Hallo, Mijn dochtertje is nu 8,5 maand en kan nog niet zo heel erg veel.
Voornamelijk ligt zij op haar rug en draait ze van d’r ene naar haar andere zij. Ze wil wel van alles zien dus haar hoofd werpt ze dan vaak naar achteren. Ze brabbelt er wel flink op los. Met haar beentjes schopt ze alle kanten op en haar armpjes zwaaien ook flink rond.
Ze heeft moeite om speeltjes te pakken (pas als je ze een tijdje voor d’r houdt pakt ze die en probeert ze ze in haar mond te stoppen). Met haar handjes zit ze heel vaak in haar mond en ook vaak houdt ze haar handjes vast alsof ze aan het bidden is. Vaak ook grijpt ze bijvoorbeeld de spijlen van de box of slaat ze wat tegen voorwerpen die boven haar hangen. Alle spieren lijken het wat dat betreft wel goed te doen
Het eten gaat uitstekend behalve dat ze af en toe nog wel wat spuugt. Haar lengte en gewicht zitten allemaal binnen de curve.
Het ene moment kijkt ze je heel gericht aan en en het volgende moment kijkt ze dwars door je heen (staren) Ze loenst ook een beetje. Ze komt soms wel een beetje sloom over. Bij sommige leden in mijn familie bestaat het idee dat ze misschien niet alles goed kan zien maar zelf dek ik dat dat wel okay is
hoewel ik en mijn vrouw allebei slechte ogen hebben.
Ze had de eerst maanden moeite haar hoofdje recht te houden en op te trekken als ze op haar buik lag. Dat is inmiddels met fysiotherapie aardig verbeterd maar als ze op haar buik ligt ligt ze het liefst rustig stil te dromen. De laatste weken tilt ze dan af en toe haar hoofdje op en kijkt wat rond. Ze lijkt ook niet echt nieuwsgierig om speeltjes die om haar heen liggen te pakken. Als ik haar in zitstand neerzet valt ze om zonder dat ze echt steun zoekt. Wel probeert ze als ze naar voren valt weer omhoog te komen maar dit lukt soms wel soms niet.
Het is verder wel een heel erg lief en vrolijk kindje. Het brabbelen gaat dus ook best goed en het slapen gaat ook prima en tandjes heeft ze nog niet.
Ik maak me wel zorgen over waar het met haar heen gaat. De kinderarts geeft ook aan dat ze een ontwikkelingsachterstand heeft maar als dit uiteindelijk wordt ingehaald vind ik dat voor nu niet zo’n punt maar ik ben bang… Wat als dat niet gebeurd?.. Mijn vrouw is er wel redelijk van overtuigd dat het wel goed komt maar ik heb toch af en toe zo mijn twijfels. Ik slaap er dan ook behoorlijk slecht van en eenrampscenario zit in mijn achterhoofd.
Haar bloed is overigens ook onderzocht en dat was allemaal prima.
Zijn er hier mensen met soortgelijke ervaringen die dit herkennen?
Alvast bedankt voor de aandacht