Onzekere moeder

ik vind mijn leven een stuk boeiender eigenlijk met rico erbij, hahaha kom ik weer hoor:
"volgens mij heb ik NU PAS een leven"
een “normaal” leven in ieder geval, en het bevalt me echt heel erg.

en ik denk dat 90% van de moeders erg onzeker zijn.
ik ben er ook zo 1. soms durf ik mijn vragen niet eens te stellen aan het cb. dan wordt ik onzeker van: ze vinden me misschien wel te jong en gaan zeggen: je moet je niet zo druk maken, zie rico maar als een gezonde baby.
wordt ik echt onzeker van want dan zit ik aan alles wat ik doe te twijfelen bij rico. terwijl het helemaal niet nodig bleek achteraf want ik had toch gelijk in alles wat ik aan had gekaart. maar de onzekerheid blijft.
ze doen net omdat ik jong ben dat ik geen moeder instinct heb ofzo, of dat ik niet weet waar ik over praat.
maar ja ik ken mijn kind het beste ja toch! ik denk dat ik over MIJN kind het meeste verstand heb van de wereld:D
klinkt eigenlijk helemaal niet onzeker he
maar ben het stiekem toch

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Mijn leven was al heel leuk vóór Erik, hij is echter wel een heel leuke aanvulling…

En Lieke, ik heb er zeker zelf voor gekozen en daar heb ik ook zeker geen spijt van. Maar ik kan volmondig zeggen: je hebt GEEN IDEE waar je voor kiest als je nog nooit een kind hebt gehad. Niemand kan je voorbereiden op hoe je leven op z’n kop komt te staan, etc. Ik had dit nooit van tevoren kunnen bedenken.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Inge ik ben ouder dan jij maar oog net zo jong als jij. Klinkt misschien arrogant om het over jezelf te zeggen maar ik wordt gemiddeld 20 tot 25 geschat en ik ben 29. Is niet erg over het algemeen, maar de adviezen die ik krijg vooral van oudere vrouwen die denken dat het door mijn ‘leeftijd’ allemaal niet kan weten zouden je ook zeker onzeker maken. Ik hbe mezelf geleerd om te luisteren naar Morgan, om te kijken en ook te voelen. Bij een kind en vooral zo’n jonge baby heb je al je zintuigen nodig. Zij hebben een oerinstinct om te overleven, wij hebben het om ze te laten overleven. En luister daarna en ja zoals ik al in je andere topic zei je mag boos worden en met je voet op de grond stampen. Het is jou instinct en daar hebben ze naar te luisteren want niks is sterker dan dat.

Groetjes,

Michèle

Dat ben ik helemaal met je eens Mriek. Voordat ik een kleine had zag ik vrouwen achter een kinderwagen lopen en dan dacht ik, jeetje wat lekker. Een beetje wandelen elke dag etc. En wat een tijd zal je hebben als je part-time werkt. Appeltje eitje…
Ik dacht ach beetje eten, drinken, verschonen en ja ze huilen af en toe, maar dan leg je ze in bed en zijn ze stil, haha lekker naief van mezelf!!!

Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik wil echt niet meer zonder mijn kleine mannetje, maar ik denk dat mensen (inclusief moi) het wel onderschatten van te voren. Of in iedergeval niet van te voren weten hoeveel impact het heeft op je leven.

meiden mijn zoon is 5 en soms denk ik nog wel eens pak ik het wel goed aan op die manier soms weet ik het hier ook effe niet hor voel me soms ok nog onzeker om dat hij vermeodelijk add heeft of wat anders

Hoi,

Hierna 3,5 nog steeds onzeker over of ik alles wel goed doe. Ik kwam erachter dat ik daardoor teveel op mijn kind lette en daardoor haar heel de dag aan het corrigeren was. Ik liet haar dus niet lekker kind zijn. Nou is dat natuurlijk wel aan een paar normale normen, waarden en grenzen gebonden. Maar door minder op haar te letten werd ze ook minder tegendraads. Ook hielp en helpt een goed dagritme, regelmaat en rust.

Maar wat ik wilde vragen hoelang ben je al aan het inbakeren? het duurt even voordat ze er echt aangewent zijn. Hier ging het fantastisch snel maar bij een vriendin duurde het echt twee weken voordat het echt ideaal was. Daarbij als ze een sprongentje of regeldag hebben dan worden ze weer wat onrustiger. ook als ze ziek zijn kunnen ze onrustig zijn. Daarbij is het ook bij inbakeren heel normaal dat ze even huilen voor het inslapen. Tot een kwartier toe is heel normaal. Als je het gevoel hebt dat het heel lang duurt zet dan eens een kookwekker op een kwartier. je zal zien dat het huilen in die tijd gestopt is en dat het in je beleving veel langer duurt dan dat het werkelijk het geval is.
Dat hielp bij mij heel erg. Laatst had mijn dochter het ook weer even heel veel zeuren en huilen om nog meer kusjes en knuffels voor het slapen gaan. ook praatte ze lang in mijn gevoel met haar knuffel. heb toen de wekker gepakt en deze op 15 minuten gezet en ja hoor binnen 10 minuten was het stil en sliep ze.

Nou heel veel geniet plezier en groetjes

lon106

Ik ben sinds de Kerst aan het inbakeren en opzich gaat dat wel goed. Het inslaap huilen blijft wel (zojuist is hij trouwens direct gaan slapen, joepie!).
Vorige week 2 dagen niet ingebakerd ivm prikjes en toen was hij gelijk weer onrustiger. Vraag me ook af wanneer ik het moet gaan afbouwen. Misschien koop ik binnenkort wel een slaapzakje en ga het eens proberen bij een slaapje. Is jou kindje nog ingebakerd?

Wekker zetten doe ik inderdaad ook, dan weet ik voor mezelf hoelang ik moet wachten. Probeer ook niet naar hem toe te gaan. Ik heb het weleens een paar keer gedaan, maar als hij mij dan gezien heeft dan begint hij alleen maar harder te huilen. Als hij echt heel verdrietig is loop ik natuurlijk naar hem toe, maar hij kan af en toe ook heel dramatisch doen, terwijl er echt niets aan de hand is . Dan loop ik de kamer in en is hij gelijk stil en begint te lachen (en hij is nog maar 9 weken, dat wordt nog wat later, haha)

quote:
Inge ik ben ouder dan jij maar oog net zo jong als jij. Klinkt misschien arrogant om het over jezelf te zeggen maar ik wordt gemiddeld 20 tot 25 geschat en ik ben 29. Is niet erg over het algemeen, maar de adviezen die ik krijg vooral van oudere vrouwen die denken dat het door mijn 'leeftijd' allemaal niet kan weten zouden je ook zeker onzeker maken. Ik hbe mezelf geleerd om te luisteren naar Morgan, om te kijken en ook te voelen. Bij een kind en vooral zo'n jonge baby heb je al je zintuigen nodig. Zij hebben een oerinstinct om te overleven, wij hebben het om ze te laten overleven. En luister daarna en ja zoals ik al in je andere topic zei je mag boos worden en met je voet op de grond stampen. Het is jou instinct en daar hebben ze naar te luisteren want niks is sterker dan dat.

Groetjes,

Michèle

ooh meid dat is helemaal niet arrogant hoe kom je daar toch bij,
ik vind het eerder een vernedering dat mensen echt soms zeggen: ben jij 22? ik dacht een jaar of 17 / 18.
nou dankje!
ja later als ik zo’n ouwe muts ben zal dat erg leuk zijn maar nou wil ik liever niet te jong worden geschat. is niet gaaf soms vragen mensen als ze mij zien met rico: ooh wat een lieverd! is dat jou kind?
dan dnek ik van: GRRRRRRR

Ha ha ha zo dacht ik er ook over hoor. Ik had geen kleine, maar dan wat ik uit dan vroeg zo’n kuiken voor de deur altijd weet je moeder waar je bent. Wacht dan zal ik haar even bellen zei ik altijd. En als ze me id dan zagen was het altijd ja eh sorry hoor maar eh weet het nooit en bla bla bla.

Maar nu lach ik er om, zeker als ze horen dat ik 29 ben…

Groetjes,

Michèle

haha, of dan ga je sigarette kope: heb je je legitimatie bij?
kaats ik het terug: denk je dat ik op mn 15e al een kind heb?
haha tja

dan zeggen ze ook altijd van; ja 15 is wat overdreven, maar had je 17 of 18 geschat. ik zo; waarom vraag je dan of ik mn legitimatie bij heb?
:S:S:S
sommige mensen…eh…

Pff ik weet het, ze staan me ook bij de slijter altijd aan te kijken. Ik drink niet, maar mijn moeder vind een goed glas wijn wel lekker dus dan haal ik soms wel eens een duurder flesje, als ik het meekrijg…

Ach mijn vriendin is 1.55 lang en oogt ook zo jong, Moet je de gezichten eens zien als ze haar rijbewijs te voorschijn haalt. Standaard opmerking is kom jij wel boven het stuur uit…

Groetjes,

Michèle

ja wij worden gewoon gediscrimineert
pff lastig dagje vandaag met rico, huilt aan een stuk door, is doodmoe van de slaap maar zo gauw ik m in bed leg begint hij helemaal hysterisch te worden, huilt tranen met tuiten, dan probeer ik m eve te late liggen maar hoe langer ik wacht hoe hysterischer hij wordt
DAAR wordt ik nou onzeker van

en ik hoor trouwens ook zijn buikje constant geluid maken, maar van de honger kon het niet zijn want het is al zo een uur na zijn voeding zo…

Ben je al met hem naar buiten gegaan? Misschien dat wat buitenlucht en wandelen met wagen hem in slaap laat vallen. Want zo werkt het ook niet, hij is nog lekker aan het springen he

Groetjes,

Michèle

moest eigenlijk bij bizar verhaal staan, maar keek verkeerd
maar goed hij is idd aan het springen maar ik twijfel zo erg of dat het ewl alleen is (zie bizar verhaal…)

Ja ik zei daar ook al dat je even lekker naar buiten moet gaan met hem. Je kan niet veel doen en misschien valt ie in de wagen in slaap dan.

Groetjes,

Michèle