Ontregeld peutertje, na logeerparty'tje

ow het is ook altijd hetzelfde! serieus…
bedoel ben blij dat ze soms ergens kan logeren, want ja we hadden een leuk feestje, en we konden dan ff lekker uitslapen dus opzich goed geregelt…
en natuurlijk gebruiksaanwijzing voor pipzilla erbij gedaan, maar op 1 of andere manier kunnen opa’s en oma’s niet lezen en doen ze precies waar ze zin in hebben met kleinkinderen… dus … ze was zondag pas om 10.30 wakker, nou da gebeurt alleen als ze te laat naar bed is gegaan, dus dat had ik al geraden natuurlijk…
vervolgens gaat ze pas naar bed om 14.00 uur normaal om 12.00 uur … dus om 16.00 uur kwam ze er pas uit… toen hebben we haar opgehaald, ben ik nog lekker met haar gaan spelen in de speeltuin, dus ze lag er om 19.30 uur in (normaal om 19.00 maar half uurtje uitloop mag wel als ze pas om 16.00uur uit haar bed kwam… ) maar ja vandaag is ze chagarijnig en onhandelbaar, moe …
heb haar om 12.00 uur op bed gelegt, want ja da’s normaal en ze was ook aan het duimen, maar ja slapen no way he !

ik word er toch af en toe zo moe van, dat als ze gaat logeren ze haar compleet uit haar ritme trekken en dat ik weer 2 dagen nodig heb haar in de ‘normale’ stand te krijgen …
en op 1 of andere manier kan je ze dat ook niet aan hun verstand brengen…
opa’s en oma’s kenne nie lezen en luisteren is ook een probleem blijkbaar

Pippy is geboren 17.07.2009

oohja dat is irritant! wat heb je hierover dan gezegd? en wat is hun reactie hier dan op? ik zou echt op den duur zeggen: ik snap dat het leuk is dat ze komt logeren, maar het belang van Pippy gaat voor jullie gevoel voor gezelligheid. en dit is blijkbaar niet goed voor dr. en jij zit met de gebakken peren.
niet tof nee… ik kan ook altijd zo boos worden hierover. Opa’s en oma’s over het algemeen willen dan ook inspraak hebben, en volgens de wet hebben zij ook rechten mbt hun kleinkinderen maargoed dat terzijde haha… ik snap je punt en ik zou gewoon in gesprek gaan!

ja dat gesprek hebben we al 20 keer gevoerd, maar ja luisteren ho maar …
en opzich verleggen wij het ritme hier ook wel eens, maar ja dan ist nie zo erg, want dit gebeurt dan op vrijdag of zaterdag, maar nu ist dan een dag later, en op maandag moet ik gewoon weer boodschappen doen enz… en met een ontregelt kind wil dat niet zo !

maar bij mijn schoonpa precies hetzelfde hoor … die oren van hun mogen wel een keer uitgespoten worden … wat dat betreft

Ja heel herkenbaar!
Ik vrees ook het ergste aangezien ik m’n mannetje vanaf zaterdagochtend kwijt was en hem straks na m’n werk ( heb nu pauze…) weer ga ophalen.
Mijn schoonouders hebben het ook niet zo op schema’s, en slapen overdag?? Da’s toch alleen maar onhandig, nee hoor we gaan leuke dingen met hem doen, slepen hem gewoon een hele dag mee naar kabouterland en weet ik wat nog meer, laat naar bed, films kijken en vooral volstoppen met allerlei suikers, patat en kleurstoffen.
En als ik mn mannetje straks kan halen, krijg ik te horen hoe fantastisch het was, dat ie zo lief was en ze echt super van hem hebben genoten en vervolgens ga ik met een volledig overprikkeld kind naar huis in de hoop dat ik hem binnen een paar dagen weer in z’n oude ritme heb… pppffff zo dit moest ik ook even kwijt. Hoe goed ze het ook allemaal bedoelen, ik snap volkomen dat je er af en toe zo moe van wordt!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

hahahaha zow , ben jij je frustatie ook weer ff kwijt… ja weet je ik snap het ook wel…dat ze leuke dingen met die kleine willen doen, (gelukkig slaat ze dan nog net niet haar middagslaapje over… halleluja) maar ontregeld zijn ze zowieso…maar ja ik heb maar 2 mogelijkheden met logeren, dus ja soms ken het gewoon nie anders he, wij willen ook wel eens naar buiten zonder peutertje hahahaha!
meestal als we weten dat we niet helemaal laveloos zijn zondag … dan past hier iemand thuis op, dan hebben we de ontregel bende niet zo… maar ja dan moet ik ook gewoon vroeg me bed uit om haar haar papflessie te geven, en dat was ff niet gewenst na dit feestje zeg maar…

maar goed, we krijgen haar wel weer in het gareel, duurt alleen ff he ! pfhhh

Dat hebben wij helemaal niet met de opa en oma’s. Zij houden zich over het algemeen keurig aan hoe wij het zeggen (met natuurlijk wel eens een kleine afwijking, maar zeker geen grote dingen, zoals bij jou). Ik zou haast zeggen: als ze zo slecht luisteren, dan maar geen leuke logeerpartijtjes meer. Their loss. Maar ja, hoe moet het dan met jullie feestjes?

Groetjes,
M

nou ik ga ze niet hun kleinkids onthouden voor die afwijking, hebben wel meer opa’s en oma’s last van …en bovendien dit feestje was een uitzondering… want normaal nemen we haar meestal mee of komt schoonbroertje lekker hierthuis oppassen…
tis alleen erg ongemakkelijk… en niet zo fijn voor kindlief… en natuurlijk ook omdat ik vanmorgen ff een aanhanger met boodschappen moest halen, ivm haar verjaardagfeessie… en ze zag allemaal lekkere dingen, dus het was om de minuut gillen en brullen…
moet zeggen dat ze nu een beetje stillies is, dus hoop dat ze nu ff lekker slaapt en weer ff haar batterijtje kan oplaaien, nu is ze lekker tot woensdag thuis, dus kan ze ff bijkomen !!!

Ach, volgens mij is dat overal wel zo. Dat als ze bij opa en oma zijn geweest dat ze wat drukker en ontregelt zijn. Nou moet ik zeggen dat mijn schoonmoeder zich aardig aan de regels houdt maar meer mijn eigen moeder die een beetje doet wat ze zelf wil. Ach, dat nemen we dan maar soms op de koop toe. Als ze er maar lief voor zijn toch???

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

nah dat zijn ze zeker, kind heb weer de dag van haar leven gehad volgens mij, want bij oma mag vanalles hahahahaa!
watergevecht in de tuin en dat soort dingen, mag hier ook wel eens maar natuurlijk niet zo uitbundig als bij oma hahahhahaa

Gelukkig heeft Luka hier niet zo’n last van, dat hij ontregeld is. Maar mijn ouders houden zich eigenlijk aan onze regels, met af en toe een verwennerijtje tussendoor.
En bij mijn schoonouders komt Luka weinig meer logeren, omdat hij niet meer wil. Is een heel lang verhaal wat ik wel een keer heb neer gezet. Maar daar hebben we het probleem dus niet meer!

Maar idd erg lastig hoor dat de opa’s en oma’s haar zo ontregelen, heeft je kind ook alleen maar last van. Jammer dat ze dat ook niet willen horen…

Lilypie First Birthday tickers

@Mriek: wij opzich ook niet hoor, rico is nog nooit uit logeren geweest zonder 1 van ons nee nog steeds niet hahaha. dus qua het slapen nee daar kan ik niet over meepraten maar ik weet wel hoe het heel vaak gaat, dat opa’s en oma’s inspraak willen hebben. en dat herken ik dan wel (niet bij allemaal overigens) dat ze graag bemoeien of iets te zeggen willen hebben over het een of het ander. tja het is hun recht om dat te mogen maar ik vind het wel heel erg vervelend en als ik het zat ben zeg ik het ook gewoon. en ik weet ook dat het 9 van de 10 keer niets oplost want dat zit er nu eenmaal in bij ze.

Pff… dat lijkt me erg vervelend!
Ik herken het helemaal niet, gelukkig. Hier houden ze zich keurig aan het schema, wat betreft eten en slapen. Ik bedoel hij krijgt weleens wat extra’s, maar dat vind ik wel ok, want het zijn dan meestal een rijstecracker, een knijpfruitje, aarbeien of rozijntjes oid. Kan ik niet echt mee zitten
Ook gaan ze weleens weg met hem, maar ze zorgen bijna altijd dat hij gewoon kan slapen, en die ene keer dat het niet gebeurd, nou ja… dat kan hij wel hebben

Liefs, Anne

@Anne, wat hebben wij verstandige opa’s en oma’s voor onze kids

Groetjes,
M

Gelukkig hebben onze kinderen daar ook geen last van. Misschien ook wel omdat ze daar meestal 1 a 2 keer in de week slapen. Mijn ouders passen 2 dagen in de week op en als we daar zijn op zondag leg ik ze daar dan ook op bed, of ze bij ons om 7 uur op liggen of daar maakt voor hun geen verschil en 's morgens kan iedereen lekker zijn gang gaan. En tuurlijk mogen ze meer bij opa en oma maar kinderen weten snel het verschil. Zo krijgt Marijn 's morgens als hij wakker wordt een flesje met melk en gaat dan bij hun op bed, thuis gebeurd dit niet en hij vraagt er ook niet om.
Maar ben je echt 2 dagen bezig om Pippy weer in het gereel te krijgen? Wordt ze dan zo extreem verwend?

nou ze is niet helemaal onhandelbaar, maar merk gewoon dat zij zaterdag te laat naar bed is gegaan… en dus zondagmiddag ook later… weer op bed lag, ja kind slaapt wel tot half 11 smorgens als ze te laat in bed lag de avond te voren…en als ze er om half 11 uit komt hoef je haar om 12.00 uur nie weer erin te leggen want da zal weinig uithalen…
ik heb haar nu ook weer gewoon om 19.00 uur op bed gelegt…nou hebben we ook heel de middag in de speeltuin in het klimrek gehangen,dus ze zal wel moe zijn hahaha!

… maar ja aan het slaapje houden … da’s schijnbaar erg moeilijk, en als ik niks hoef vind ik het nog niet zo erg, maar als de volgende dag echt gewoon mee moet in het ritme van thuis, ist nogal irritant…

mijn moeder houdt zich keurig aan onze regels met een beetje speling, mijn pa houd zich er wel strak aan, die heeft zoiets van dan weet ik wat ik doe

Mijn schoonmoeder is een paar keer flink over de schreef gegaan en wij hebben morgan toen bewust een tijdje alleen naar mijn moeder gebracht om te logeren gezien mijn schoonmoeder is er een van wie niet horen wil moet voelen. Nu vraagt ze eerst ‘toestemming’ aan ons.

Groetjes,

Michèle

@Michele: haha nou dat heeft ze dan iig wel geleerd