Ontstoken ogen

Levi kan na een slaapje NIKS zien… allebei ogen potdicht. Heb bij de drogist speciale doekjes gekregen om ze schoon te maken … vond het met water geen succes werdt schraal en nog gingen ze niet open. Dit gaat al wel wat beterder … maar de oogjes blijven erg ontstoken… beide. Iemand nog tips? Ik geef geen bv anders had ik dat erin kunnen druppelen…

Uhmm… geeft iemand in je omgeving soms borstvoeding??

Ik heb in de tijd dat ik borstvoeding gaf ook weleens wat afgestaan, en toen was het zo over bij die kleine meid.

Liefs, Anne

Echt ??? Mijn zus is zaterdag bevallen van een zoon (Gian) en die geeft bv… zal ik die eens vragen…

Maar moet de eerste druppel zijn hé? Of hoe heb jij dat afgestaan ?

Uhm… ik kolfde toen, en heb gewoon 10/20 cc afgestaan.
Volgens mij hebben ze het daar steeds mee gedept, en toen ging het over.

Het was toen voor het pleegkindje van mijn tante
(en ik meende me inderdaad te herinneren dat je laatst tante bent geworden)

Liefs, Anne

ik heb nog een hoop zakjes gekolfde melk liggen in de diepvries, je mag er zo 1 ophalen

Oculoheel-druppeltjes van de apotheek kunnen helpen. Dat is homeopathisch. Zonder recept verkrijgbaar.

En anders bij de dokter een tubetje Fucithalmin vragen. Dat helpt als een tierelier!

Groetekes, Sje

Morgen toch maar even naar de huisarts dan … vandaag koorts erbij en huilen huilen huilen… tja je weet het niet … maar tandjes / buikgriep / … het kan ALLES zijn … konde ze maar praten.

Vind altijd beetje onzin om voor onstoken oogjes naar de huisarts te gaan … maar dit kan dus wel Sje?

Ja tuurlijk kun je met ontstoken oogjes naar de dokter gaan! Jeukt verschrikkelijk en je weet maar nooit als zo’n ontsteking uit de hand loopt of het iets aan het oog kan beschadigen!

Gewoon naar de huisarts en dat zalfje vragen! Dan is het zo over!

Groetekes, Sje

Met makeup-pads gedrenkt in afgekoelde thee (gewone of kamillethee) de oogjes ‘uitwassen’. Van de buitenkant richting de neus vegen en meteen een nieuwe pad pakken. Paar keer per dag herhalen, werkt perfect!

En anders idd toch langs de huisarts,
Groetjes Carolien.

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 31 Mar 2011 14:36:03

Waarom helpt druppelen met BV tegen ontstoken ogen?
En hoeveel druppel je dan?

M.

Geen idee waarom het helpt maar het doet blijkbaar wonderen! Ik heb de tip al vaker gehoord. Gewoon paar keer per dag 1 drupje.

Groetekes, Sje

Marsel… dat is steriel en reinigd de oog dus. Het klinkt beetje vaag maar toen ik bv gaf moest ik (op advies cb) de eerste druppel vanaf de bort in het oogdruppelen (hoe genant het gaat ) … Maar het werkte echt! En Jurian (heb bij Levi geen bv gegeven) heeft NOOIT meer ontstoken ogen gehad… Levi nu dus wel en weer kreeg ik via cb die tip maar begreep van lalala dat het ook kan met afgekolfde melk.

Levi nu druppels gekregen van ha. maar de boef vind het drama om ze te krijgen. Is chlooramfenicol (bacterie dodend)…

Klinkt al niet prettig bij naam die druppels…
Ik kan me voorstellen dat hij het niets vind!

Luka had na zijn geboorte ook last van ontstoken oogjes door onze katten. Ik gaf bv en kreeg ook de tip om te druppelen in zijn oogjes, ongeveer 3x per dag.
Sindsdien heeft hij alleen last van zijn oogjes als hij verkouden is, verder niet.
Heb je al gekolfde melk kunnen krijgen van iemand?