Ontstoken oogjes

Hoi,

Hebben jullie nog een goede remedie tegen ontstoken oogjes. Mijn dochtertje Sara van 6 maanden heeft sinds gisteren een ontstoken oog en zag vanochtend dat haar andere oog ook begon. Hoorde dat er vorige week op het kinderdagverblijf ook een paar kindjes waren die het hadden dus ze zullen elkaar wel hebben aangestoken net zoals die snotneuzen altijd.
Probeer het met een gaasje en afgekoeld water een beetje te verzachten maar heeft iemand anders nog tips of moet ik gewoon geduld hebben?

Groetjes, mama van Sara

AFGEKOELDE THEE soory caps,dat hielp bij ons heel goed

en word het te erg toch even langs de ha

sterkte ermee

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Ik ga niet zitten tobben met huismiddeltjes. Heb zelf ook verschillende keren ontstoken ogen gehad en ik weet dat het erg onaangenaam is dus ik ga het niet onnodig rekken.

Onze kleine kleine dame heeft op het moment ook ontstoken oogjes vanwege haar verkoudheid en ik heb vanochtend de dokter gebeld voor een oogzalfje. Prima spul en kan geen kwaad. Maar mijn meisje is 2 jaar en jouw meisje is 6 maanden dus ik weet niet of die dezelfde oogzalf mag.

Groetekes, Sje

Bedankt voor de tips. Kijk het nog een dagje aan en als het niet beter gaat dan ga ik aan het einde v/d week even naar de huisarts. Vind het ook zo zielig als ze in de ochtend haar oogjes niet open krijgt. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als ik haar vanavond weer zie.

Groetjes, Marion

Camillebloempjes weken in heet water. Water laten afkoelen tot het lauw is en op de oogjes deppen. Ik heb het zelf ook nodig gehad en dat hielp echt en verzacht enorm.

Thomas heeft op dit moment ook twee ontstoken oogjes, de eerste dag had ie er ook 40 graden koorts bij We maken de oogjes nu telkens schoon met watjes en water (zoals al beschreven) maar het wordt niet echt beter. Hij heeft er ook heel veel last van, zal morgen de ha eens bellen.

Marlous xxx

Puck heeft het ook gehad vorige week. Ha zei dat ik lauw stromend water moest gebruiken omdat je anders steeds in hetzelfde bakje zit de deppen met bacterien.
Zielig he van die keintjes met de oogjes dicht.
Puck werd steeds gillend wakker. Ze wou haar oogjes open doen maar dat ging dus niet. En van het schoonmaken werd ze ook niet vrolijker. Na 3 dagen was het over.

Succes.

groet Loes

Anna heeft als baby ook last van onstk=oken oogjes gehad. Eerst met borstmelk geprobeerd, maar dat hielp te weinig en daarna van de dokter een zalfje gekregen, weet zo niet meer hoe deze heet, maar het hielp wel goed. Gewoon maar even naar de dokter, dan isje kleintje er hopelijk snel vanaf!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Madelief had ook ontstoken oogjes, maar de huisarts gaf alleen oogzalf wanneer haar oogwit rood begon te worden. Tot die tijd moesten we met gekookt water en steriele gaasjes het schoonmaken. Zielig he voor die ukkies?! Sterkte allemaal!

oogjes schoonmaken met druppeltje moedermelk is een wonder middel!!!

groetjes Gytha

Hallo,

baby water (gesteriliseerd) dat je ook gebruikt om het neusje te spoelen helpt ook heel goed.

Groetjes,

Tamara

hallo,

mijn dochtertje heeft vanaf haar geboorte al last van haar linker oogje.
nu heb ik bij de apotheek bexedyl gehaald,zijn 20 kleine flacons met fysiologische zoutoplossing en zijn speciaal voor de neus,neusholtes en oogjes voor baby’s.
3 x per dag 1 á 2 druppeltjes in het oogje…
het werkt perfect!!!

ik hoop dat je hier wat aan hebt,

suc6 Bianca,moeder van Joanne.

b.piers

Hallo,

Dat fysiologische water gebruiken wij ook (wel ander merk) en werkt idd heel goed. Ipv gesteriliseerd wilde ik dus fysiologisch zeggen…

Groetjes,

Tamara

Hallo allemaal,

ik ben Elleke, al weer dik 6 maanden de moeder van ons lieve zoontje Milan. Nu heeft Milan sinds zijn geboorte aan zijn rechteroog constant groenig slijm, de ene dag wat erger als de andere dag, maar het gaat niet over. op het cb zeggen ze dat het te maken heeft met een verstopt traanbuisje en dat er niks aan gedaan kan worden als inderdaad schoonmaken met afgekoeld gekookt water en een watje. Nou zijn we dus 6 maanden verder en het is nog steeds niet over. Ik heb gehoord dat ze pas na een jaar er iets mee doen, als het dan nog niet over zou zijn, zou zijn traanbuisje eventueel doorgeprikt moeten worden. Nou willen we dat dus echt niet!!! Zou ik voor milan ook die oogdruppeltjes kunnen halen bij de apotheker? En kan dat zonder recept??

Groetjes, Elleke

quote:
Hallo allemaal,

ik ben Elleke, al weer dik 6 maanden de moeder van ons lieve zoontje Milan. Nu heeft Milan sinds zijn geboorte aan zijn rechteroog constant groenig slijm, de ene dag wat erger als de andere dag, maar het gaat niet over. op het cb zeggen ze dat het te maken heeft met een verstopt traanbuisje en dat er niks aan gedaan kan worden als inderdaad schoonmaken met afgekoeld gekookt water en een watje. Nou zijn we dus 6 maanden verder en het is nog steeds niet over. Ik heb gehoord dat ze pas na een jaar er iets mee doen, als het dan nog niet over zou zijn, zou zijn traanbuisje eventueel doorgeprikt moeten worden. Nou willen we dat dus echt niet!!! Zou ik voor milan ook die oogdruppeltjes kunnen halen bij de apotheker? En kan dat zonder recept??

Groetjes, Elleke

Oeps, er ging iets fout. Je kunt een verstopte traanbuis masseren tot ong 1 jaar. Als het dan niet over is, zou je kunnen doorprikken. Liever eerst masseren, er is een bepaald vliesje dat niet is stukgegaan. Duim en wijsvingeraan wwerskanten van de bovenkant van de neus, tussen ooghoek en bot oogkas, kleine ronde bewegingnen maken met een beetje druk. Een keer per dag 20 keer ofzo. Als de baby er niks aan vindt, paar keer per dag een paar keer. In de meeste gevallen helpt dit. Succes. Anneke

Mijn kindje is nu bijna 2 jaar en heeft ook de hele tijd van dat geel groen achtige slijm in haar oogje, betekend dit nu dat ze het ontstoken heeft? Je ziet er verder helemaal niks aan, het is alleen dat slijm.
Moet ik nu langs de dokter of even afwachten?

groetjes

hoi
als ze geel/groen slijm heeft is het idd ontstoken.
ik zou even langs de dokter, want vaak gaat dit niet vanzelf over… volgens mij als het bacterieel is gaat niet niet vanzelf over, maar hoe je dat weet??? geen idee…

Succes ermee!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Als je borstvoeding geef, moet je de eerste druppel voor je gaat voeden in het oogje laten druppelen. Ja klinkt echt stom maar… is echt wondermiddel!! De kraamverzorgster gaf het mij als tip toen Jurian het in de kraamtijd had … hij heeft het daarna nooit meer gehad terwijl hij verder voor (bijna) alles heel vatbaar is.

Bij twijfel altijd even langs huisarts gaan voor evt zalfje!

Toevallig heeft Dani de afgelopen dagen ook last van ontstoken oogjes. Nog niet zo erg dat hij zijn ogen 's ochtends niet meer open krijgt, maar wel veel vuiligheid en af en toe wordt hij huilend wakker en zit hij maar in zijn oogjes te wrijven…heel zielig.
Ik ben nog niet bij de HA geweest omdat het niet heel ernstig is. Maak de oogjes wel schoon met gekookt (en afgekoeld) water en dat moet je doen van de buitenkant naar de neus. Verder kan je de traanbuisjes masseren tussen het oog en het neusje een beetje te masseren. Het schijnt dat ontstoken ogen bij baby’s veel voor komt.
Bij de Etos heb ik homeopatische oogdruppels gehaald (Oculoheel). Heb wel het idee dat het werkt, hij heeft er al minder last van.