Ik heb ook geen idee, vroeg het me gewoon af.
Komt ook omdat mijn zwagers stratenmakers zijn en zij nemen preventief 1a2 keer per jaar een ontwormingskuur omdat ze zoveel met staatvuil/zand bezig zijn. Maar mijn schoonmoeder vertelde dat zij het ookaltijd deden toen de kinderen nog klein waren en veel in zandbakken enzo speelden.
En bijvoorbeeld onze kat krijgt ook 2x per jaar preventief een ontwormkuur omdat de dierenarts dat adviseert. Nu kan ik Jasper natuurlijk niet met onze kat vergelijken maar zo alles bij elkaar maakt het wel dat ik het me even afvroeg hoe dat nu precies bij kinderen zit.
Lees op internet dat je evt. wormpjes wel kan zien in de ontlasting, dus dat zou betekenen dat je er pas iets mee hoeft als je ze ziet. En dat kinderen er vooral s’nachts last van hebben (jeuk) dus dan ga ik ervanuit dat je kindje onrustig slaapt. Op die manier zou je het dus wel ontdekken.
Verder wel wat hygiene tips gevonden ter voorkoming van wormpjes, altijd de zandbak afdekken en beter niet in openbare zandbakken laten spelen of heeeeel goed handenwassen natijd (heeft vooral te maken met kattepoep in zandbakken die kans op wormen vergroot), terwijl je kind in de zandbak speelt niets laten eten en drinken. Kleding op 60 graden wassen e.d.
Nou ik heb genoeg gegoogled, wordt er helemaal kriebelig van!
Groetjes Carolien.