Ontbijtkoek

Hoi hoi,

vanaf welke leeftijd mogen ze eigenlijk ontbijtkoek hebben?

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

goei vraag…geen idee…
heb ruben al wel een stukje gegeven maar dat vond ie niet zo lekker

groetjes!!

karin

eigenlijk ook geen idee. Morgan heeft er laatst voor het eerst een gehad. Zo’n kapitein koek ding. Die was zo weg. Maar ik geef meestal nijntje koekjes.

Groetjes,

Michèle

Ik weet niet meer precies hoe oud Tim was toen ik hem ontbijtkoek gaf. Ik heb zo’n zak voorverpakte mini-ontbijtkoekjes. Deze wissel ik af met liga, rozijntjes en soepstengel. Hij was wel al ouder dan een jaar dat hij ze voor het eerst kreeg.
Maar ik denk niet dat het kwaad kan ze al eerder te geven, maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ik weet ook niet precies hoe oud ze moeten zijn voordat ze ontbijtkoek mogen, maar ik ben er net een paar weken geleden mee begonnen. Danique vindt het wel heerlijk, maar die kruimels…

Brood is ook pas vanaf zes maanden ivm gluten, die zitten denk ik ook wel in ontbijtkoek dus ik denk iig pas vanaf 6 maanden.
Of het dan al gaat weet ik niet, mijn zoon heeft het nog niet gehad. Geeft hem meestal rijstwafel/soepstengel/liga

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Is ontbijtkoek niet gortdroog voor ze? Of een beetje boter er op doen? Ik vind het soms zelf zo droog en plakkerig! Maar ik ga het toch eens proberen.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Vanaf dat ze brood eten en dat gaat goed, lijkt me. Pas wel op, het heeft een stoppende werking op de ontlasting. Dus als dat al problemen geeft, dan geen ontbijtkoek geven…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Mriek, volgens mij is het zo dat ontbijtkoek juist laxeert? Ik heb veel last van de darmen en mij werd juist gezegd dat ontbijtkoek dan goed werkt, ook vanwege de vezels die er in zitten?

Ja zit ook even met open mond te kijken naar het antwoord van Mriek. Het werkt dus echt niet stoppend hoor… hier gelukkig niet

Enne het staat in de top 10 als advies voor de ontlasting gebruiken ontbijtkoek en lauw / warm water…

Ik heb juist altijd vernomen dat het stoppend werkt, hier in ieder geval wel. Zullen we het er dan maar op houden dat het per persoon verschilt?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Rainbow,

Ik vind ontbijtkoek niet droog. Ik eet het vaak en doe er nooit boter op.

Ook Tim vind het erg lekker.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Als ontbijtkoek droog is bewaar je het verkeerd, of te lang

En inderdaad: als ze brood kunnen eten moet het met ontbijtkoek ook lukken.

M.

Hahaha, kan kloppen Marsel, het gaat hier niet zo goed mee op en soms kun je er iemands hersenpan mee inslaan!

Ontbijtkoek moet je niet bij brood bewaren.
Dan droogt het snel uit.
Eigen trommel is beter.

M.