Ontstoken oogje.. :-(

Hoihoi mama’s

Joey heeft zijn oogje ontstoken. Ziet er echt superzielig uit, en je ziet de viezigheid er bijna uitkomen, zo snel word het weer vies na het schoonmaken. Ik probeer steeds met een hydryfielwashandje met lauw water schoon te maken, maar daardoor word het om zijn oogje ook rood. Hij vind het ook niet leuk als ik het schoonmaak. Op zijn oogje zie je een hele waas, dus ik denk dat het ook heel lastig voor hem is.
Weet iemand of je er behalve het goed schoon te houden nog iets aan kan doen? En hoe lang kan zoiets duren?

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi
Toch oogdruppels halen via de huisarts ,is het binnen 2 dagen bijna over!
Je kan verder niks ander dan kookend lauw water uitspoelen maar kijk uit ik zou het via de huisarts regelen hoor ogen zijn belangrijk!
Succes

oh jee… denk je dat ik beter naar de HA kan gaan ja…? Ik dacht eerlijk gezegd dat het iets heel onschuldigs was… hmmm dan ga ik dat maar even doen morgen, want dit is echt zielig! Ik heb er ook liever druppeltjes voor dan dat ik afwacht en misschien wel veel langer dan nodig mijn kereltje met die lastige ontsteking laat lopen… Dankjewel!

Groetje Anouk

Haha het is ook wel onschuldig maar heeeeeel erg vervelend!
ja ik zou naar de huisarts gaan is het zo over joh en met wat jij doet kan ook maar duurt het langer en is lastiger om te doen dan druppels geven!
Succes

Erik had het een tijd terug ook, beide oogjes. Uitkijken, want het is heel besmettelijk. Na het schoonmaken van z’n oogje je eigen handen meteen wassen. Schoonmaken met een steriel gaasje met afgekoeld, gekookt water. Een paar keer per dag. Wij hadden ook oogdruppels via de huisarts, maar dat viel bij Erik niet in de smaak en hebben we uiteindelijk amper goed kunnen gebruiken. Na een paar weken was het vanzelf over. De huisarts zei ook dat het vanzelf over moet gaan, maar gaf om te helpen die druppels mee. Die we dus amper in z’n oogjes konden krijgen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Niet lopen tobben met dat water, gewoon huisarts bellen voor druppeltjes of zalfje. Werkt inderdaad razendsnel.
Mijn ervaring met onze meiden is dat ontstoken ogen nooit met dat gekookte lauwe water over gingen.

Groetekes, Sje

Bij ons dus wel. Echt, dat zalfje was een drama. Met z’n tweeën hadden we hem in de headlock en dan nog presteerde 'ie het om met z’n hoofd weg te draaien en te schudden. Dus dan kwam de zalf overal behalve in z’n oogjes…

Groetjes!

Hmmm ik had verwacht dat Joey’s oogje vanmorgen helemaal dicht geplakt zou zitten, maar nee hoor, er was niks te zien vanmorgen! Zo ook gistermorgen, het begint eigenlijk wanneer we naar buiten gaan. Weet iemand hoe dit kan? Misschien door de wind?

Groetje Anouk

Het kan natuurlijk ook tocht zijn. In dat geval: zorgen dat hij uit de tocht ligt…

Groetjes!

Heb je al aan hooikoorts gedacht? Het heet bij die kleintjes dan nog geen hooikoorts maar ze kunnen wel de verschijnselen hebben en aangezien hij het alleen heeft als jullie naar buiten gaan: er vliegt natuurlijk nogal wat rond aan pollen en stuifmeel.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Apr 2009 13:33:23

Minke heeft dit vorige week ook gehad, zo zielig ze kreeg als ze wakker werd niet eens haar oogjes open van de korstjes. Schoonmaken met kamillethee op aanraden van oma hielp ook niet voldoende dus inderdaad een zalfje gehaald. En zoals Sje al schreef: t was zo over. Overigens was het wel een heel gedoe om het aan te brengen… Minke wurmde zich in allerlei bochten om maar te zorgen dat we er niet bij konden, pff… Verder kreeg ik een goede tip van de assistente van de dokter: leg tijdens het geven van de fles op de oogjes steriele gaasjes gedept in ( gekookt) water of kamillethee. Die haal je er na een paar minuutjes af en dan zitten alle korstjes en viezigheid op de gaasjes.
succes ermee!
PS: pas op dat je goed je handen wast na het schoonmaken van de oogjes. Ik ben dit een keer vergeten en heb nu zelf ook een ontstoken oog… domme mama

als je bv geef… druppel in het oog van je kindje laten vallen… (ff klungelen maar werkte hier toen perfect!!)