Ontlasting veranderd

Hallo,

Even een vraag-opmerking. Ik geef borstvoeding en mijn dochter heeft nu 2 dagen minder ontlasting en als ze dan poept dan is spinaziegroen. Hiervoor was het geel met vlokjes erin, dat was al zo sinds het begin.

Ik vind het vreemd de groene kleur, dit omdat de kraamverzorgster destijds tegen mij gezegd dat dat zou duiden op te weinig achtermelk. Maar ik heb niet het idee dat ze te weinig binnen krijgt. Ze drinkt vaak om de drie uur en heel soms dan wil ze al na 2 a 2,5 uur. Nu is ze ook sinds twee dagen verkouden. Zou het hiermee te maken hebben. Ze plast verder wel goed en ik heb ook al de neusspray gebruikt.

Ik hoor graag van jullie of jullie ook zo iets mee hebben gemaakt en of wat jullie hiervan denken.

Bedankt

Our littel angel is Larissa

Hoi,

Ik heb even bij Google voor je gekeken.
Als je even groene ontlasting bij baby intoetst en dan de bovenste
pakt (moet ik mij zorgen maken), daar staat een verhaal van iemand
en de arts geeft er antwoord op.
Het heeft in ieder geval met een virusje te maken.

Beterschap voor de kleine!
Die van ons zijn ook ziek dus we kunnen elkaar de hand schudden!

Houd je me wel op de hoogte!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 7 mnd.

De ontlasting van je kleintje kan ook zeker te maken hebben met wat je zelf hebt gegeten. Daar hebben we destijds hartelijk met mijn kraamhulp om gelachen. Eet je worteltjes, komt er wel witte melk uit maar word de ontlasting van je kleintje oranje, wonderlijk toch. Zo is het ook met bv spinazie of broccolie, daar word de ontlasting van je kleintje groen van. Dat ze eerder wil drinken kan ook te maken hebben met regeldaagjes, zo gaat je lichaam vanzelf meer melk produceren. Hoe dat zit met virussen dat weet ik niet, uiteraard kun je hier altijd de huisarts of het CB voor bellen !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ow en als ze zo verkouden is, kan ik me voorstellen dat het lastiger is voor haar om te drinken. Tijdens het drinken moet ze immers door het neusje ademen en door de verkoudheid zal dat wat moeilijker gaan waardoor het drinken misschien wat meer inspanning voor haar is.

HOi,

Wat Astid schrijft zou anders misschien wel kunnen, maar in dit
geval niet.
Ik schreef al dat wij ook zieke kindjes hebben.
Anne is erg verkouden en heeft wat last van Astma (benauwdheid).
Die heeft nu juist wat dunne ontlasting.
Geen diaree, want dan zou ze het steeds moeten hebben, maar 1 of
2x op een dag.
Normaal gesproken is Annes poep gewoon.
Mocht het maandagmorgen nog niet over zijn toch even de dokter
laten zien.

Groetjes Heleen.

quote:
HOi,

Wat Astid schrijft zou anders misschien wel kunnen, maar in dit
geval niet.
Ik schreef al dat wij ook zieke kindjes hebben.
Anne is erg verkouden en heeft wat last van Astma (benauwdheid).
Die heeft nu juist wat dunne ontlasting.
Geen diaree, want dan zou ze het steeds moeten hebben, maar 1 of
2x op een dag.
Normaal gesproken is Annes poep gewoon.
Mocht het maandagmorgen nog niet over zijn toch even de dokter
laten zien.

Groetjes Heleen.

</BLOCKQUOTE id=quote>

Het zou goed mogelijk kunnen zijn dat het nu niet aan de orde is wat ik schrijf, vandaar ook mijn verwijzing naar een huisarts of het CB. Maar om nu meteen te zeggen dat dit nu niet aan de orde is en en het echt wel een virus is, gaat mij een beetje over me hoofd eerlijk gezegd. Of zie ik dat fout ?

Gewijzigd door - Asje op 16 Feb 2008 16:40:49

hoeft geen virus te zijn hoor!!!
kan toch wel eens, zou niet meteen van het ergste uit gaan!!! Wij zijn geen dokters.
Kijk het nog lekker een paar daagjes aan en ga dan even naar huisarts als het niet beter is.
Ook zou het kunnen dat ze regeldaagjes heeft zoals asje al zei. En als ze verkouden is is het ook moeilijker drinken en kan ze goed niet zoveel drinken als normaal en vadaar dat ze dan eerder komt met voor voeding.

Groetjes en beterschap met de kleine.

Gytha

Hoi Asje,

Ze schrijft dat haar kindje nu verkouden is en misschien ook wel wat
griep erbij en dan is de ontlasting vaak ook anders.
Dunner dan normaal.
Als kindje bv krijgen en je eet wortels dan heb je inderdaad vaak dat
de ontlasting oranje van kleur is.

Groetjes heleen.

Hallo dames,

HEEL ERG BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES!

Excuses allereerst dat ik nu pas reageer. Maar ben dus druk in de weer geweest met de kleine. Achteraf gezien viel het allemaal wel mee.

De verkoudheid is nu bijna over en heb het idee dat de neusspray heel erg goed heeft geholpen. Verder is haar ontlasting ook weer als eerst, dus niet meer spinaziegroen. Waarschijnlijk toch iets te maken gehad met verkoudheid.

Fijn voor jullie reacties. Ga nu een kop thee drinken ben er wel aan toe.

Dag dag…

Our littel angel is Larissa

Nee assie dat zie je niet verkeerd bij twijvel altijd de ha inschakelen
of het CB

En vartien gelukkig viel het allemaal mee

Gr Tries

Onze dochter heeft sinds dat ze een week is spinaziegroende ontlasting. Dat schijnt te horen bij hypoallergene flesvoeding. Ze heeft alleen de eerste week dat BV gaf gele ontlasting gehad. Gaat je kindje naar het KDV en geven ze haar daar misschien flesvoeding???

Groetjes, Anne-Marie

Hoi,

ik geef zelf ook volledige BV en wil je ook graag wel even vertellen dat je melk bepaalde periodes veranderd van samenstelling.hierdoor verandert de ontlasting van je baby ook vaak.

gr diana