Ontstoken speekselklier?-update

Hoi meiden,

Ik maak mij nu toch een beetje zorgen. Moppie heeft al een week of 2 een verdikking onder haar tong zitten, rood met een wit kopje erop. Omdat het niet over ging zijn wij vorige week vrijdag naar de huisarts geweest en die gaf aan dat het een ontstoken speekselklier was. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het zo raar…Er komen ook allerlei tanden en kiezen door op het moment. Moppie is echt niet lekker. Hangerig en pieperig en 's nachts wordt ze wakker en is dan heel warm, koortsig. Weet iemand hoe lang dit kan duren? Tips? Het is misschien ietsje minder dik dan vorige week maar ze zijn allebei erg opgezet…
Oh ja en grote schrik want moppie werd maar niet wakker vanmorgen, ik heb haar zelf gewekt om 09:45 uur!! Ze is nu niet loom of zo.
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 29 Apr 2011 10:49:22

Gewijzigd door - moppiesmama op 30 Apr 2011 12:23:45

Waarom heeft de dokter eigenlijk geen medicijnen gegeven? Overal waar ik lees op internet staat dat je bij ontstoken speekselklieren toch medicijnen krijgt… http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/13662-aandoeningen-aan-de-speekselklieren.html

Wat ik verder er over kan vinden is dat kauwgom kauwen heel goed is, maar daar is je moppie nog veel te jong voor natuurlijk
Maar ook zure snoepjes en zuur drinken schijnt erg goed te helpen. Dus geef haar eens zure appel of appelsap ofzo
Hopelijk gaat het snel over meid! Beterschap!!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Thanks Hanna!

Ik heb nog een toevoeging en dus een vraag, de tandjes die voor nu net doorkomen zijn een beetje bruin ipv wit, is dat normaal? Alsof ze rot zijn zeg maar…Huh??
groetjes,
Wendy

Nee dat is niet normaal… Zijn het wel echt de tandjes of zit er gewoon rommel op? Als het echt de tandjes zelf zijn zou ik even het cb/dokter/tandarts bellen… Want dat lijkt me niet goed

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Hoi hoi, ik heb zelf wel eens ontstoken speekselklieren gehad, maar dan die bij je kaakaanhechtingen zitten zeg maar, aan de achterkant van je wang… ik kreeg daar idd anti-biotica voor… wat ik wel weet is dat het heeeeeel erg zeer doet! Steeds als je maar eten of drinken ziet, maak je namelijk al speeksel aan… Enne bruinige tandjes is idd niet oke! Sterkte!

Ok dank je Yavahn. Wat naar dat jij dat ook had. Ik heb liever geen antibiotica maar ja als ze zo’n last heeft is het ook zielig. Ik had niet echt de indruk dat het pijn deed alhoewel ze wel iets minder eet 's avonds. Een ijsje wil ze juist heel graag. Ja die tandjes is raar he? Nu mogen we ze niet heel erg poetsen de laatste twee dagen maar dat wijtte ik aan het doorkomen van die tandjes maar net zag ik dat ze bruin zijn…
Heb de huisarts gebeld, als het goed is belt hij voor 13:00 uur terug.
groet,
Wendy