hallo daar… ik vroeg me af of er iemand me een tip of advies kon geven? het zit namelijk zo, ons zoontje is altijd al een hele goede slaper geweest, sliep snachts altijd heel goed, we staken hem om 19u30 in zijn bedje om 11u moesten we hem wakker maken voor zijn laat flesje en sliep daarne zonder problemen door tot wel 9u. op den duur lieten we zijn late fles vallen omdat hij alsmaar langer bleef slapen, maar dan werd hij plots half 5 of 5 uur wakker, dan maar zijn late fles terug beginnen geven en dat ging voor een hele tijd goed. ylano is nu 4 maand en wordt sinds een week wakker om 5u! ik denk niet dat het van de honger is… wat kan ik daaraan doen?
Onze spruit slaapt opeens niet meer door
Sprongentijd! Zie onderstaande link:
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=11990&whichpage=1
Je kan er niet veel aan doen, gewoon afwachten tot de sprong voorbij is. Dan zal hij weer beter gaan slapen. Sterkte!
Groetjes,
M
dus eigenlijk valt er niet veel aan te doen aan zo een sprongetje? wat doe ik dan als hij wakker wordt? nu geef ik zijn speentje en zeg ik dat hij moet slapen en ga dan rustig de deur weer uit, maar ylano tuut graag, maar kan zijn speen niet in z’n mond houden, die valt er na 10 seconden alweer uit…
Zit niks anders op dan elke keer terug te gaan om die speen te geven, net zolang tot-ie weer in slaap valt.
Ga in elk geval niet terug naar de nachtvoedingen want dan is het eind zoek. Niet doen!
Groetekes, Sje
En ook niet bij hem blijven tot-ie weer in slaapt valt want daar kan-ie aan wennen en voor je het weet zit je elke avond bij zijn bed tot-ie slaapt. Ook niet doen!
Groetekes, Sje
quote:
Zit niks anders op dan elke keer terug te gaan om die speen te geven, net zolang tot-ie weer in slaap valt.Ga in elk geval niet terug naar de nachtvoedingen want dan is het eind zoek. Niet doen!
Groetekes, Sje
nee naar nachtvoedingen was ik niet van plan terug te gaan, maar vraag me wel af hoe ik weet wanneer ik zijn late voeding dan kan weglaten? grtjs
Weglaten late voeding hoef je niet over na te denken. Dat merk je vanzelf wanneer dat moment er is. Zolang-ie in een sprong zit moet je sowieso niks veranderen aan hoe hij het gewend is. Dus die late voeding nog even lekker door laten gaan.
Groetekes, Sje
Wat Sje zegt, meer kan je niet doen. Late voeding lekker blijven geven, hij is nog maar 4 maanden. Dat kan nog best even. Je merkt het vanzelf wanneer hij het niet meer wil of je gaat hem op een gegeven moment afbouwen als het kan.
Groetjes,
M
alvast bedankt voor de tips… hoop dat het niet extreem lang zal duren tot hij weer goed slaapt, want het is best vermoeiend.
Zou idd best aan een sprong kunnen liggen. Hier was het probleem toen wel honger. Ben gestart met rijstebloem door de laatste fles en toen sliep mijn zoontje wel weer prima door.
groetjes Ramona
quote:hij krijgt al rijstebloem bij zijn laatste fles, het is net daarom dat ik niet weet wat te doen. en als ik zijn fles al om 5u geef, klopt heel mijn dag niet meer in verband met de uren voor eten te geven en heb ik al snel weer een fles meer en dat is niet de bedoeling toch
Zou idd best aan een sprong kunnen liggen. Hier was het probleem toen wel honger. Ben gestart met rijstebloem door de laatste fles en toen sliep mijn zoontje wel weer prima door.groetjes Ramona
Heb je die link naar dat sprongentopic gelezen? Niet onzeker zijn, dit wordt vanzelf weer ‘beter’ en makkelijker. Het heeft niets met jou te maken.
Groetjes,
M
Dan ligt het idd gewoon aan een sprong. Dan zit er niets anders op als z’n speentje geven en proberen te rekken. Heel vervelend maar het gaat vanzelf weer over.
groetjes Ramona