Ontstoken oogjes

Hallo iedereen,

Heeft hier iemand ervaring met ontstoken oogjes of tips? Mijn zoontje van ruim 7mnd heeft sinds dinsdag 1 ontstoken oogje en vanmorgen waren ze alle 2 ontstoken. Nu had ik de dokter gebeld en hoef ik niet langs te komen alleen met sterriel gaasje en afgekookt water schoonmaken. Nu las ik op internet dat als je het op die manier schoon had gemaakt daar eventueel als je bv geeft een paar druppeltje bv in kunt druppelen. Weet iemand daar meer van?

Gr Georgina mama van Kevin(6j) en Roan (7mnd)

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet ook dat een drupje borstvoeding in het oogje zou helpen. Joey heeft ook ontstoken oogjes gehad, en ik kreeg die tip hier toen ook, alleen gaf ik geen borstvoeding.
Ik heb toen een zalfje van de dokter gekregen. Het was een heel gedoe om een drupje in de oogjes te krijgen, maar het hielp wel. Als je alleen maar schoonmaakt met afgekookt water gaat het vast wel een keer over, maar duurt het wel heel lang! Sterkte!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Dat afgekoelde gekookte water heb ik nog nooit succes mee geboekt. Die borstvoedingstip zou inderdaad wel moeten helpen.

Ik zou, als je daar met 1 of 2 dagen nog geen verbetering mee ziet de huisarts bellen voor ooggel. Fucithalmin heet dat geloof ik. Dan is het met een paar dagen helemaal over.

Hoe wrijf je met dat watje met water? Van de buitenkant van het oog naar de neus toe toch? Met andersom wrijven of op een andere manier wrijven kun je het alleen maar erger maken.

Groetekes, Sje

Hallo,
Dat afgekoelde kokend water daar geloof ik ook niet zo in, maar als je dat doet zorg dan wel dat je het gaasje voor het ene oogje niet ook gebruikt voor het andere oogje anders blijven ze helemaal ontstoken.

Als het over een paar daagjes niet over is zou ik inderdaad ook even de huisarts bellen voor de oogzalf.

Groetjes Suzanne

indd van buiten naar binnen wrijven en voor ieder oog schoon gaasje.Ik drup met een theelepeltje de bv in de oogjes,het is wel te doen. Met afgekookt water lijkt mij ook niet te helpen vandaar ook deze vraag. Als het maandag niet over is bel ik de dokter.
Ik vind het erg zielig uitzien.

groetjes Georgina

Gewijzigd door - georgina op 05 Feb 2010 08:59:25

Senne heeft al drie keer haar oogje ontsoken gehad en ook ik kreeg ooggel. Werkt als een trein, is wel wat lastig in het oogje aan te brengen.
Maar steeds met afgekoeld gekookt water wordt ook vervelend natuurlijk, en dat duurt veel langer…

Groetjes van Sascha en Senne

dag dames,

De oogjes zijn beter!! Denk dat het schoonhouden met afgekoeld gekookt water en bv druppeltjes goed heeft geholpen. Het werkt dus echt!!! Dacht dat laat ik even weten, als het nogeens voorkomt dat het echt de moeite waard is om te proberen.

Liefs Georgina