Onze kleine Luna..na 7 weken ziekenhuis


#1

Hoi..

Dit is Ons verhaal..

Zwanger!!! van ons tweede kindje.. zo wat waren we BLIJ! Julian, onze eerste was 2 jaar geleden geboren na een spoed keizersnee. een mooie zwangerschap. Maar we wilde het graag nog een keer en geheel overwachts maar zeer welkom kwam Luna.. Een koningspaar!!! Vanaf week 12 ging het mis.. vreselijk ziek werdt ik.. bekant 24 p/d hing ik boven de wc. Zo ziek dat ik 3 x ben opgenomen in het sophia omdat ik helemaal was uitgedroogd. Vanaf week 20 kregen we te horen dat onze kleine iets zou mankeren.. Wat kon niemand vertellen, dus stelde ze ons de vraag: Wil je het laten weghalen.. NO WAY voor geen goud.. heb n mensje in me,niemand die daar aan komt!! Dit heeft zo moeten zijn.Van die week 20 had ik regelmatige weeen en harde buiken. Dat betekende iedere week naar de gync. en ctg's. Ik ben in week 32 van mn zwangerschap opgenomen omdat ik zwangerschapsvergiftiging aan het krijgen was..consant weeen had en een overvloed aan vruchtwater, meeer dan het gemiddelde. weeenremmers en veel medicijnen volgede. In week 35 ben ik ingeleid omdat het niet meer ging en het gevaarlijk werdt. Uiteindelijk weer met n spoedkeizersnee. Luna ademde niet toen ze geboren werdt, direct naar de IC waar ze 3 dagen heeft gelegen. Daarna ging ze naar de high care. Vreselijk veel onderzoeken gehad.. Ook starte ze bij der fototherapie omdat ze erg geel zag. ze kreeg veel brady's en saturatiedalingen soms zakte die tot de 60.. De logophodie kwam erbij en we kregen "les" hoe we luna de fles moesten geven. Na 2,5 week mocht ze naar medium care. het ging beter!!! EINDELIJK! het einde was in zicht dachten we en helemaal toen ze zeiden ze mag naar huis!! Ons geluk kon niet op!! Eindelijk thuis na die vreselijke maanden...Die 4 dagen waren zo raar.. 2 dagen ging het heel goed maar de derde dag ademde ze heel raar.. met veel geluid erbij alsof ze het constant benauwd heeft. en de 4de dag dronk ze bijna helemaal niet meer zelf dus moest alles via de sonde. Sávonds gingen we me zoontje ophalen bij mn schoonouders. Op de weg terug hoorde we luna huilen, maar haar huiltje begon steeds zwakker te worden, Dit was fout!! heel fout.. we zijn direct gestopt. Me vriend heeft ze toen uit de auto gehaald, Toen dachten we dat de wereld onder onze voeten wegzakte..Luna zag helemaal paars/blauw.. haar ogen rolde steeds weg en was slap. Ze reageerde niet meer op ons. Flink in haar gezicht geblazen, 112 gebeld en tegen der gepraat. Toen met sirene's aan naar het sophia. Ze moest weer opgenomen worden.. :( Maar het sophia lag vol, dus gingen we naar maasstad. Wat n klote ziekenhuis.. de zuster die luna die nacht verzorgde zei..: Ach jullie zijn het nu wel gewend he om der achter te laten... Op dat moment realiseerde ik me dat niet maar goed ook voor haar!! Na een week gingen we weer met de ambulance naar het sophia. Net aangekomen daar gebeurde het weer! maar nu waren er meteen 10 dokters bij en zagen dat het nu echt menus was. Ze moest nu echt helemaal van top tot teen onderzocht worden. En dat wilde wij ook.. En zeker niet eerder naar huis voordat het veilig zou zijn. Uit de onderzoeken is tot nu toe gebleken dat : ze een slappe luchtpijp EN slokdarm heeft. Een verkleinde onderkaak..ernsitige reflux.. een afwijking aan de niertjes ( dubbelsysteem ) en het noonam syndroom heeft. Er zijn nog steeds onderzoeken in volle gang.. We krijgen nu ook BLS cursus ( reanimatie ) en moeten daar ook examen voor doen..

Zijn er mama's ( papa's mag ook..) die nu nog steeds of ook in het sophia hebben gelegen met hun kindje.. en miss ook dit verhaal herkenne.. mail me dan!! Het verwerken van dit alles doe ik niet echt misschien helpt het als ik er met andere over kan praten.. ( anderen dan naaste fam. en vrienden )

Veel liefs SaM..


#2

hey hey

als eerste gefeliciteert met de geboorte van je dochter

jeetje wat een onderzoeken en alles

geen geluk zeg och arm meisje ook

nee heb daar niet gezeten

sorry maar wou tog even reageren

ik heb ook een dochter van 2 jaar

en dan 1 van 6 en halve maand

wil je heel veel sterkte wensen

xxx maris en kids