Mijn dochter is nu 8 maand. Vanaf haar 1e dag huilde ze al heel veel. Niet gewoon huilen maar enorm veel krijsen, vooral 's nachts.
Overdag is ze ook vaak onrustig, speelt weinig zelf. Trekt zich overal aan op, loopt langs tafel, box e.d. en kruipt.
's nachts heeft ze nog niet doorgeslapen. Ze wordt wel 2 a 3 keer wakker en krijst dan wel een uur lang. We geven haar soms een fles, dan valt ze wel weer in slaap, maar iedere morgen is het ook 5 uur.
Ik weet niet goed meer wat ik ermee moet.
We zijn overal al geweest (ziekenhuisopname, osteopaat, fysio, manueel therapeut, chiropractor, huisarts enzo)
er wordt gezegd: ze is verder dan ze moet zijn, frustratie bij haar, zware bevalling waar ze last van gehad heeft enzo… Maar het zou toch een keer beter moeten worden?
Ik zou heel graag willen weten of jullie hier ervaring mee hebben? En of tips?
Ontevreden baby
Hoi Anne,
Herkenbaar verhaal, je bent niet de enige.
Onze zoon werd snachts ooit wel 6 - 7 keer wakker of sliep nachten niet (overdag ook niet trouwens). Hij is nu 14 maanden en pas sinds een maand of 3 gaat het super!
Daar ben jij natuurlijk niet mee geholpen. Wij zijn altijd van de rust er regelmaat geweest. Het lijkt alsof je dochter oververmoeid is waardoor ze haar rust zelf niet meer kan pakken. Ik ga ervan uit dat medisch gezien alles is uitgesloten? KMA. Reflux? Oorontsteking ed?
Ik weet niet of je dit al doet, maar wees voorspelbaar in wat je doet. Leg haar in bed en laat haar liggen ook al slaapt ze niet. Zorg voor niet teveel prikkels overdag. Snachts wakker, aai over de bol en evt speentje geven en weer weggaan. Na 10 minuten nog huilen een aai over de bol en weer gaan, Niet praten! Ze moet het zelf gaan leren nu. Fles zou ik snachts zowieso niet meer geven als ze het niet heeft (ik snap heel goed dat je dat doet trouwens, je moet zelf ook aan je rust komen).
Laat haar een nachtje logeren als je daar de mogelijkheid voor hebt.
En verder… het wordt echt een keer beter!
Sterkte.
Groetjs Nancy
Heel herkenbaar! Ik ga niet heel mijn verhaal meer typen, maar zie hier in dit topic: http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=17431
Gewoon gevangen in een lichaampje waar ze niks mee kunnen! Nog steeds is onze oudste heel leergierig en soms meer willen kunnen dan ze eigenlijk kan.
Groetekes, Sje
Hoi,
Wissel je het speelgoed in de box ook wel eens af, zodat ze weer
wat nieuws heeft om mee te spelen.
Soms zijn ze op het speelgoed uitgekeken.
Wat betreft het slapen: slaapt je dochter overdag misschien
te lange slaapjes?
Dan zou je dochter s avonds niet zo heel moe zijn, en veel wakker zijn.
Niet aan toe geven als je dochter wakker wordt.
Even een aai over de bol, niet naar je kind kijken, en zeker niet tegen
praten, daarna zachtjes de deur dicht doen.
Dit eventueel herhalen.
Je kind wil gewoon graag even zien dat je er nog bent.
Geen fles meer geven s nachts.
Jouw dochter krijgt voor het slapen gaan nog een fles melk
met 2 of 3 scheppen Nutrix erin, om de nacht goed door te komen.
Is je dochter om 5 uur wakker dan zou ik even de speen er in doen.
Nog niet eruit halen, evt alleen even schone luier geven en weer terug
leggen, aai over de bol, speentje geven en deur dicht.
Gr. Lisan.
Gewijzigd door - Lisan op 19 Jun 2012 21:01:20