Ontstoken oogje

Hoi hoi,

ik haal Lisa vanmorgen uit bed en ze heeft een heel dik rood oog, ontstoken dus… mijn vraag: hoe ga ik dit behandelen?? Gewoon steeds schoonmaken met afgekoeld gekookt water of even langs de huisartsenpost voor een middeltje?

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Ik zou ff de huisartsenpost bellen. Zou zelf eerst niet te veel doen, misschien maak je het alleen maar erger.

Succes!

Oculoheel druppeltjes zijn homeopatisch en werken super. Ons meiske had na dr geboorte ontstoken oogjes, advies was met uitgekookt water een beetje weg vegen maar verder niets doen. Het ging maar niet over en uiteindelijk kreeg ik via mijn buurvrouw ( had in kraamzorg gewerkt ) om deze druppeltjes te proberen, toen was het zo over. Je kunt ze zelf bij de drogist kopen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Die Oculoheel-capsules zijn inderdaad een goed alternatief.
Met dat afgekoelde gekookt water hebben wij hier nog nooit succes geboekt.
Verder is de gel Fucithalmin (zoiets) ook erg goed maar die is alleen op recept verkrijgbaar.

Groetekes, Sje

Hoi,

bedankt voor het advies, ik loop straks nog ff langs de drogist, want ze heeft er toch wel last van en de groene drab die eruit komt, oogt () ook niet heel gezond…

Grtz Von

Lilypie

Da’s geen gewone soep die uit haar oogjes komt da’s erwtensoep!

Groetekes, Sje

De druppels waar Asje en Sje het over hebben werken idd super! Deze hebben wij ook als Dani ontstoken ogen heeft. Je kan ze gewoon bij de Etos halen en ze zijn homeopatisch.
1 capsule kan je per dag gebruiken.

De druppels in de oogjes doen is vaak wat lastiger, maar de aanhouder wint. En het is misschien handig om het met z’n 2tjes te doen.

Wij gebruiken ook inderdaad 1 capsule waar we een paar keer per dag uit druppelen.
Om te zorgen dat-ie niet lekt als we hem ergens neerleggen, stoppen we hem altijd met zijn achterkantje in het randje van het rechtopstaande doosje.

Groetekes, Sje

Helaas helaas… bij de kruidvat verkopen ze die dingen dus niet en de andere drogisterij bij ons op het dorp was dus al dicht… ik was net 4 minuutjes te laat… ach ze slaapt al sinds kwart over 6 en heb haar nog niet gehoord, dus zal wel loslopen …

Grtz Von

O ja, kzal de tips voor de erwtensoep () onthouden…

Lilypie

Al geef je toevallig zelf borstvoeding dan daar een druppel van in haar oogje laten vallen heb ik ergens in gelezen helpt echt daar kunnen geen oogdruppels tegenop succes !

De truc met het schoonmaken van een ontstoken oogje met afgekoeld gekookt water is van buitenste ooghoek naar de neus vegen. Na één veegje het watje weggooien! Dus voor ieder veegje gebruik je een nieuw watje. Daarnaast blijf je het oogje nog een dag of 3 schoonmaken als de (erwten)soep al verdwenen is. Vaak wordt er te snel gestopt (de soep is immers verdwenen) waardoor de ellende gauw weer terugkomt.

En ook dan werkt die truc met dat gekookt afgekoeld water slecht. Wij hebben het inderdaad ook zo gedaan in het begin maar het oogje raakte alleen maar meer ontstoken.

Bij zo’n ontsteking is een bacterie aan het werk. Die moet niet met alleen maar gekookt water aangepakt worden.

Groetekes, Sje

Hoi,

Een paar druppeltjes borstvoedingsmelk helpt goed.
Met een paar dagen zal het weg zijn.
Heb ik ergens gelezen.
Onze kinderen hebben nog nooit ontstoken oogjes gehad.
Ik wel eens vroeger en dan werd dat met lauw water en zo n (oog)glaasje op je oog gedaan.
Of het hielp? Geen idee, ik was toen nog jong.

Groetjes lisan.

Hoi hoi, bedankt voor de tips allemaal, maar nee, ik geef geen borstvoeding…

@ Sje: ik ben gisteren met haar naar de HA geweest en die gaf ons idd Fucithalmin!

Het vervelende is dat, toen ik haar vanmorgen uit bed haalde, haar andere oogje ook ontstoken bleek en Lisa is niet echt fan van de oogzalf :-S… haar neusje zit ook weer verstopt en er steekt weer een vervelend hoestje de kop op… ben ik ff blij dat ik deze en volgende week vrij ben

Grtz Von

Lilypie

Ah, tof dat je die zalf gehad hebt. Wel beroerd dat haar andere oogje nu ook aan de beurt is. Zorg dat je met dat tubetje het ooglid niet raakt he?! Anders blijf je steeds opnieuw besmetten via dat tubetje.

Dat spul helpt echt als een tierelier!

Groetekes, Sje