Onze dochter kan al los zitten

hallo, onze dochter is bijna 7mnd en kan al los zitten toen ze 6 mnd was, maar ze gaat niet uit haar zelf rechtop zitten. dat doet ze als wij haar zo neerzetten en dan kan ze heeeeeeeeeel lang zo zitten en ook goed stevig en recht. maar nu heb ik gehoord wanneer ze nog niet uit zichzelf kunnen zitten dat dat dan niet goed is. wie heeft dit ook ervaren of maakt nu zelfde mee en heeft tips/adviezen!!??

het probleem is namelijk dat onze dochter perse rechtop wil zitten en het niet meer leuk vind om te liggen.

Ik zou haar toch neerleggen en laat haar maar oefenen met zelf gaan zitten. Zal haar wat traantjes en gekrijs kosten maar tot nu toe is het wel makkelijk voor haar als ze elke keer rechtop gezet wordt.

Gewoon zelf laten leren, niet meteen helpen.

Groetekes, Sje

Hier zelfde verhaal, Senna kon ook al heel vroeg zelf en stevig zitten.
Maar zelf gaan zitten lukte ook nog niet, dat lukte pas met 7 1/2 maand ofzo. Vanaf 5 maand zat onze dame al en met 6 maanden mocht ik vanwege stevige zit al met haar fietsen. Heb toen zelf nog gewacht tot 7 maand, maar het mocht al wel.
We lieten haar zowel oefenen als zitten door ons neergezet. Of lieten haar optrekken aan onze vingers om zo te gaan zitten.

Hoop dat je er iets aan hebt.
Groet Vanessa.

hallo mamma van senna, (mooie naam trouwens)

bedankt voor je reactie, hier heb ik zeker wel iets aan.
kreeg je van consultatieburo 'toestemming’om al met senna te fietsen?
want ik krijg om me heen reacties van doe het nu niet, want ruggewervels
zijn niet sterk genoeg en ze zit op spierkracht. men zegt dat ze later in de
toekomst hier problemen mee kan krijgen, bijvoorbeeld scheve rug/of rug klachten
heeft het cb hier bij jullie niet op gewezen??? daar ben ik heel benieuwd na…

ik hoop gauw van je te horen.

gr, mamma natas

Gewijzigd door - mamma natas op 20 Aug 2007 13:58:19

hallo sje, bedankt voor tip.

maar mijn vraag was eigenlijk meer ‘Is het goed om haar nu al te laten zitten’

we willen ook wat je zegt haar zelf laten zitten en niet steeds helpen.

gr, mamma natas

hmm jou beeb is net zoals de mijn zoon…
hij wil ook alleen maar zitten en ook niet uitzichzelf
ik ben nu ook al een tijdje bezig om hem gewoon neer te leggen,maar helaas gaat dat niet zonder slag of stoot.hij huilt en gilt dan alles bij elkaar maar hoe moeilijk ik het ook vind ik laat hem echt liggen! nu is het niet meer voor de stevig heid van zijn rugje(als ze het kunnen dan kan die rug het wel aan ) maar om het feit dat hij nu dus niet rolt of tijgert maar alleen maar wil zitten.
ik hoop dat je hier iets aan hebt want geloof me het valt niet mee om je beeb nu te laten merken dat er ook andere dingen zijn dan zitten!

groetjes debbie

dw