Ontwikkeling, praten, tellen

Jammer dat ik geen geluidopname heb om even te plaatsten…
Jasper is de laatste weken wat vreemd aan het praten, wat overdreven en met een beetje bekakte Rrrr
Zoals over zn koekje; Dat is Heeeeeeeeeeeeeeel lekkeRrrrr mama!
Je zou het eigenlijk moeten horen

Nu vroeg ik me af, is dit herkenbaar/een fase, leert ie op deze manier bijvoorbeeld meer moeilijke klanken uitspreken?

En wat ik me ook afvraag;
Als Jasper gaat tellen, dan springt ie altijd van 1 naar 3 en vervolgens kan ie vanaf 3 prima tot 10 tellen. Die 2 krijg ik er maar niet in… als ik vraag hoeveel handjes hij heeft, zegt ie 1…3… en ik heb zo vaak 1…2…herhaalt maar zonder succes. Normaal pikt Jasper dingen heel snel op, dus ergens ben ik wat verbaast dat dit voorlopig niet lijkt te lukken, maar misschien is ook dit wel heel normaal voor kindjes???

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Is normaal. hier word de 4 meestal overgeslagen en intussen telt hij tot 20 maar vaak zonderde 4

Liefs Michelle

Wat grappig eigenlijk, Eva doet het ook. Wij komen uit Brabant en zij heeft nu een echte harde G. GGGGGGeel! Dat zal nog wel veranderen denk ik. En tellen kan ze ook tot 20. Ze telt netjes 1 t/m 20. Maar als ik dan vraag hoe oud ze is, zegt ze ‘3’ en steekt ze 2 vingers op. Ze slaat de 2 ook altijd over. Ik heb bijvoorbeeld 3 handen, hahaha. Alsof ze dat opeens niet snapt ofzo? Ik denk dat het wel over zal gaan, haha, maar het is wel best gek he?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hier wordt de 7 een negen genoemd en telt vervolgens gewoon door: acht, negen tien.
Verder is de rrr volgens mij gewoon een ontwikkelingsstap. Net als dat kinderen soms dingen anders noemen, en ineens wordt het wel met de goede naam genoemd.

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Dat tellen herken ik wel. Marijn sloeg ook tot een maand geleden de 2 over. Komt vanzelf. Misschien ligt zijn interesse daar ook niet zo en dan pik jezelf ook niet alles even snel/goed op.

Lindsey heeft heel lang de 4 overgeslagen maar dat gaat nu ook helemaal goed hoor. De R spreekt ze gewoon sowieso niet ui, dat wordt altijd een L of een W haha, ach ook dat komt vast goed. Nu heeft ze ook een behoorlijke spleet tussen d’r voortanden waardoor ze een leuke slis heeft, misschien dat ze daardoor ook de R moeilijk kan uitspreken.

liefs,
Rinske

haha!
hier ook een kakkie RRR maar wij wonen in het gooi, dus valt hier niet op is idd de ontwikkeling van klanken, gaat weer over!
en dat tellen, Emma sloeg altijd de drie over tot ze drie werd, toen wist ze het ineens wel, dus ook daarbij blijf de twee zelf noemen als je telt (logisch) dan komt ook dat vanzelf.

groetjes