Ontstoken teen/ingegroeide nagel?

Ik ontdekte vanavond dat Jasper een ontstoken teen heeft, z’n dikke teen.
De zijkant, langs de nagel is het helemaal rood en opgezwollen. Het ziet eruit alsof er aardig wat spanning op staat en Jasper vind het uiteraard niet heel prettig als ik er aan zit. Kunnen zulke jonge kids ook al ingegroeide teennagels krijgen? Hij heeft ook wat verhoging, 38.2 maar hij was ook al niet heel erg fit en zit met z’n luchtwegen dus daar kan ie ook wat verhoging van hebben.
Ik heb er nu trekzalf opgedaan, maar misschien iemand hetzelfde meegemaakt en nog een tip?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Tja houd het even in de gaten he, heb wel eens een ontsteking gehad en daar ben ik te lang mee door gelopen zonder antibiotica te krijgen, niet zo’n pretje! Als het nu snel veel beter word zou ik toch de huisarts even raadplegen!

Erik heeft ook vaak geklooi met z’n nagel van z’n grote teen, vooral sinds 'ie er een keer af is gegaan nadat hij ermee onder een deur had gezeten

Wat kan je doen is het ontstoken gedeelte driemaal daags schoonmaken met alcohol 70 procent. Als het in drie dagen niet beter wordt, dan kan je het in soda weken drie keer daags. Als het dan nóg niet beter is geworden zou ik even contact met je huisarts opnemen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ja ik hb zelf ooit een ingegroeide teennagel gehad.
opzich hoeft dat niet persee te betekenen dat het een operatie wordt… tenzij het een zogenoemde “omloop” wordt,
dat houdt in dat de ontsteking helemaal rond de teen loopt maar dat zie je dan echt wel.
ik zou zoiezo even in een sodabadje zetten, dat ontsmet, als het over 3 dagen nog niet beter is zou ik toch naar de huisarts gaan!

Ja ik zal het zeker in de gaten houden. Vind het er maar pijnlijk uitzien.
Heb de soda al in huis gehaald, dus als ie zo wakker is gaan we er meteen mee aan de slag. Lijkt me nog niet zo makkelijk om die kleine z’n voet even rustig in een sodabadje te houden!!! De trekzalf vannacht lijkt niet veel effect te hebben gehad. Ik zie het vandaag en morgen nog even aan en anders donderdag (da’s namelijk m’n vrije dag) zullen we inderdaad toch even langs de huisarts.

@mama van Rico; O, gat een operatie, nee daar moet ik nog even niet aan denken hoor. Maar ik ken het inderdaad, toen ik op de poli in het ziekenhuis stage liep kwam het regelmatig voor, maar eigenlijk alleen bij volwassenen…vreselijk om te zien, brrr dus voorlopig zeker niet bij Jasper! Hopenlijk lukt het zo, of anders met een wat kindvriendelijkere oplossing!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers