Ik ben ruim 20 weken zwanger van onze tweede, maar ik ben zo onzeker al vanaf het begin afaan.
Het voelt gewoon anders dan met mijn oudste, iedereen schuift het af op “ja maar het is een tweede zwangerschap enz enz” maar dit gevoel heeft niks met een tweede zwangerschap te maken, het voelt gewoonweg niet goed, iets voelt er niet goed, ook de verloskundige schuift alles af op een tweede, alles is verder goed met de kleine en met mij, maar toch blijft mijn gevoel dat er iets mis is, ik weet dat dit stom klinkt.
Zijn er meer met dit gevoel, of ben ik toch echt de enigste?
Ook met de 20-weken echo twijfel ik heel erg, volgens de echo-dame was alles goed, waren duidelijk balletjes te zien in haar ogen, dus we krijgen er een ventje bij, maar voor de rest twijfel ik zo erg dat ik met een week of 25 een 3d echo wil zodat ik hem beter kan zien, en voor mijn gevoel op die manier misschien toch wat zekerheid heb dat alles ook echt goed is met hem.
Wat ik ook vreemd vind is dat met 10 weken bloedprikken de verloskundige mij had gezegd dat er 3-4 buisjes werden afgenomen, toen ik echter bij het laboratoruim zat werden er 7 buisjes afgenomen, ook de verloskundige keek hier raar van op, maar er werd verder niet over gepraat.Ook met het bloedverlies wat ik heb zeggen ze steeds: Zolang het donker blijft is er niks aan de hand. terwijl ik erg vaak, en ook veel bloed verlies, het is inderdaad donker, maar ook daar word ik alleen maar onzekerder van.
Onzeker
Ik denk dat het normaal is dat je je zo onzeker voelt, zeker ook omdat je nog bloedverlies hebt. Als je het niet vertrouwd vraag je een onderzoek aan in het ziekenhuis en leg je problemen uit. Als je zwanger bent ben je sowieso ook anders. Er zijn ook heel veel sites die over bloedverlies schrijven tijdens zwangerschappen, misschien heb je er iets aan, even googlen.
Sterkte in ieder geval en als je niet zeker bent gewoon nieuwe afspraak maken of spreek er ook keertje over met je huisarts als ze verder niet naar je willen luisteren en je houdt je gevoel dat er iets mis is. Wellicht dat je huisarts je ook nog kan helpen met bepaalde zaken.
In het ziekenhuis hebben ze al gekeken, het enige wat daar uit kwam is dat mijn baarmoeder erg gevoelig is, en omdat het met de kleine man allemaal goed was, kwamen er ook geen verdere onderzoeken, de verloskundige heb ik al een paar keer verteld wat mijn gevoel is, maar die blijven voet bij stuk houden dat het er aan ligt dat dit een tweede zwangerschap is, en dat dat dus normaal was.
Op google heb ik al gezocht naar bloedverlies, maar daar kom ik ook niet echt uit, omdat ik niet periodiek bloedverlies heb, en ik bloedverlies heb als ik niks heb gedaan, maar ook als ik wel wat heb gedaan, lopen, huishouden enz
De huisarts is op zich wel een optie die ik kan proberen, maar ik ben zo bang dat die ook hetzelfde gaat zeggen: Alles gaat goed, dus wat is je probleem…
Als je een goede huisarts hebt dan luistert hij wel naar je hoor.
Misschien hebben anderen ervaringen met 2de zwangerschap want ik heb 1 kindje en nog niet zwanger geweest van nog 1.
Hoi,
Ik ben nu ook zwanger van de tweede en ben niet onzeker geweest over de zwangerschap, wel is deze zwangerschap(nu37weken) heel anders dan de eerste. Heb overal veel meer last van, helaas. Maar ik vind het raar dat de vk zegt dat het door je tweede zwangerschap komt dat jij je zo voelt. Ik vind altijd wel dat je naar je gevoel moet luisteren. Maar ja als jij al bij het ziekenhuis en bij de vk bent geweest met je verhaal en er komt niets uit. Nou misschien moet je ze dan maar vertrouwen en proberen te genieten van je zwangerschap. Z’on 20 weken echo is ook altijd heel duidelijk en als die ook goed was. Maar ik zou me als ik eerlijk en ook niet zo prettig voelen bij dat bloedverlies. Vind dat geen fijn idee. Maar daarvan zeggen ze ook dat het geen kwaad kan. Anders laat je je doorverwijzen naar de gynaecoloog. Misschien kan zei jou meer duidelijkheid geven en meer gerust stellen. Wens je iniedergeval sterkte en probeer er van te genieten.
Groetjes Spruit
Ik heb wel geleerd je gevoel te volgen en als dit niet goed voelt is het lastig om rust te vinden en die heb je wel nodig. Bij mijn zwangerschap hebben ze trouwens heel veel bloed afgenomen hoor en heel vaak. Ondanks de misselijkheid die 5 en halve maand heeft geduurd en tabletjes gekregen want ik had het echt heel erg, voelde ik mij heel goed.Ik heb keertje gehad dat ik helemaal onwel was en zelf heel ziek, toen moest ik na overleg in het ziekenhuis komen VU Adam en heb ik drie uurtjes aan de hartmachine gelegen en hebben ze even alles extra gecheckt en ik heb mijn hele zwangerschap daar gelopen en het was een superbegeleiding kan niks anders zeggen.Bel ze op en vertel ze hoe t voelt en hoe ongerust je bent en waarover en waarom. Misschien mag je dan voor een extra check en die extra tubes bloed zou ik me niet zo druk om maken dat is omdat ze die testen doen op bepaalde afwijkingen als je niks hoort hiervan dan heb je ook niks te vrezen
Bedankt voor de geruststellende berichten!
Ik denk dat ik het gevoel maar even voor het gevoel laat, en dat ik het gewoon nog een tijdje aanzie, en als ik het over een tijdje nog steeds niet vertrouw dan zet ik door bij de vk, dat ze me maar doorverwijst, en dat ze maar meer onderzoeken gaan doen.
Genieten doe ik zeker, dus dat zit wel goed.