Ontwikkeling

Hoi hoi,

eigenlijk ben ik 4 dagen te vroeg om in deze categorie te posten , maar ik doe het toch! Onze Lisa wordt a.s. woensdag 1 jaar en ik maak me wat zorgen om haar ontwikkeling, al zeiden ze er laatst niets over op het CB toen ik vertelde wat ze nog maar kon… Ze kan namelijk nog niet kruipen, niet tijgeren, niet van lig naar zit en trekt zich nog maar op tot haar knietjes… ik vind dat ze nog maar erg weinig doet! Wat denken jullie? Zou ik een kinderfysio in moeten schakelen?

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Wat raar dat het cb het niet vreemd vindt. Nou hoeft het ook niet vreemd te zijn, maar een aandachtspunt is het wel lijkt me.
Ik zou overleggen met de huisarts als ik jou was. Gewoon voor de zekerheid. Ik heb het niet zo hoog op met cb’s als ik eerlijk ben.

Groetekes, Sje

ik ben het met sje eens
de ene keer maakt het cb een probleem van iets wat geen probleem is en de andere keer doen ze heel luchtig over iets waar je je zorgen om maakt.
voor je eige gevoel zou ik de ha inschakelen en mocht het nodig zijn stuurt die je wel door naar de fisio

suc6

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Ik zou ook even naar de ha gaan zeker als je zelf wel vind dat het niet lekker zit. Ik heb helemaal geen hoge pet op van het cb, ik heb nu pas de oproep voor de 18 maanden controle en das op 20-5 en dan is ze 20.5 maanden. Hoe bedoel strakke controle houden…

Groetjes,

Michèle

Even ter nuance: Erik heeft nooit getijgerd, kroop pas met 13 maanden en trok zich rond 14 maanden pas voor het eerst op.

Maar als jouw gevoel zegt dat er misschien iets speelt, gewoon een kinderfysio inschakelen. Baat het niet…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi yavahn, sluit me bij de rest aan. Als jij het niet vertrouwd en je d’r niet lekker bij voelt ff overleggen met de ha.

Gr Patries

ik vindt het niet raar hoor!
mirte gaat wel van lig naar zit.
maar kruipt tijgert ook niet.
wel begint ze pogingen te doen tot staan, maar dat lukt ook nog niet altijd.
aan het handje loopt ze wel en als ze aan tafel staat loopt ze erom heen.

mijn oudste deed dit ook allemaal niet hoor die dees met 13-14 maanden ineens alles.
komt echt wel goed hoor! ik zou me geen zorgen maken je hebt snelle kindjes en wat tragere kindjes.

Groetjes Gytha

Ieder kind is anders dus het kan natuurlijk zijn dat ze wat langzamer is… Maar ik zeg altijd maar zo, ga op je gevoel af. Als het bij ons zo zou zijn dan was ik wat meer gaan informeren en was ik niet afgegaan op wat het CB ervan vindt. Dat doe ik overigens maar heel weinig. Jij bent haar moeder dus als jij voelt dat er iets niet klopt dan ga je gewoon bij de huisarts informeren. Kan nooit kwaad!

Groetjes Bianca

Hoi hoi allemaal,

bedankt voor de reacties, ze zeggen bijna allemaal wat ik al d8… mijn gevoel zegt namelijk dat het een gevolg van de Kiss is en dat er wel iets moet gebeuren… maandag maar even de HA bellen en anders direct de kinderfysio, ik geloof dat je tegenwoordig geen verwijzing meer nodig hebt… Bedankt!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Je heb idd geen verwijzing meer nodig. Merel is ook heel laat met alles. Heeft een beetje getijgerd, ging pas met 14 maanden van lig naar zit en kroop pas met 15,5 maand. Ze loopt nu nog niet, maar is (gelukkig) op de goede weg. Merel was wel een billenschuiver en dat is natuurlijk erg makkelijk. Merel is gaat billen schuiven doordat wij de “fout” hebben gemaakt, haar veel neer te zetten toen ze zelf nog niet kon gaan zitten. Ik ben met haar naar kinderfysio geweest en ze is toch nog gaan kruipen. Op het cb hadden ze dat nog niet verwacht. Ik heb nog wel wat oefeningen op papier staan. Als je wil mag je ze wel hebben.

Groetjes Natasja