Onze dochter door het huis stuiterd

Hoi,

Dachten we dat het redelijk goed ging elke avond zonder al te veel gezeur naar bed. Sinterklaas briefje laten bezorgen dat ze op die en die datum haar schoen mag zetten. Aftel kalender gemaakt niet veel direct kontact gezocht met sinten en pieten in het wild. Alles een beetje binnen beperken veel erover praten als ze er behoefte aan had. Maar nu is het gedaan met de rust. Sinterklaas was vandaag op school en heeft gezegd dat ze vast morgen ook nog kadootjes krijgt. ( wat ik trouwens heel dom vind je weet niet of er kindjes zijn die helaas niets krijgen omdat het geld er niet voor is maar goed) Ook weet ze dat 3 van haar nichtjes komen want die hebben een brief gekregen dat ze hierheen moeten komen.

En nu kan en wil ze niet slapen. Ik ben al vanaf 19.00 uur bezig haar toch echt aan het slapen te krijgen. Morgen is er nog een hele dag te gaan eerst boodschappen( ben helaas tot s’middags alleen) doen dan zwemmen en s’middags en sávonds feest. Ik hoor haar voetjes nu ook weer naar de deur komen nou ze ligt er weer in benieuwd hoe lang het nu duurt. Tussen net en daarvoor zat een kwartier.

Even doorbijten denk ik hoop dat ze zondag ook echt besefd dat hij weggaat of is.

groetjes

Kan jullie melden dat ik er weer hoor zingen denk dat ik toch niet duidelijk genoeg ben geweest

lon106

Hier ook stuiterende kinderen. Ik heb mijn huis al omgedoopt tot Speelparadijs Hyperdepieper! En ze zijn wel gezellig druk (dansen, zingen, giechelen) maar ook dat kan op den duur erg vermoeiend zijn, vooral als ze ieder een ander liedje zo prachtig en hoorbaar mogelijk proberen te zingen! Zucht…

Maar goed, zolang het gezellig druk is, hou ik het nog wel even vol dit weekend. Zal goed zijn als het eenmaal maandag is, en toch zal ik de Sintsfeer ook wel weer missen.

Ik snap het ook niet hoor dat op school steeds gepraat wordt over wanneer het pakjesavond is. Ten eerste is dat niet voor iedereen hetzelfde want voor hetzelfde geld is het praktischer dat je dat vanavond zou doen bijv. Ten tweede, er zijn zat kinderen die een bepaald geloof hebben en waar niet aan Sinterklaas gedaan wordt. Ten derde, er zijn ook zat kinderen van wie de ouders simpelweg geen geld hebben om met bergen cadeautjes te komen.

Dus ik vind ook dat ze er op school niet zo de nadruk op moeten leggen. “Sinterklaas brengt cadeautjes rond”. Punt! En wanneer hij dat doet en met welke hoeveelheden dat kunnen de ouders dan zelf bepalen.

Wij hebben hier nooit gezegd wanneer pakjesavond is. Tot vorig jaar hebben we dat ook goed “geheim” kunnen houden en was het dus een complete verrassing voor onze dames toen die zakken voor de deur stonden.

Nu ze allebei op school zitten en weer een jaartje ouder en dus bewuster zijn, weten zij ons te vertellen wanneer pakjesavond is en dat er morgenavond zakken voor de deur staan. Aan ons de taak om dan te reageren met “Nou, dat is helemaal niet zeker hoor!”. Zullen ze wel niet geloven maar mogelijk is het dan toch nog enigszins een verrassing als er morgen op de deur gebonst wordt.

Groetekes, Sje

Wij doen nog niets met sinterklaas dus ik heb een natuurlijke stuiterbal, maar ik ken het probleem nog wel van mijn oude buren. 2 kleintjes en geen geld. Maar wel inderdaad op school lekker gemaakt. Dus meestal legde wij als andere buren altijd allemaal wat bijelkaar en dan konden er toch nog wat kadootjes kopen zodat de teleurstelling bij die ukken er niet was als ze de dag erna op school moesten horen dat sint wel bij de rest van de klas geweest was. Gelukkig hadden zij zo weinig dat ze nog blij waren met een sleutelhanger van 50 cent in plaats van een psp of zo. Dus we hadden vaak heel veel voor heel weinig en zij de avond van hun leven. Oh ja en pappa en mamma bedeelde we natuurlijk ook

Groetjes,

Michèle

ja hoor lieke ook hyperdepiep!
ze vindt het zo spannend allemaal! ze stuiterd zowat door het huis en staat hele tijd voor het raam te kijken of ze zwarte piet ziet! en vervelend is ze! Volgens mij gewoon van de spanning allemaal.
Ik heb zin in vannavond en morgen nog bij mijn moeder en dan ben ik blij als de goede sint weer vertrekt! en er weer rust in huis is!
De hele sinterklaas periode duurt voor lieke net iets te lang hhahahah

fijne avond allemaal!

Groetjes Gytha

@ Sann, ja kon moeilijk die kleintjes met niks laten zitten. Das zo sneu. Overigens met Kerst zorgde we ook altijd dat ze wat extra’s hadden. Want ondanks dat wij geen armoede in nederland zouden hebben is het er wel degelijk hoor.

Groetjes,

Michèle

Geweldig Michele! Zo iets is nou echt goed om te doen.
Ik wordt daar helemaal warm van als ik zoiets hoor
Als ik zo iemand zou kennen, zouik dat ook zeker doen!!

Seth heeft niet heel veel kado’s gekregen, maar hetgeen waar hij het meest blij mee was, was wel de lekkere in gepakte mandarijn
Haha, en verder heeft hij al heerlijk gespeeld met zijn kado’s.
Vanmiddag hebben we de volgende ronde…dus nnog meer kado’s…

Is het gestuiter nu voorbij, na pakjes avond gister?
Liefs, Anne

[img]http://lb1f.lilypie.com/eMdZp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

hier was het ook erg druk met name de middelste zoon was hyper sinds de juf had gezegd dat ze thuis ook een schoen moesten zetten en dat er dan een cadeautje gebracht zou worden door de sint.
en wij vieren geen sint dat past niet bij ons geloof dat hebben we de kids altijd duidelijk gemaakt dat ons geloof dat niet toestaat en dat begreep hij ook totdat de juf haar mond voorbij sprak ze weten ook dat de sint niet echt is en dat ze dat niet mogen vertellen naar de kinderen die er wel in geloven. maar goed die dag kwam hij thuis en probeerde hij stiekum zijn schoen onder de verwarming te zetten
ergens wel schattig natuurlijk maar ook sneu dat ik het hem opnieuw duidelijk moest maken dat het niet mag.ze hebben vrijdag wel gewoon meegedaan met de viering op school en hebben ook iets gekregen.
maar goed gelukkig hebben wij onlangs ons eigen feest gehad meestal vallen die vrij vaak in de buurt als kerst en sint dus dan is de schade te beperken.

heel verhaal geworden haha

groetjes

Even totaal off topic, maar Morgan gaat hier net helemaal door het dolle omdat ze de foto van Emily zag. Ze bleef kwetteren tegen het beeldscherm

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Meiden nu even een reactie kon gisteren er niet aan toe komen. Ze ging uiteindelijk pas om 22.00 uur echt slapen. Ik ben echt even helemaal uit mijn dak gegaan en toen is ze zonder verder te kikken toch maar gaan slapen. Echter ze was voor 7.00 uur alweer wakker. meestal slaapt ze strak 12 uur maar helaas. Ben maar gelijk uit bed gegaan had wel in de gaten dat ze niet meer naar bed wilde. Na de vele in haar ogen verplichtingen boodschappen doen en zwemmen ( wat ze anders heel leuk vind) Kwamen de nichtjes en tantes en oom’s. Na een film en veel gekwetter en taart eten en zv. Kon de sanning niet hoger op lopen en toen maar eerder dan geplant de kadootjes laten komen. Nou de hel brak los op gil gebied. Maar supper leuk hoe ze zaten te wippen van spanning wat ze zouden krijgen. Er waren drie kadootjes voor ieder en die waren in no time uitgepakt. Maar allemaal blije gezichtjes en iedereen tevreden aan het avond eten ook wel zo rustig. Anders hadden we het tijdens het avondeten gedaan. Kodootje bij voorgerecht kadootje bij hoofdgerecht en kadootje bij nagerecht.

En nu zondag helemaal in d’r nopjes met d’r nieuwe speelgoed en hele dag redelijk rustig gespeeld alleen heeft ze nog niet echt door dat het nu echt voorbij is. Ze wilde nog sinterklaasjournaal zien.

Maar morgen op school is alles van sint weg en gaan ze langzaamaan naar kerst toe bouwen deze week.

groetjes

lon106

nog even een late reactie…

ja de juf is er van op de hoogte dat wij deze feesten niet vieren wij en nog andere kinderen uit de klas ze krijgen ook altijd vrij als wij onze eigen feesten hebben. des te meer dat ik het wat flauw vond om zoiets op te merken daarbij zijn er ook een paar kindjes op school die er geen geld voor hebben en het dus om financiele redenen niet konden vieren gelukkig waren er een aantal moeders die dan even bij springen en wat kleinigheidjes toe stoppen.

groetjes