Onze dochter krijgt misschien een helmpje

We zijn al tijdje met onze jongste aan t lopen bij de fysio. Ze had een afgeplat hoofdje aan de zijkant. We hebben daar fysio voor gekregen en nu draait ze goed alle kanten op. Maar is t hoofdje aan de achterzijde afgeplat. De fysio twijfelt of ze nu een helmpje nodig heeft of dat ze toch zo door kan gaan… tja wij dus nu ook. We hebben vorige week een hoofdmeting gehad en het bleek dat haar hoofdje net zo breed is als lang. Terwijl het langer hoort te zijn dan breed. Dus niet een ei-vorm.
Advies was bij de helmpoli afspraak maken en daar laten beslissen of ze voor helm in aanmerking komt. Best ingrijpend, voor zowel haar als ons. Ik ga vandaag maar eens bellen om een afspraak te maken… We zijn erg benieuwd wat t advies is/wordt.

Ik heb er geen ervaring mee, maar kan me indenken dat het erg heftig is (voor jullie en jullie kindje). Aan de andere kant, maar dat zullen jullie zelf ook beseffen, nu valt de schedel/hoofdje nog te vervormen en als dat met een hempje zou moeten, dan is dat natuurlijk niet leuk, maar wel de snelste oplossing waarschijnlijk.
Hoe dan ook (en wat het advies ook is) veel sterkte!!!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Niet leuk. Max, het zoontje van Rainbow, heeft ook een helmpje gehad. Anders zou je haar eens kunnen vragen hoe ze het hebben ervaren. Sterkte en succes!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ah dat is balen, maar beter dat ze er nu wat aan doen dan dat het straks niet meer kan. Veel sterkte!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Vervelend dat ze misschien een helmpje moet. Idd erg ingrijpend, dus laat je goed voorlichten. Sterkte en idd kun je Rainbow even mailen, want Max heeft ook lange tijd een helmpje gehad.

Succes!

Groetjes,
Sandra