Ontlasting

Mijn zoontje is 2 jaar en heeft sinds hij bijvoeding kreeg al last van harde ontlasting. Hij heeft lactulosestroop van de huisarts gekregen, dit krijgt hij al ruim een jaar. Nu is het de laatste paar maanden zo erg dat hij op woensdag al zegt dat hij moet poepen, probeert het ook maar dat het er pas op zondag of maandag uit komt, en komt het een paar keer achter elkaar. Hij is geen grote eter, is gek op pap. Dit krijgt hij sinds hij geen borstvoeding meer krijgt, vanaf dat hij 13 maanden is. Hij wil geen borstvoeding meer omdat dat voor zijn jongere broertje is van 7 maanden. Weet iemand of koeienmelk stoppend werkt en of het nut heeft hem dit niet meer te geven? En wat kan ik hem dan als alternatief aanbieden?

Groetjes van Debbie

Moeder van Lucas 21-1-00 en Casper 23-8-01

Jordy heeft het zelfde probleem hoewel niet zo erg als jij het beschijft ik geef jordy bepaalde dingen niet meer geen banaan geen appel en appelsap ook krijgt hij voeding speciaal voor dikke ontlasting maar nog steeds is het niet echt goed… wat ik nu eens wil proberen is alles koemelk vrij gaan geven is jouw zoonje daar als eens op getest?
je hoort namelijk heel veel dat als ze een koemelk allergie hebben dat ze erg ook tobben met hun ontlasing je zou dan soja kunnen geven maar zou het eerst eens met het cb of huisarts over hebben het is zo zielig jordy gaat al gillen als ie aandrang voelt…

kijk ander eens op http://www.voedingscentrum.org/

succes
Tries

Hoi Tries,

Ik heb net dit probleem ook aan iemand anders voorgelegd en die vertelde dat ze haar zoontje, met hetzelfde probleem, rooibosthee geeft. Ze maakt het s’ morgens, zet het in de koelkast en maakt er dan limonade van voor hem. Ook hij had lactulosestroop van de huisarts maar heeft dan nu niet meer nodig. Ik denk dat ik dat eens ga proberen.

Groetjes van Debbie

ps, hoe oud is Jordy?

Moeder van Lucas 21-1-00 en Casper 23-8-01

ik ga het gelijk vanndaag proberen bedankt