Onverzadigbaar met eten

Mijn dochter Tessa is nu 18 maanden en een enorm goede eetster. Ze lust gewoon alles. Wat resulteert in dat ze dus ook heel vaak om meer eten vraagt. Pap, boterhammen, avondeten, koekjes, fruit, het maakt haar allemaal niet uit. Ze kan blijven eten. Nu ben ik voorzichtig in wat ik geef. Ze krijgt van mijn 's ochtends d’r pap, een uur later d’r fruit, een cracker of rozijntjes (soms een koekje), s middags 1,5 boterham (al zou ze er ook makkelijk 2 opeten), tussendoor nog wel iets kleins en dan om 18.00-18.30 d’r avondeten (ze eet uiteraard alles met ons mee) en daarna een fles melk. Volgens mij zou dat voldoende moeten zijn, maar soms twijfel ik doordat zij om meer vraagt. Ik weet niet of dit automatisme is of dat ze gewoon nog meer nodig heeft. Ze gaat meestal niet heel erg hard huilen als ze niets krijgt. Wie heeft hier ervaring mee?

Jaaaaaaa ik herken je verhaal
Ik heb hier ook z`n bouwvakker haha Justin
Die zou het liefst ook de hele dag door eten
Nou daar trap ik niet in
Hij krijgt òm 7 uur pap
9.30 fruit
tussen door een rijstenwaffel en drinken
12.00 een boterham1,5
17.00 warm
19.00 nog wat melk
En daar moet hij het mee doen
En hij kan het ook hoor
En is het zo dat hij echt honger heeft meld hij zich wel

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

hoi hoi
ik heb ook zo een vreet monster
hij is nu 7 en kan er nog wat van hihi
soms denk ik wel eens dat het eten niet zo zeer voor de honger is hoor
maar een leuke bezigheid
als hij bij iemand eet, zeggen ze altijd , zo dat jochie kan eten, hihi en dan zeg ik heb je weer reklame gemaakt voor jezelf
hij vind het gewoon heerlijk om te eten , maar niet perse snoep , hij is ook dol op fruit en avond eten
maar ik kijk ook wel een beetje uit hoor
ik denk dat jou dochter echt wel genoeg krijgt,en dat ze het gewoon lekker vind om te eten , en niet zo zeer om haar honger te stillen

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 4 mnd

Ik twijfel wel eens of wij het goed doen. Joël eet ook het liefst de hele dag.
Hij krijgt:
8.00 uur een boterham en soms een stukje appel erbij.
10.15 uur 2 koekjes
11.30 uur 1,5 boterham
14.30 uur 1 stuk fruit
16.00 uur koekje
17.00 uur augurk of olijven, tijdens het koken
17.30 uur warme maaltijd, bord vol en best veel toetje.
Hij zegt ook altijd dat hij meer wil.
Als wij bij de koffie een grote koek of gebak ofzo hebben, wil hij dat ook. Hmmm!
Momenteel gaan we best wel mee in zijn gedrag. Het lijkt erop dat hij weer in een groeispurt zit. Ik denk dat het best kan zijn, dat ze dan tijdelijk meer nodig hebben. Er zijn ook tijden dat hij geen brood wil tussen de middag ofzo. Ik moet zeggen dat we wel makkelijk zijn in tussendoortjes. Voor onszelf eigenlijk ook.
Groetjes, Mariëlle en Joël

hoi hoi
ik vind het nog wel mee vallen hoor wat hij eet op een dag
ja ik vind het altijd heerlijk als een kind wil eten
ken er zat die gewoon niks lusten of niet willen eten
ik heb gelukkig ook goeie eters , kan ik echt van genieten
en ik was ook altijd goed met tussen doortjes hoor (zoethoudertjes hihi)
helemaal als ik weg moest (winkelen ofzo haha)
mijn middelste was nogal gezet (niet te dik hoor) en toen ben ik wel gaan
uitkijken met zoetigheid , maar een appel is voor hem ook snoep, en bananen moet ik verstoppen anders heeft zijn zusje niks!!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 4 mnd