dag lieve mensen ,
ik heb hier al eens een bericht achter gelaten over draag moeders , na een lange reeks van gestprekken hebben de artsen besloten dat als we het echt willen toch akkorrd te gaan met een zwangerschap om onze wens in vervulling te laten gaan .
ik moet vanaf de dag at ik zwanger ben bloedverdunners gaan gebruiken en hepatine gaan prikken , ook moet ik me eke week in het ziekenhuis melden om mijn gezondheid in de peiling te houden .
nu is alleen hetgeval datik dus mijn ovulaie gewoon heb , en dus zowel ervoor als erna flink aan het klussen zijn geweest maar ik niet zwanger wordt .
ik ben helemaal nagekeken en alles is in orde , ook mijn iovulatie heb ik gewoon , waarom lukt het nou niet om zwanger te worden , ik ben vorig jaar dec 2007 nog zwanger geweest dat is helaas na vijf weken op een miskraam uitgedraait dus mijn manlief is ook in orde , wat kan het nou zijn ? , ik heb niet aan de pil gezeten , ook geen spiraal , ik zou dus gewoon zwanger moeten kunnen raken .
zijn er vrouwen die dit ook heben gehad ?
we zijn al een jaar bezig , het begint een beetje frustrerend te worden .
alvast bedankt
Onvruchtbaar?
Hoi Wennetje,
Begrijp ik uit jouw verhaal dat vanwege gezondheidsredenen aan jou kant er extra controles moeten plaatsvinden op het moment dat jij zwanger bent? Mag ik vragen wat jouw gezondheidsproblemen zijn?
Wat beteft het zwanger worden…wat moet je hier soms geduld voor hebben he!!
Je vertelt dat je al eerder zwanger bent geweest, dus jullie zijn allebei vruchtbaar en moet het dus mogelijk zijn om zwanger te worden.
Maar ja zo makkelijk gaat het natuurlijk niet altijd. Mijn vriend en ik zijn ook langer dan een jaar bezig geweest om zwanger te raken. En toen is het ook ineens gelukt, zonder medische zaken. Als je je bedenkt dat je elke maand maar een korte tijd hebt om zwanger te raken en je dus maximaal 12 keer in een jaar kans hebt is het niet zo gek als het wat langer duurt. Daarnaast hoor je ook vaak dat wanneer mensen er heel erg mee bezig zijn het ook niet lukt, Lichaam en geest kunnen wat dat betreft gek in elkaar zitten.
Volgens mij heeft het bij mij gelegen aan het feit dat mijn ovulatie wat onregelmatig of erg laat was en niet rond de 12-16de dag (terwijl mijn menstruatie wel regelmatig was).
Ze raden weleens aan om om de dag of zelfs dagelijks te vrijen om zo de kans groter te maken dat het lukt. Wij zijn de maand dat ik eindelijk zwanger raakte ook druk in de weer geweest . Hier moet je alleen wel beide achter staan en proberen er niet te veel druk achter te zetten.
Ik hoop dat jullie snel zwanger worden!!! Succes he meid en probeer positief te blijven!!!
hoi ,
ja ik heb medische problemen , heb de ziekte sle , waardoor ik als ik zwanger wordt erg ziek kan worden tot verlamming aan toe , we hebben dus lang getwijfeld of het het risico waard is.
wij hebben besloten ervoor te gaan en dan met volle controle tot waarschijnlijk vervelend aan toe , maar het is voor een goed doel , we willen dit zo graag en al zo lang.
het niet zwanger raken is heel naar , we snappen het ook niet , wat jij stuurt over die ovulatie dat is eigenlijk wel een hele goeie , wie zegt inderdaad dat het bij mij de zoveelste dag is , misschien inderdaad gewoon maar een hele maand flink van leer trekken , hahahah .
mijn menstruatie is niet echt regelmatig , ik dacht dat ik weer op 24 dagen zat maar toevallig was het deze keer weer 22 dagen , dus erg lastig!!!
maar bij jullie is het dus gelukt , nou dat geeft hoop.
ik ben erg ziek geweest en heb veel medicijnen moeten gebruiken , ik ben toch een beetje bang dat ik daardoor niet zwanger wordt .
heb jij tips ??
Klinkt raar maar probeer het een beetje van je af te zetten ook. Hoe meer je er mee bezig bent hoe minder het lukt. Hoe vaak hoor je niet van mensen die er even tussen uit gaan en dan er vol voor willen gaan, maar dat het al tijdens de vakantie gebeurd is zeg maar. Enne niet elke dag doen hoor, dat verminderd de kwaliteit van het zaad. Om de dag is beter. Hebben wij ook gedaan toen
Groetjes,
Michèle
Elke dag schijnt inderdaad niet goed te zijn, je wilt immers kwaliteit en dat kost tijd
Onze eerste duurde een jaar en we wilden o zo graag. Onze 2e echter was meteen in de maak terwijl ik ook weer op een jaar gerekend had en er daarom zeker niet zo mee bezig was als de eerste. Dat is denk ik het verschil geweest, maar goed daarover kun je nog discussieren. Hoe dan ook denk ik dat het vrijen ook domweg leuk en gezellie moet blijven, omdat je wilt genieten van elkaar. Maar inmiddels bestaat er ( zag ik laatst ) een ovulatietest. Deze test aan de hand van je urine wanneer je vruchtbare momenten zijn. Dit kun je ook eventueel al zelf doen door een temperatuurkaart bij te houden ( had ik bij de eerste van mijn huisarts gekregen ).
Succes
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Wennetje,
Best heftig jou ziekte. Lijkt me dan een extra spannende tijd die je tegemoed gaat. Zou dit ook mee kunnen spelen. Ben je misschien toch ook angstig om zwanger te raken?? Die medicijnen kunnen natuurlijk wel een invloed hebben op je lichaam. Je wordt daar natuurlijk niet onvruchtbaar van, maar je lichaam kan misschien wel even moeten herstellen.
Ik heb zelf ook die ovulatietesten gedaan. Eerst die van Clearblue, maar die zijn best duur. Later heb ik via internet goedkopere besteld, maar bij die testen heb ik (volgens de test dan he) geen een keer een ovulatie gehad.
Wat betreft het elke dag vrijen. Wij hebben dat een maand wel gedaan en in die maand ben ik zwanger geraakt!!! Ik zeg niet dat iedereen dat moet doen en misschien is om de dag beter, maar ik was zo bang om een ovulatie te missen dat ik het zekere voor het onzekere wilde En dat is dus gelukt.
Het van je af zetten is denk ik wel moeilijk als je het heel graag wil. Maar je moet niet bang zijn dat je onvruchtbaar bent, je bent nl al een keer zwanger geraakt. Heb vertrouwen in jezelf en in je lichaam!!! Succes meid!
quote:
Wat betreft het elke dag vrijen. Wij hebben dat een maand wel gedaan en in die maand ben ik zwanger geraakt!!!<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/2WgQp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
Wauw, wat vermoeiend…
Groetjes!
hallo ,
wat fijn al die reacties , maar uh , je vruchtbaren periode is van de 12 tot de 14e dag , tenminste daar zou hij tussen moeten vallen , wat ik dus al eerder las is dat het bij een vrouw dus buiten die dagen viel ,
ik heb mijn vorige cyclus 8 dagen achter elkaar flink geklust met mijn mannetje , soms wel twee keer per dag maar het mocht niet baten .
werd wel eerder als verwacht ongesteld en sloeg eigenlijk negens op , ik had het met een inlegkruisje af gekund per dag (bij wijze van ).
nu drie dagen later is het alweer over dus als je al van menstruatie kan spreken ben ik aardig bespaard gebleven .
ik had eigenlijk gister mijn menstruatie moeten hebben maar zoals ikal zij , het kwam twee dagen eerder.
tja ik weet nu niet wanneer mijn ovulatie is , vorege maand had ik volgens mij een positieve test , daarna drie dagen volop ertegenaan maar niet zwanget worden .
omdat ik nog medicijnen gebruik dacht ik , we doen het gewoon vaakwant wie weet maken de medicijnen de zaadjes eerder kapot ofzo , tja je gaan na zo lang proberen raar denken he .
hoe dan ook , ik heb dus wel een ovulatie , doen het dus ook op de juiste dagen , en voor de zekerheid ervoor en erna ook nog , WAAROM WORDT IK DAN NIET ZWANGER ???
hoe bedoel je gefrustreerd.
ja ik moet er minder mee bezig zijn maar hoe dan , hoe kan ik nou ergens niet meee bezig zijn terwijl dat juist zo erg speelt???
maar ik ben dus niet de enige die zo lang bezig is geweest , dat geeft weer hoop.
iemand nog ervaring met een vroege of juist laate eisprong ?
lees daar over en misschien doe ik wel iets verkeerd ofzo.
doei
@ Mriek: die maand was inderdaad even hard werken, haha. Vermoeiend viel wel mee hoor, maar ik was blij dat ik die maand wel zwanger ben geraakt. Dit kan je nl niet maanden volhouden, haha. En ja het wordt een soort routine Je moet er ook maar een beetje de lol van inzien.
@ wennetje: volgens mij is echt niet bij elke vrouw de ovulatie tussen de 12 en 14 dagen. Ik heb ook een keer een positieve ovulatietest gehad en toen ben ik ook niet zwanger geraakt. Het zegt dus niet altijd wat.
Als ik het terug reken ben ik rond de 20-22 ste dag zwanger geraakt. Maakt het wel moeilijk voorspellen natuurlijk.
Haha, routine. Nou ja, zolang je er inderdaad de lol van kan inzien is het ongetwijfeld te doen…gelukkig hier niet gedaan en ging het redelijk ‘vanzelf’. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken, hihi. Maar dat blijft onder ons hè?
Groetjes!
dag dames ,
nou ik heb ovulatie testen gekocht en gelijk maar begonnen , vreemde is , ik had vanmiddad terwijl ik net een dag van mijn menstruatie af ben gelijk zwaar positief testte , nu komt er nog iets vreeemders , net weer een ovulatie test gedaan en die was dus negatief…,
kan iemand mij dit uitleggen hoe dit kan ?
gister echt nog een beetje menstruatie , overigens totaal geen kramp gehad en maar drie dagen ongesteld geweest , alleen het eerste uur kram gehad eb verder niet.
ik snap niet hoe ik nou vanmiddag al een positieve ovu test kan hebben en dan ineens vanavond weer niet .
zeggen jullie het maar want ik ben het kwijt
liefs