Onzin over Bisfenol A in flesjes

quote:
Gelukkig, toch nog iemand die het begrepen heeft van het reclamepraatje waarmee dit topic begint. Voel jezelf nou niet meteen aangevallen je weet van jezelf toch wel of je gemakzuchtig bent. Wie de schoen past trekken hem aan.

Jahaa ik had alles netjes gelezen hoor en tja,… ik ben nou eenaal een man en kom meteen ter zake. Je kunt wel zien dat jullie dat hier niet gewend zijn.

Laten we over giftige lucht maar niet beginnen want het enige dat ik dan nog lees is: “zucht, pfffffffffffffff.
hadde we da nie al gehad”. Inderdaad een bepaald jorgon.

Hey… niet meteen aangevallen voelen he!?

Ook groetjes en veel liefs Marsman

Erg leuk om te lezen dat er ook mannen met dit soort dingen bezig zijn!!!

Aangevallen voel ik me in de verste verte niet… die gooi ik maar meteen eens even op tafel.

quote:
ik ben nou eenaal een man en kom meteen ter zake.
Daar moet je een man voor zijn dan ???
quote:
Je kunt wel zien dat jullie dat hier niet gewend zijn.
???? Zo, voor iemand die net 2x iets plaatst op het forum zonder zich verder even voor te stellen of zo, vind ik dit wel erg kort door de bocht. Maar voel je niet aangevallen hoor.....

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Wij hebben Marsel en die komt ook altijd meteen ter zake. Dus dat zijn wij zeker wel gewend.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

jeetje zeg, wat een gezeur!!
ik ga er vanuit dat alle moeders (dus zo ook alle ikkeben moeders) er alles aan zullen doen om hun kindjes zo goed mogelijk te verzorgen en te onderhouden. mocht er iets echt niet goed zijn voor de kleintjes dan zijn we (neem ik aan ) allemaal volwassen genoeg hier zelf een gezond oordeel over te vellen. en wordt dat moeilijk en wil je weten hoe anderen dit oplossen dan kunnen we ikkeben opzoeken en het aan de andere moeders vragen hoe zij hiermee omgaan!! En om nou gelijk met ‘systematische vergiftigingen’ e.d. opmerkingen te gaan strooien lijkt mij toch wel wat ver gaan!!!

Dussssss

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

quote:
Gelukkig, toch nog iemand die het begrepen heeft van het reclamepraatje waarmee dit topic begint. Voel jezelf nou niet meteen aangevallen je weet van jezelf toch wel of je gemakzuchtig bent. Wie de schoen past trekken hem aan.

Jahaa ik had alles netjes gelezen hoor en tja,… ik ben nou eenaal een man en kom meteen ter zake. Je kunt wel zien dat jullie dat hier niet gewend zijn.

Laten we over giftige lucht maar niet beginnen want het enige dat ik dan nog lees is: “zucht, pfffffffffffffff.
hadde we da nie al gehad”. Inderdaad een bepaald jorgon.

Hey… niet meteen aangevallen voelen he!?

Ook groetjes en veel liefs Marsman

irriteer je je eraan dat mensen zeggen zucht?
bij deze dan nog een keer: ZUCHT!!! PFFFFFFFFFFF

en wat lief dat je zo meeleeft dat we ons niet aangevallen moeten voelen.
ik lig er namelijk echt wakker van:S
maakt verder niet uit hoor, ik heb me weer kostelijk vermaakt met je bericht

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Beste mensen,

Ik maak mij ook zorgen om dit soort dingen en ja…, dit is de eerste keer dat ik gereageerd heb in een forum.
Het viel mij op dat men meer reageert met emoties en op taalgebruik dan op inhoud. veel tere zieltjes dus.

Sorry voor eventuele beledigingen, maar mijn berichtjes waren met opzet een beetje prikkelend dat werkt vaak.

In het ziekenhuis zijn bijvoorbeeld ook richtlijnen voor smaakversterkers en zoetstoffen, niet voor niets. Alle producenten gaan over op bisfenol vrije flessen, de ene wat neller dan de andere. Natuurlijk alleen maar om economische redenen haha! Dat is nou precies waarom wij elkaar moeten informeren en dat spul niet moeten kopen.

Tot slot: ik heb hard moeten lachen om jullie reacties en er veel plezier van gehad. Ga ik vaker doen.

jullie weten in iedergeval hoe ik er uitzie, de hartelijke groeten,
Marsman

Ik heb 'm door (duurde even, ben dan ook blonT):

We moeten gewoon niet meer reageren, dan is de lol eraf.

Slimpie ben ik!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
Beste mensen,

Ik maak mij ook zorgen om dit soort dingen en ja…, dit is de eerste keer dat ik gereageerd heb in een forum.
Het viel mij op dat men meer reageert met emoties en op taalgebruik dan op inhoud. veel tere zieltjes dus.

Sorry voor eventuele beledigingen, maar mijn berichtjes waren met opzet een beetje prikkelend dat werkt vaak.

In het ziekenhuis zijn bijvoorbeeld ook richtlijnen voor smaakversterkers en zoetstoffen, niet voor niets. Alle producenten gaan over op bisfenol vrije flessen, de ene wat neller dan de andere. Natuurlijk alleen maar om economische redenen haha! Dat is nou precies waarom wij elkaar moeten informeren en dat spul niet moeten kopen.

Tot slot: ik heb hard moeten lachen om jullie reacties en er veel plezier van gehad. Ga ik vaker doen.

jullie weten in iedergeval hoe ik er uitzie, de hartelijke groeten,
Marsman

Maar meneer de marsman ???? Je kan dan wel vaker komen reageren ( wel leuk een man erbij ) maarrrruhm heb je zelf kinderen dan ? Ik zei het al eerder he, wellicht wel leuk om je even voor te stellen dan.

ja marsman
ik moet zeggen dat mijn zieltje erg teer is, de jouwe blijkbaar ook anders zou je je niet zo druk maken.
beter dan een hard hoofd overal in hebben vind je niet?
en wat ik al eerder zei, ik heb de bfree fles die is al vrij van bisfenol A.
heb ik die al niet heb ik een glazen fles.
ben je misschien blij met dit antwoord?
heb ik je ego nu kunnen strelen? ik hoop het

Toch leuk een man op Ikkeben

Maar erg leuk als je je wilt voorstellen, er komen wel vaker mensen “even” langs
Dus marsman stel je even voor we zien je foto maar ben geen jomanda

Gr Tries

Natuurlijk is het een zinvolle topic, anders was hij wellicht al dicht geweest. Een man erbij op dit forum, tja net zo gezellie hoor, maar niet iets waar ik wanhopig op zat te wachten. Maar zoals je wellicht uit mijn reacties kunt opmerken nodigde ik meneer marsman uit om zich voor te stellen en te reageren op mijn vraag of hij zelf wel kinderen heeft. Aangezien hij dit alsnog niet gedaan heeft zie ik de reacties als “lekker even stoken” en niet als een intentie om mee te denken zoals iedereen hier doet en waar het forum ook voor bedoeld is. Laten we maar gewoon weer de draad oppakken van het onderwerp op zich ipv marsmannen.

Gewijzigd door - Asje op 24 May 2009 10:32:57

Een eerdere bijdrage vermeldde:

quote:
Ok, heb het niet helemaal begrepen, maar ik lees in ieder geval niet iets over de avent, en dan boeit het mij ook niet in ieder geval
Echter, er zijn ook flessen van Avent die zijn gemaakt van polycarbonaat (PC), de stof die Bisfenol-A (BPA) kan bevatten. Zie de plaatjes bovenaan op: [url]http://www.consumer.philips.com/consumer/nl/nl/consumer/cc/ _categoryid_MCC_BOTTLE_FEEDING_CA_NL_CONSUMER/[/url]

Van Avent begreep ik dat de BPA-vrije flessen van Avent nieuw zijn, nog niet overal in de winkel staan, en dat het gaat om zuigflessen van 260 ml met een groene sticker “BPA-vrij”.

Wat je op de site van Avent ook leest over de BPA-vrije flessen is dat ze zijn gemaakt van polyether-sulfon (PES). Over deze stof vermeldt Bibi in zijn brochure onder andere: “bevat bisfenol-S. Deze stof lijkt op bisfenol-A, maar is minder getest”. Zie:
http://www.bibi.nl/docs/folderBIBIflessen.pdf

Op een andere site las ik over dat bisfenol-S: “Bovendien heeft de studie geleid om te geloven dat de blootstelling aan bisfenol-s kunnen veroorzaken gedragsproblemen en neurologische symptomen in latere jaren.” (uit het Spaans vertaald door Google). De tekst van de url (ik kreeg 'm niet goed aanklikbaar hier):
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=es&u=
http://www.planetamama.com.ar/view_nota.php%3Fid_nota%3D13582&ei=
2vscSvToHZav-AaLwa3nBw&sa=X&oi=translate&resnum=2&ct=result&prev=/
search%3Fq%3D%2522bisfenol-s%2522%2Bavent%26hl%3Dnl%26sa%3DG

Ik weet er verder het fijne niet van, want ik heb de studie niet gelezen, maar het leek me in ieder geval het signaleren waard. Zelf heb ik het uitgezocht omdat ik net weer een kleintje heb en nog oude Avent-flessen had. Ik hoop dat je wat aan de info hebt.

Gewijzigd door - Bauke2 op 27 May 2009 12:07:29

Ik blijf het een hoop gezeur vinden. Madelon is 18 jaar en zo gezond als een vis al ze echt niet veilig waren lagen ze niet in de winkel

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Nou echt onzin vind ik het niet zulke topics, want zo zie je maar mensen gaan toch op zoek naar infomatie, regelmatig worden er nieuwe onderzoeken gedaan en ook komen onderzoekers soms achter nieuwe feiten… dus onzin vind ik het zeker niet…

Ik vind het wel jammer dat de heer zich niet even voorstelt en dat hij om ons moet lachen tjaa een dag niet gelachen )))))))

Gr Tries

Ach dat hij om ons lacht maak ik me ook niet druk over als hij daar lol in heeft moet hij dat lekker doen
En dat ze het onderzoeken is ook goed, maar vindt niet dat je mensen bang moet maken
Ik ben niet zo snel onder de indruk van zoiets maar er zullen genoeg moeders zijn die zich rotschrikken en denken dat ze hun baby aan het vergiftigen zijn

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Michelle, dat heb je wel op het internet dat is gewoon zo, bang makerij heb je overal… Met alles, het is maar net wat je er zelf mee doet…

Ik vind wel ook door de ervaring die ik nu met mijn kids heb, is dat ik krities ben en dat soort dingen zelf ook wil beoordelen, want sommige dingen zijn echt niet uit de lucht gegrepen en toch worden ontkent…

Ik vind deze discussie’s dus best zinvol, en tja dan heb je van die mensen die niet normaal kunnen reageren, daar probeer ik dan maar over heen te lezen

(tot op zerkere hoogte dan!)

Met onze derde op komst waarschuwde mijn vader voor bisfenol-A n.a.v. een uitzending van een consumentenprogramma. Zie video (Duitstalig):
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/content/738602?inPopup=true
en tekst (ook Duitstalig, eventueel door bijvoorbeeld Google laten vertalen):
http://wiso.zdf.de/ZDFde/inhalt/15/0,1872,7555727,00.html
Voor mij reden genoeg om het serieus te nemen.

Ik ben toen op zoek gegaan naar info en las vervolgens ook over bisfenol-S (zie mijn eerdere reactie). Daarop ben ik gaan zoeken naar flessen van polyamide (PA), een stof die vrij zou moeten zijn van bisfenol-A en bisfenol-S (net als glas overigens). Ik heb tot nu toe twee merken gevonden die flessen van polyamide in het assortiment hebben: “Bibi” en “Bfree”, mogelijk zijn er meer. Zie voor Bibi:
en voor BFree: zoek op Google op “Bfree” en “polyamid”

Let wel, het lijkt erop dat Bfree eerder ook flessen van polysulfon heeft geleverd (polysulfon is alleen bisfenol-A vrij): zoek op Google op “Bfree” en “polyethersulfone”. Het transparante deel van flessen van polysulfon kan een wat gelige kleur hebben.

Gewijzigd door - Bauke2 op 28 May 2009 10:29:14

quote:
Met onze derde op komst waarschuwde mijn vader voor bisfenol-A n.a.v. een uitzending van een consumentenprogramma. Zie video (Duitstalig): [url]http://www.zdf.de/ZDFmediathek/content/738602?inPopup=true[/url] en tekst (ook Duitstalig, eventueel door bijvoorbeeld Google laten vertalen): [url]http://wiso.zdf.de/ZDFde/inhalt/15/0,1872,7555727,00.html[/url] Voor mij reden genoeg om het serieus te nemen.

Ik ben toen op zoek gegaan naar info en las vervolgens ook over bisfenol-S (zie mijn eerdere reactie). Daarop ben ik gaan zoeken naar flessen van polyamide (PA), een stof die vrij zou moeten zijn van bisfenol-A en bisfenol-S (net als glas overigens). Ik heb tot nu toe twee merken gevonden die flessen van polyamide in het assortiment hebben: “Bibi” en “Bfree”, mogelijk zijn er meer. Zie voor Bibi:
en voor BFree: zoek op Google op “Bfree” en “polyamid”

Let wel, het lijkt erop dat Bfree eerder ook flessen van polysulfon heeft geleverd (polysulfon is alleen bisfenol-A vrij): zoek op Google op “Bfree” en “polyethersulfone”. Het transparante deel van flessen van polysulfon kan een wat gelige kleur hebben.

Gewijzigd door - Bauke2 op 28 May 2009 10:29:14

wel je huiswerk goed doen he
de Bfree fles is al een tijdje vernieuwd
dat is nu de Bornfree fles.
en ze hebben daar ook dingen in verbeterd

voor zo ver ik weet wel, komt het vrij als er (haar)schuurtjes in komen

gr Tries

wat is polyamide dan
de bfree is toch gewoon bisfenol a vrij

Waarom ik op zoek ben naar een fles van polyamide (PA), is omdat de bisfenol-A vrije flessen regelmatig gemaakt zijn van het materiaal polyethersulfon (PES), en dat bevat bisfenol-S. En… bisfenol-S lijkt ook gezondheidsrisico’s te hebben –“gedragsproblemen en neurologische symptomen in latere jaren”– zie mijn eerdere bijdrage. Mogelijk van de regen in de drup dus, maar zeker is dat niet, want er lijkt helaas nog weinig over bekend.

Flessen van polyamide (PA) zijn bisfenol-A en bisfenol-S vrij, zie mijn eerdere bijdrages, met name de link naar Bibi.

Ik heb van de distributeur van Bfree in Nederland begrepen dat zij in Nederland nooit Bfree flessen van polyamide (PA) hebben geleverd, in sommige andere landen zijn die wel geleverd.

Gewijzigd door - Bauke2 op 29 May 2009 11:16:12