Ontstoken oogjes

Onze baby heeft sinds een paar dagen vreselijke last van ontstoken ogen. Als die wakker wordt zitten ze helemaal vast geplakt. Ik maak ze schoon met afgekoeld gekookt water & een gaasje.
Heeft iemand nog tips?

Ook ontdekte ik zojuist dat die een loopoortje heeft (de 3de in 2mndn). Ik ben al naar de HA geweest hiervoor en heb toen een kuurtje gekregen, hierdoor is het toen gestopt maar nu dus weer begonnen.
Kan het loopoor & de oogjes met elkaar te maken hebben?
Misschien het beste om weer ff langs de HA te gaan?

Neusspray kan helpen. Dat maakt de gangen vrij en dan kan vocht uit de oogjes goed weglopen via de neusholte.

Verder heeft afgekoeld gekookt water nooit effect gehad hier. Ik gebruik voor onze meiden Oculoheel oogdruppels (homeopathisch bij de drogist) als ze ontstoken ogen hebben. Werkt prima.

Wat betreft het loopoortje, heb je destijds laten controleren of het trommelvliesje weer dicht was? Kan zijn dat het open is gebleven en dan is het verstandig om toch weer langs de huisarts te gaan.

Met een geperforeerd trommelvlies mag een kindje namelijk niet zwemmen en moet je bijv. ook voorzichtig zijn met haren wassen.
Dus ik zou even door de huisarts laten checken. Kun je meteen van die ontstoken ogen aankaarten.

Groetekes, Sje

Vanmorgen bij HA geweest, ik heb nix gekregen voor de oogjes. Dit zou met 4 a 5 dagen over moeten zijn, goed schoonmaken en ik smeer onder z’n oogjes lekker dik in met vaseline omdat dit wel droog wordt.
Wel antibiotica voor z’n oortje gekregen, moet het 2 x daags geven. Moet over 2wkn weer terug om te zien of z’n trommelvlies dicht is.

bedankt voor je advies!