. Zie voor Bibi:
en voor BFree: zoek op Google op “Bfree” en “polyamid”

Let wel, het lijkt erop dat Bfree eerder ook flessen van polysulfon heeft geleverd (polysulfon is alleen bisfenol-A vrij): zoek op Google op “Bfree” en “polyethersulfone”. Het transparante deel van flessen van polysulfon kan een wat gelige kleur hebben.

Gewijzigd door - Bauke2 op 28 May 2009 10:29:14

wel je huiswerk goed doen he
de Bfree fles is al een tijdje vernieuwd
dat is nu de Bornfree fles.
en ze hebben daar ook dingen in verbeterd

voor zo ver ik weet wel, komt het vrij als er (haar)schuurtjes in komen

gr Tries

wat is polyamide dan
de bfree is toch gewoon bisfenol a vrij

Waarom ik op zoek ben naar een fles van polyamide (PA), is omdat de bisfenol-A vrije flessen regelmatig gemaakt zijn van het materiaal polyethersulfon (PES), en dat bevat bisfenol-S. En… bisfenol-S lijkt ook gezondheidsrisico’s te hebben –“gedragsproblemen en neurologische symptomen in latere jaren”– zie mijn eerdere bijdrage. Mogelijk van de regen in de drup dus, maar zeker is dat niet, want er lijkt helaas nog weinig over bekend.

Flessen van polyamide (PA) zijn bisfenol-A en bisfenol-S vrij, zie mijn eerdere bijdrages, met name de link naar Bibi.

Ik heb van de distributeur van Bfree in Nederland begrepen dat zij in Nederland nooit Bfree flessen van polyamide (PA) hebben geleverd, in sommige andere landen zijn die wel geleverd.

Gewijzigd door - Bauke2 op 29 May 2009 11:16:12

hmm…nouja in principe wordt de Bfree(nu Born-free) regelmatig verbeterd dus misschien gaan ze daar ook wel mee aan de slag.
maar ik ga niet heel die links lezen, maar bibi is dus wel vrij van al die dingen? vrij van bisfenol a en s?
of ook niet? zijn er uberhoudt wel flessen die bvrij van alles zijn?
oh en misschien een goede tip voor je: bfree heeft ook glazen flessen die heb ik nu
daar zal vast wel geen troep in zitten

Ik zal mezelf toch even voorstellen.

Ik ben 36 jaar, heb 3 kinderen (meisje 5 jaar, meisje 2 jaar en jongen 8 mnd), ben 183 cm lang, weeg 82 kilo, biologie/natuurkunde/scheikunde-docent en ook nog getrouwd. Er is dus een vrouw die het met mij weet uit te houden.

Verder vraag ik me nu af of mijn mening nu ineens zwaarder telt. Ik zie andere mensen zich namelijk niet eerst voorstellen voordat ze reageren.

Over meedenken gesproken.
Ik heb de moeite genomen om te reageren omdat ik mij zorgen maak. Bisfenol A is een weekmaker, een stof die plastic buigzaam maakt. zo’n stof lekt langzaam uit kunststof weg daarom ontstaan er juist barstjes in het kunststof. Niet alleen als je de fles zelf verwarmt dus.

Respectloos je zelfbeeldopkrikken!???
Volgens mij is dat pas echt een persoonlijke aanval en een vooroordeel, maarja zo is de wereld.

groet

quote:
Verder vraag ik me nu af of mijn mening nu ineens zwaarder telt. Ik zie andere mensen zich namelijk niet eerst voorstellen voordat ze reageren.

Marsman,
Even onder het kopjes ‘ikke ben’ kijken, daar zie je dat we al een tijdje terug hebben gedaan…

liefs,
Rinske

Een weekmaker dus en welke weekmakers worden er dan in speelgoed gebruikt of in de plastic bordjes bv ? Want het lijkt me toch dat het daar dan ook zat in zal zitten. Is er om dit tegen te gaan alleen het althernatief om glazen flessen te gebruiken dan, want zo lees ik bv in deze topic een reactie van Difrax waarin weer staat dat het niet niet schadelijk zou zijn en dat alle producten voor kinderen aan zeer strenge normen moet voldoen. Wat moet je dan verder als ouders zijnde, als dit alles elkaar zo tegenspreekt ? Waar haal je nu de enige juiste waarheid vandaan ? Je weet zo toch gewoon niet meer waar je dan aan toe bent. Want je kan dan wel een glazen fles gebruiken, maar wat zodra de hapjes gaan komen uit een plastic bordje ? Daar hoor ik dan verder niks van terwijl het me logisch lijkt dat hierin dezelfde weekmakers zouden zitten. Dat is dan nog maar een voorbeeld want ga maar eens na waar plastic in verwerkt zit. Fopspenen, speelgoed, bestekjes enz enz.

@ marsman, de meesten hebben zich inderdaad al voorgesteld alvorens zo`n topic als deze binnen te vallen. Leuk dat je je dan alsnog even voorstelt. Het is prettig om te weten dat je je als vader zijnde daarom zorgen maakt over dit soort produkten terwijl je dus les geeft als biologie/natuurkunde/scheikunde-docent en daardoor ( naar mag ik aannemen hahaha ) meer kennis in huis hebt over bepaalde stoffen en hun werkingen dan ik.
Je mening telt wat mij betreft niet zwaarder, maar opmerkelijk was het wel dat iemand weer ineens een topic zo binnen viel. De ervaring op dit forum is dan meestal ook dat het gaat om bijzondere fanatiekelingen, met enorme lappen teksten waar moeilijk door heen te komen valt, die we verder nooit meer zien en waar we verder ook weinig mee kunnen.

Asje

Tja ik heb een glazen fles, en een normale fopspeen (de glazen fles omdat de rest toen niet verkrijgbaar was bij ikbenmama.nl) je hebt ook fopspenen van bornFree die bisfenol a vrij zijn.
bordjes weet ik niet maar ik neem aan dat het allemaal wel goed getest zal zijn, zijn er totn u toe baby’s overleden aan bifenol a omdat dat in 't plastic van het bordje of flesje zat?
heb er nog nooit van gehoord eigenlijk

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090519/BqXx.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/2C2Tp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 05 Jun 2009 13:18:01