Ontsnappen uit gordeltjes

Hoe ze het voor elkaar krijgt weet ik niet… maar de kleine dame hier weet zich tegenwoordig overal uit los te wurmen.
In de buggy, is het soms wel wat lastig als ze er zo opeens uitspringt, maar OK… daar kan ik dan nog wel mee leven.
Maar ze doet het nu dus ook in de auto!

Als manlief rijd kan ik haar wel in de gaten houden. En als ik dan zie dat ze weer aan het ontsnappen is kan ik haar wel even streng toespreken. Dan luisterd ze op zich best goed, gaat weer netjes zitten, maar krijgt natuurlijk niet zelf weer de gordeltjes terug aan. Dus moet even geholpen worden.
Dat kan dus wel als ik niet moet rijden, maar als ik zelf rij kan ik natuurlijk niet continu naar haar kijken of ze er toch niet uit aan het klimmen is!!

Het geeft levensgevaarlijke situaties zo, want kijken doe ik toch!! En als ik naar haar kijk… zie ik niet wat er op de weg gebeurd.

Het is echt niet zo dat de gordeltjes te los zitten… dus strakker zetten is geen optie…

Op de fiets doet ze het trouwens ook. Ook al zo lastig, als ik met 1 hand moet sturen, andere hand kind tegenhouden, terwijl er achterop ook nog een kind zit te wiebelen. Hahaha

Iemand tips om dit zo snel mogelijk af te leren?

Een dochter van vrienden deed dit namelijk ook in de auto en die hebben de maxi cosi toby en hun hadden de gordels niet goed zitten, ze zaten ver onder haar schouders (dus te laag) waardoor ze erg makkelijk er tussen uit kon komen.
De gordels sluiten dan niet goed aan haar lichaam.

Ik hoop voor je dat ze het snel afleerd want zo zitten jullie ook niet prettig in de auto als je telkens haar in de gaten moeten houden en inderdaad dan let je niet op het verkeer.

Groetjes andrea

hier ons mirte doet dit ook in de auto! vreselijk! iets van de laatste week trouwens. hoe strak ik de gordels ook aan trek ze komt er met de armen onder door.
als ik even mopper doet ze ze weer terug.
erg vervelend maar denk verder weinig aan te doen. bij mirte denk ik ook dat het een kwestie is van uitproberen want ze weet dat het niet mag en dan is het voor haar natuurlijk erg leuk om te doen! hahah
succes

Groetjes Gytha

en je kunt ze niet iets strakker doen?? ik bedoel… haha dat is zuur als dit op de fiets gebeurd. geen ervaring mee sorry!

Kan ze wel strakker doen maar wil toch graag dat ze kan blijven ademen. Haha

Maar dat is dus het probleem niet blijkbaar. Ze zitten echt goed aangesloten, maar ze kan zich gewoon overal uitwurmen.
Behalve uit de kinderstoel daar is het haar nog niet gelukt. Die heeft dan ook andere bevestiging.

een 4 punts gordel zeker? haha

Oh, alleen bij de titel al krijg ik de kriebels. Een ex-collega van mij is zijn dochtertje van 1,5 verloren doordat ze zich steeds uit de gordels van de autostoel wurmde. Dat had ze dus ook gedaan vlak voordat ze een aanrijding kregen. Brrrrrr…

Ik heb geen gouden tip voor je, maar meissie doe er alsjeblieft alles aan om haar in die gordels te houden, want dat verdriet van die collega wil je niet meemaken.

Groetekes, Sje

Daarom plaats ik het ook hier. Ik wil hier echt zo snel mogelijk vanaf! Eng kind

Heftig zo’n verhaal … en dan te bedenken dat er zat ouders zijn die hun kinderen gewoon los vervoeren in de auto
Was laatst zelfs een moeder van klasgenootje van mijn zoontje die een kind van 2 gewoon los voorin een busje liet zitten, zonder stoeltje, zonder gordel!!! Ben hier echt van geschrokken.
Kan je zelf nog zo voorzichtig zijn in het verkeer… een ander is dat misschien niet!

Oh hoe vaak ik bij school mensen weg zie rijden met kinderen los in de auto, staand tussen de voorstoelen, los op de voorstoel. Doodeng!

Als onze meiden een uitje met school hebben of een kinderfeestje en er wordt gezegd “zitjes hoeven niet mee, het is maar zo’n klein stukje” hou ik altijd voet bij stuk: mijn kinderen gaan in goede zitjes! Noem mij maar een zeikerd, maar ik wil mezelf en anderen niks kunnen verwijten als het eens een keer mis mocht gaan!

Groetekes, Sje

misschien kan je een extra bandje meer boven (op borsthoogte zeg maar) goed vaststikken. weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar op die manier hou je de bandjes die op schouderhoogte zitten natuurlijk ook beter bij elkaar. wellicht zo’n schouderkussentje eraan zodat het niet gaat schuren.

liefs,
Rinske

Ja, zat ik ook aan te denken, zo’n extra bandje op borsthoogte. En dan met zo’n sluiting zoals bijv. ook in buggy’s zit. Die voor jezelf in een noodgeval makkelijk te openen is maar die zij niet open krijgt.

Volgens mij moeten er losse bandjes met zulke sluitingen te krijgen zijn. Of desnoods eentje laten maken bij de schoenmaker ofzo. Die hebben vaak allerlei soorten banden en sluitingen om bijv. ook rugzakken mee te repareren. Grote kans dat die ook zo’n extra bandje op maat kan maken.

Groetekes, Sje

ja precies zo bedoelde ik 'm

liefs,
Rinske

En dan eigenlijk een bandje laten maken wat verstelbaar is, zodat je het zelf afhankelijk van bijv. dikte van de jas of leeftijd kind strakker of losser kunt maken.

Dat moet de schoenmaker kunnen!

En als die het niet kan, dan naar de dichtstbijzijnde stoffenzaak of fourniturenkraam op de markt om zelf spullen te halen voor zo’n bandje. Moet zelf te doen zijn of met hulp van iemand die handig is met de naaimachine.

Groetekes, Sje

En, laat er evt. desnoods 2 maken voor als je er ooit een kwijt raakt. Of zodat je er eentje in de auto en eentje in de buggy hebt.

Groetekes, Sje

ja een touwtje, of koortje elastiekkie boven aan die 2 die om haar schouders zitten heb ik vorige week toevallig geprobeerd, want pip doet het ook, in de fiets, auto en kinderstoel en het werkte prima, ze is heel de weg bezig geweest, (lekker rustig met dat ding) en ze kreeg hem nie los, 2 vliegen in 1 klap hahahaa

Pippy is geboren 17.07.2009

Damian deed het ook. Ik schrok me helemaal rot want ik hoorde achter ineens aan de deur gerommel. Gelukkig staat de deur al sinds zijn geboorte op autoslot want anders had hij eruit gelegen. Ik ben gelijk langs de kant gaan staan er eruit gesprongen heb die deur van hem open gegooid en hem terug gezet en ben toen echt goed boos geworden. Hij schrok er zo erg van dat hij de rest van de rit heeft gehuild maar hij heeft het hierna nooit meer gedaan. Ik kan je dus geen tips geven maar weet wel hoe je je voelt

hier hebben ze het allemaal een keertje geprobeerd, en die zijn ze nooit meer vergeten.

mama kan woedend worden en word dat op zo’n moment ook, acuut de auto aan de kant en de keuze, vast of uitstappen en verder lopen
en dat op een niet zo’n lieve manier

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik zie het je helemaal doen Kim! Haha!

Groetekes, Sje

Haha jah das ook een bekende hier.
Doe ik bij de oudste ook regelmatig … die heeft nog wel s last van driftbuien in de auto, en dan kan ik dus écht niet rijden. Ik ben dan ook niet te kinderachtig om gewoon op de vluchtstrook langs de snelweg uit te stappen.
Maar helaas hier nog geen effect voor de lange termijn

Denk ook niet dat de jongste er van onder de indruk is. Die is al lang blij als ze uit de auto mag, want das niet dr favoriete onderdeel…

Dat bandje ga ik inderdaad eens proberen te maken. Thanx voor de tip!

Nou Kimmetje, je haalt mij de woorden uit de mond. Anna had het ook een keertje geflikt. Het was gelukkig op een rustige weg, maar ik ben nog nooit zo boos geweest! Sinds dien, nooit meer de gordeltjes los! Gelijk de auto aan de kant en een heeeeeeeeeeeele boze mamma.

Voor Nora geldt hetzelfde, ze heeft het nog nooit gedaan, maar als het zover is…

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009