Ontslagen

We hebben hier echt een rotmaand achter de rug.
Een maand geleden begonnen we alledrie te kwakkelen.
Jullie weten wel hoe dat gaat. De een na de ander word ziek.
Tot overmaat van ramp kreeg Sanne ook nog de waterpokken.
Gisteren dacht ik het eindelijk weer een beetje op een rijtje te krijgen.
Sanne word al weer beter en met Frans en mij gaat het ook goed.
Staat mijn moeder gistermiddag voor de deur.
Misschien weten jullie wel dat ik werk voor het familiebedrijf. Dat doe
ik al 8 jaar. Naar ieders tevredenheid trouwens.
Nu gaat het al 2 jaar niet zo goed, en het is voor het bedrijf echt
5 voor twaalf maar toch kwam het gisteren als een donderslag bij heldere
hemel dat ik zal worden ontslagen. Ik kan jullie vertellen dat dit vreselijk pijn doet.
Ik heb vanacht bijna niet geslapen, en nu lukt het me ook niet (zoals jullie misschien
aan het tijdstip kunnen zien). Ik baal echt als een stekker. Ik ben niet echt een
huisvrouw dus moet ik ineens gaan verzinnen hoe dat nu verder moet.
Frans vond dat we mijn ontsal moesten aangrijpen om nog een kindje te krijgen.
Natuurlijk wil ik dat wel, maar ja… .
Het blijft natuurlijk echt klote. Vooral omdat ik een spreekverbod heb.
(wij werken in de regio, iedereen kent me dus het is voor de zaak erg nadelig
als ik mijn bek opentrek).
Ach ik moet het natuurlijk wel relativeren. Nu moet ik waarschijnlijk nog 3 maanden
doorwerken en daar zie ik best wel tegenop. Ik weet ook echt nog niet hoe ik daarmee
om moet gaan. Mijn collega’s ken ik nu al 20 jaar (ik ben 30), zijn bijna familie.
Moeilijk hoor. Maar goed, ik ga weer proberen te gaan slapen. Dromen over
betere tijden.

Liefs Kristel

jee kristel, dat is niet niks zeg .dat je daar van slag van ben, kan me goed bergijpen.ik ben met stomheid geslagen ,kan alleen maar zeggen heel veel sterkte .

groetjes marielle mama van tanja

Jeetje meis da’s heel erg rot voor je.
Heel veel sterkte de komende tijd.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

He Kristel wat vervelend zeg!
Nooit leuk om ontslag te krijgen en al helemaal niet als het een familiebedrijf is.

Sterkte!

Groetjes Mim

jeetje zrg dat komt zwaar aan dan,en ook doordat het een familie bedrijf is jeetje meis

wens je sterkte

Jee, wat moeilijk voor je zeg!
Wij hebben ook een soort van familiebedrijf gehad (mijn ouders dan en een oom werkte er ook enzo).
Ik moet er niet aan denken dat ik daar dan ook werkte (zoals jij) en dat ik dan ontslagen werd omdat het zo slecht gaat…en dan OOK nog mijn mond houden (wat op zich natuurlijk te begrijpen is)…
Nee, ik ben blij dat ik niet in je schoenen sta meis.
Héél veel sterkte ermee!!
Alleen eh…ik weet niet of er mensen (familie) van het bedrijf hier per ongeluk eens kijken…het is wel een openbaar forum. Je moet het zelf weten hoor, ik snap goed dat je je verhaal kwijt wil! (maar wilde het toch ff zeggen )

Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en…?

JEEEE ik kan me meteen voorstellen hoe het voelt. Wij werken ook in een familiebedrijf. We hebben het zelfs mee gebouwd. Toen ik al zo`n 5 a 6 maanden zwanger was nu met Jessin kregen we ineens te horen dat ze Daan willen vervangen. Pffffffff ik wist niet hoe ik het had hoor, ik was echt heel erg boos, zeker omdat in dit bedrijf net zo goed ons bloed, zweet en tranen zitten en er vorig jaar nog sprake was voor opslag. Ik ben het ook niet eens met hun keuze omdat ik denk dat ze niet allemaal de juiste beslissingen maken op het moment, maar daar doe je niks aan. Het enigste voordeel is dat ze hem niet kunnen onslaan omdat ie op de eerste plaats nog met zijn rug thuis zit en op de tweede plaats geen reden voor ontslag hebben. Maar ja zo kan hij natuurlijk niet blijven en een ander probleem is dat hij niet verder de horeca meer in wil en geen papieren heeft voor iets anders. Daarbij heeft hij ook geen idee wat ie anders wil. Bij het cwi (om daar eens ideeen op te doen of en test )kan hij niet worden ingeschreven omdat er geen sprake is van ontslag. Dus ook hier weten we even niet hoe we meteen verder moeten. Ik kan me je frustratie dus erg goed voorstellen en weet dat het moeilijk van je af te zetten is.
Succes hoor meid !!!

Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005

Wat een rotnieuws! Ik hoop dat er gauw betere tijden aanbreken en dat je gauw een net zo leuke betrekking vindt of dat er een wonder gebeurd en je kunt blijven!

Sterkte!

Wat een lieve reacties allemaal.
Het is gewoon erg hard. Ik ben met en in het bedrijf opgegroeid.
Mijn verstand zegt ook dat het onvermijdelijk was.
Ik heb, even terugkomend op Bieb, natuurlijk wel een soort zwijgplicht.
En dit is natuurlijk wel een openbaar Forum.
Daarom zeg ik ook niet hoe het bedrijf heet. En mochten er
toch mensen zijn die een link kunnen leggen, jammer dan.
Het is allemaal toch al zo vervelend. Mag toch wel ergens mijn eitje kwijt.
Nu zie ik erg op tegen de WW en solicitatieplicht.
Eigenlijk zou ik gewoon een half jaartje gewoon aan mezelf en aan m’n
gezin willen besteden. Heeft er iemand nog tips over hoe ik dat voor elkaar
kan krijgen?

Liefs Kristel

quote:

Het is allemaal toch al zo vervelend. Mag toch wel ergens mijn eitje kwijt.

Liefs Kristel

Tuuuuurlijk mag jij je ei kwijt!!!
Kan me voorstellen dat het je enorm hoog zit hoor!
Helaas weet ik even niet hoe je nou een half jaar onder die sollicitatieplicht kan uitkomen…
Misschien weet Armanda daar iets meer over te vertellen?
Nogmaals heel veel sterkte meis!

hahahaha, nee hoor!
Maar ik dacht ff dat je er wat van wist…vanwege je werk ofzo.
Pffff…ja, weet ik veel hoe ik erop kom eigenlijk (? ) Hahahaha, laat me maar. Ik loop wel vaker te raaskallen vandaag geloof ik

Jeetje Armanda, wat een goed idee.
Ik zal er eens over nadenken.

Liefs Kristel

He bah wat een vervellend nieuws
Meid heel veel sterkte

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

nou gelukkig kristel, heeft armanda je een beetje geholpen .meid ik kan je alleen sterkte wensen en een luisterend hoor voor je zijn

groetjes marielle mama van tanja

Wat ontzettend rot voor je Kristel, destemeer omdat het een familiebedrijf is…ik werk zelf ook in een familiebedrijf dus ik kan me een beetje voorstellen hoe het voelt.

Veel sterkte met alles

Groetjes, Esther, mamma van Jonathan

Volgens mij is het voor een uitkering wel alsnog van belang dat je bezwaar maakt tegen je ontslag. Zelfs als een bedrijf failliet gaat is dit nog van belang. Deze tip kreeg ik van mijn schoonzus die juridisch recht studeerd en ook voor de gemeente werkt en zo.

Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005

Als je om economische redenen word ontslagen,
moet je natuurlijk wel vermelden dat je dat je daar zelf niet eens mee bent. Maar wel dat je het kan begrijpen. Tenminste dat vertelde ze mij.

Liefs Kristel