Hallo,
Ik heb een beetje een apart probleem denk ik… maar gelukkig kan ik het hier kwijt.
Ik heb een dochter van 9 maanden oud, en al een hele poos (vanaf dat ze wat bewuster werd van alles) heb ik het idee dat ze mij niet leuk vind. Ik probeer er alles aan te doen om soms haar aandacht te krijgen, maar tervergeefs. Ze laat nooit iets blijken dat ze me lief vind. Ook als ze huilt kan ik haar niet troosten. Als ik haar sochtends van bed haal, of ik haal haar van de creche is er eigenlijk nooit echt iets van blijdschap dat ze me ziet. Hooguit een klein lachje, en op de creche soms echt niks… Dan kijkt ze me zo aan van; oh, jij hier ook? Ze heeft ook (nog) geen last van scheiding of verlatings angst. Ik kan alles doen buiten haar zicht, ze bekommerd haar er niet om. Af en toe vind ik haar ook heel erg gefrusteerd. Ze kan dan heel boos doen tegen bijv haar speelgoed. Als ze bij me op schoot zit, wurmpt ze haarzelf er soms echt af. Het is niet leuk dat ik nooit eens een leuke reactie van haar krijg. We hebben een moeilijke bevalling en een lastige start gehad, Ik begin en zelfs aan te twijfelen of het hierdoor komt. En tot overmaat van ramp; nu zegt ze ook nog als eerste papa. Niet dat ik het niet leuk voor hem vind, maar het wakkert mijn onzekerheid nog meer aan. Is dit herkenbaar? Vinden jullie dit ook raar, of wil ik zelf te snel? Soms word ik er echt verdrietig van, en denk ik zelfs soms; als dit het is… Dat vind ik dan heel erg want ze is verder erg lief. En ze is ook heel vaak vrolijk, slaapt goed, eet goed… Maar toch, een blijk van blijdschap richting moeder zou toch ook wel eens erg leuk zijn…
Liefs mij!