Ontbijtprobleem

Hej hoi allemaal!

mijn zoontje Joep is net 1 jaar en in de apotheek kreeg ik een preek dat ik hem nog steeds aan pepti 2 heb. Hij krijgt/kreeg nog een ochtendfles en een avondfles (ochtend 120 cc en avond 90 cc)
nu bouwt hij eigenlijk zelf zijn flesjes af. hij wil gewoon niet meer… prima vinden we dat. maar voor de ochtend? wil hij ook niets anders eten.
hij wil geen pap, geen vla, geen yoghurt, geen brood… (sowieso krijgt hij van granen e.d. nog uitslag) maar zelfs geen witbrood in ochtend.

eet wel goed fruit en tussen de middag 1 tot 1.5 boterham.
avond eten is nooit een issue geweest, afgezien van zijn testgedrag

wie heeft een idee hoe hij beter kan gaan ontbijten?
hij heeft het vind ik zelf wel nodig…

groetjes tamara!

Wat raar dat de apotheek daar zo op reageerd!
Wij hebben tot Seth 1,5 jaar was nog nutramigen gehaald, en geen klachten gehad.

Ik zou proberen hem toch wat te geven in de ochtend, bijvoorbeeld:
een stuk fruit, rijstewafel (iets lichts), en dan zijn boterhammetje iets later op de ochtend.
Maar, als Seth uit bed komt gaan wij ook niet gelijk eten. Er kan soms wel een uur tussen zitten. Dus probeer het dan ook niet te dicht op elkaar te doen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

moet zeggen dat hij (als hij thuis wil ontbijten) ook gelijk bij wakker maken eet…
iets voor zeven is hij namelijk wakker… en half acht zit hij al met zijn paps op de fiets naar de oppas… en daar eet hij wel half broodje…

extra fruit is inderdaad ook nog een optie…

maak me gewoon een klein beetje zorgen omdat hij 79 cm is en slechts 8,4 kilo weegt… een lekkere lange slankerd zeg maar…
alle tips welkom we proberen van alles…
de eerste he…

Als wij zo snel weg moeten, dan geef ik Seth gewoon een boterham in zijn hand, in de auto.
En voorheen (toen Seth zo oud was als Joep), kreeg hij gewoon gelijk bij de oppas een boterham.

Hij is inderdaad niet zo zwaar, maar dat geeft ook niet zo, als hij maar lekker levendig is.

Je kan hem ook gewoon thuis dan een beker (oefenen, of in een tuitbeker oid) melk, of sap geven, en daarna bij de oppas een boterham. Dat kan echt geen kwaad. Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

waarom kreeg je een preek dan? Mij heeft het cb ook gezegd dat Colin van de opvolgmelk af moet, maar wat het cb zegt interesseert me niet zoveel. Hij krijgt ook nog 2 flesjes nutrilon op een dag. 120/3 en 90/3 's ochtends en 's avonds. Hij eet de laatste dagen bijna niks dus ben blij dat hij die melk wel nog wil.
Colin lust ook geen pap.
Ach zolang je zoon tussen de middag gewoon brood eet, zou ik me niet zo druk maken. Als je hem perse aan het brood wil 's ochtends zou ik het gewoon blijven aanbieden en misschien verschillende tijden uitproberen. Kans dat hij het over een tijdje wel wil.
Mag hij wel ontbijtkoek? Dat vindt Colin heel lekker, misschien dat eens proberen??
Succes

22-12-2009 colin geboren

Mijn jongste heeft tot 1,5 denk ik wel HA flesvoeding gehad. Daarnaast at hij wel zijn brood tussen de middag en avondeten. Maar in de ochtend kreeg hij een papfles van die melk en 's middags bij de boterham een klein flesje en voor het slapengaan ook nog. En dat heeft het CB ons zelfs geadviseerd omdat hij vanwege een soja- en melkintolerantie geen gewone melk of sojamelk mocht (rijstemelk wel, maar dat kregen we er met geen mogelijkheid in).

Als ze bij ons meteen moeten eten na het opstaan eten ze ook een stuk slechter merk ik. Zoals al eerder gezegd kun je hem misschien eerst iets te drinken geven en dan bij de oppas een boterham. En sommige kindjes eten nu eenmaal in de ochtend niet graag brood. Misschien wil hij in de toekomst iets van musli ofzo (heb je ook in een kindervorm).

de preek bij de apotheek kreeg ik omdat zijn 1 jaar leeftijd was verstreken en ik nog wel bussen voeding kwam ophalen. "… het is officieel tot 1 jaar mevrouw, bla di bla di bla… en hij zal toch aan ander drinken moet,… " waarom snap ik nu nog steeds niet… maar dat ging inderdaad het ene oor in andere uit.

Maar met toeval dat hij zelf afbouwd…

vla met cruesli of zo is inderdaad ook nog optie…
ohw super al die tips

liefs…