Onzekere muts heeft een vraag :)

Tja ik vraag het hier ook nog maar eens, want ik ben wat dat betreft zo’n twijfelaar…

Hoe zit dat nou : Demi is nu 10 maanden, volgens het boekje zou ik dus nu over moeten stappen op nutrilon 3, maar ‘het boekje’ zegt mij niet zoveel, jullie ervaringen en meningen zeggen mij veel meer!

Ik hoor van sommige “nee hoor nr 3 is alleen geldklopperij je kunt gewone volle melk geven”

Maar ik hoor ook " nee je moet tot minimaal 1 jaar opvolgmelk geven.

Dus nu ben ik de weg kwijt…

Ik hoop dat iemand mij kan overtuigen welke beslissing ik nou moet nemen, want ik weet het niet ik weet alleen dat ik het beste voor mijn kindje wil

Groetjes Nathalie
http://vrienden.clubs.nl/demi

jordy krijgt gewoon opvolgemelk 2… ik heb er niks overgehoord en volgends mij is het bijna het zelfde… wat IK zou doen is gewoon wat meer mee laten eten jordy eet bijna alles gewoon mee nu… maar als je het echt zeker wil weten vraag het cb even maar ik persoonlijk vind het geld klopperij jordy wil steeds meer gewoon alles mee eten ze hoeven vanaf 12 maanden eigelijk geen opvolgmelk meer en mogen ze mee eten das voor jouw nog 2 maandjes… ik zou gewoon 2 door blijven geven maar het is toch ook iets wat je zelf denkt als ze nog steeds zo slecht eet is er misschien wat voor te zeggen…

succes Tries

goh. ik dacht dat je vanaf 12 maand over moest gaan op 3 of op gewone melk, zo zie je maar weer, ik geef nog gewoon opvolg2
en zie straks wel met haar eerste verjaardag
wat ze me gaan vertellen op het cb

Kussies

Hoi,

Onze huisarts, zelf vader van drie kinderen en getrouwd met een huisarts die tevens CB-arts is heeft ons destijds bij de jongens geadviseerd om vanaf 6 maanden over te gaan op volle melk aangevuld met vit. D druppels. Hij voegde daar aan toe: “ik mag het eigenlijk niet zeggen maar opvolgmelk is helemaal niet nodig”. Wij hebben zijn advies opgevolgd, ook weer bij onze dochter. Toen mijn hubbie laatst met haar naar het CB is geweest heeft hij gewoon gezegd dat ze volle melk kreeg. De arts daar (dus niet onze eigen) zei daar verder niets van alleen dat we gezien haar gewicht en lengte beter over kunnen gaan op halfvolle melk. Ons meisje was op dat moment 7 maanden. Ze krijgt nu dus halfvolle melk aangevuld met vit. D druppels.

Als je je toch prettiger voelt bij het geven van opvolgmelk tot 1 jaar dan kun je met 1 jaar overstappen op halfvolle melk aangevuld met vit. D druppels tot ze 4 is.

Succes!

Groetjes van Marielle

oke vitamine d druppels maar eeeeeh?? haal je die bij de etos ofzo?

Kussies

ja kimmie of bij de aphotheek…

hoi, ik geef tobias wel opvolgmelk nr 3. dan hoef ik geen vitamine extra te geven (d geloof ik) volle melk geef ik nooit want ik heb weer gehoord dat ze daar de poeperij van krijgen. tobias krijgt gewoon half volle melk.

HOi hoi,

Ik gebruik tot de 11 maanden ongeveer de opvolgmelk 2 en daarna toch de 3. Bij beide dus. Lucas drinkt het ook met smaak nu. Hoewel de opvolg 3 misschien best onzin is hoor, maar hij vindt het lekker en er zit alles in he.

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo