Ontstoken/vieze oogjes

Mijn dochtertje heeft sinds een paar weken vieze oogjes. Volgens de huisarts moet ik dat goed schoonhouden met gekookt (afgekoeld) water, en haar ooghoekjes masseren.

Wie heeft er nog andere tips? Of is dit het eerste jaar normaal, en moet ik het gewoon accepteren? De traanbuisjes zouden nog niet helemaal ontwikkeld zijn, vandaar die vieze oogjes.

Groetjes,

Anyes

Gewijzigd door - anyes op 25 Apr 2008 10:33:24

Oculoheel druppels kreeg ik als tip van mijn ( al wat oudere en dus ervaren ) kraamhulp en het werkte super. Ik hebt dat gewoon bij de drogist gekocht destijds, en voor elk druppel momentje is een aparte capsule om zo verdere besmetting of zo te voorkomen. Verder er zo min mogelijk aan doen. Hier was het er gauw mee over ( 2 dagen of zo )

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Met wat moedermelk schoonmaken.
Een vriendin van me had dit als advies gekregen en het hielp echt!!
Haar kindje had ook last van vieze oogjes.

Klinkt raar maar helpt wel!

Groetjes Gytha

Anna heeft ook last van ontstoken oogjes gehad. Met borstmelk ging het goed, maar toen het weer terug kwam heb ik een zalfje gekregen van de dokter en daarmee is het zo weg.

Maar als het lukt met schoonvegen, moet je niet aan een zalfje beginnen! Zonder medicijnen is het toch beter.

quote:
Anna heeft ook last van ontstoken oogjes gehad. Met borstmelk ging het goed, maar toen het weer terug kwam heb ik een zalfje gekregen van de dokter en daarmee is het zo weg.

IK heb het twee keer geprobeerd met borstmelk, maar daar werd het alleen maar erger van. Dit wondermiddel werkt dus niet voor mij

Dan zou ik dus toch voor de oculoheel druppels gaan. Aangezien het allemaal afzonderlijke capsules zijn, heb ik ze hier ook al voor de hondjes en konijn gebruikt whahaha en ook hier het zelfde resultaat als bij de kindjes.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!